Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی به کمیسیون تنظیم بازار استان، تشکیل سه گروه کاری ویژه برای ایجاد ثبات و پایداری در بازار را پیشنهاد داد.

حمید ملانوری، شنبه شب ۲۷ شهریور با ارائه این پیشنهاد در کمیسیون تنظیم بازار استان اظهار کرد: این سه گروه کاری با عناوین برنامه ریزی و ارائه راهکارهای لازم برای حمایت از تولید، برنامه ریزی و ارائه راهکارهای لازم برای ثبات بازار با جهت دهی به سمت حمایت از مصرف کننده و نیز برنامه ریزی و ارائه راهکارهای لازم در رابطه با حمل و نقل و ذخیره سازی کالاهای اساسی شکل بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در این گروه های کاری با استفاده از توان و ظرفیت کارشناسان در هر حوزه، برای تنظیم بازار برنامه ریزی می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی در راستای تنظیم بازار استان گفت: با اقداماتی که صورت گرفته خوشبختانه در حال حاضر در بحث تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز بازار و ذخیره سازی کالاها مشکل خاصی نداریم.

ملانوری با اشاره به مشکلاتی که اواخر سال گذشته در بحث ذخیره گندم داشتیم، تصریح کرد: با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفت و اقداماتی که در زمینه خرید، حمل و ذخیره سازی گندم انجام شد، شرایط مدیریت شده است.

وی تصریح کرد: به گواه آمار، در بحث تأمین کالاهای اساسی مرغ، روغن، شکر و برنج توزیع شده در سطح استان، به نسبت سال‌های گذشته، روندی افزایشی داشته‌ایم.

به گفته وی؛ با توجه به شرایط استان و وجود مرغ گرم، نیازی به توزیع مرغ منجمد نیست، اما برای تأمین و توزیع مرغ منجمد نیز آمادگی داریم.

استاندار با تأکید بر اینکه در برخی مواقع، بسته به شرایط، برای تنظیم بازار به شکل اقتضایی عمل کرده‌ایم، گفت: ما باید  با تغییر شیوه‌های مدیریتی در بحث تنظیم بازار به گونه‌ای اقدام کنیم که در بازار به ثبات و پایداری برسیم.

ملانوری یادآور شد: هدف از این اقدام این است که با هر تغییر و نوسانی، بازار با افت جدی مواجه نشود.

وی ادامه داد: ما در بحث تنظیم بازار باید به گونه‌ای اقدام کنیم که هم تولید کننده حمایت شده، بدون دغدغه و با خیال راحت به تولید بپردازد و هم مصرف کننده توان خرید داشته باشد.

استاندار اظهار کرد: با راه اندازی آن سه گروه کاری پیشنهادی، با استفاده از ظرفیت های مختلف در تولید محصولات دامی، کشاورزی، طیور و ...به پایداری می‌رسیم و با ایجاد ثبات در بازار، مصرف کننده امکان خرید راحت تر را خواهد داشت.

ملانوری افزود: در بحث حمل و نقل و ذخیره سازی هم باید علاوه بر دستگاه‌های اجرایی،  با حمایت از شرکت‌های حمل و نقل از ظرفیت آنها نیز استفاده کنیم.

به گفته وی؛ با کمک به تکمیل کشتارگاه‌های نیمه تمام، از توان این فضاها نیز می‌توان در بحث ذخیره سازی استفاده کنیم.

استاندار خراسان جنوبی به همراهی مرغداران در تأمین مرغ و تخم مرغ استان اشاره کرد و گفت: این همراهی سبب شد که قیمت‌ها رشد صعودی نداشته باشند و قیمت‌ها اکنون در استان مناسب باشند.

ملانوری تأکید کرد: باید با ادامه این روند تعاملی، کمک کنیم بازار استان ثبات خود را از دست ندهد و در بحث خرید دام مازاد دامداران و عشایر هم توقع این است که حرکت جهادی با شتابی صورت گیرد و همچنین به حفظ ذخایر دام مولد نیز توجه شود.

وی از اقدامات استان در بحث تأمین نهاده‌های دامی گفت و تصریح کرد: چنانچه لازم باشد برای تأمین نهاده‌های مورد نیاز استان در سطح ملی پیگیری‌ها ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بازار منطقه خراسان جنوبی خراسان جنوبی سه گروه کاری ذخیره سازی تنظیم بازار برنامه ریزی بازار استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ و همچنین سیاست‌های موجود در زمینه محیط زیست در حوزه مشارکت‌های مردمی گفت: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، مردمی سازی محیط زیست را در اولویت کاری خود قرار خواهد داد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در راستای نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری از تشکیل ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» در این اداره کل، خبر داد و گفت: اعضا این ستاد متشکل از شرکت‌های دانش بنیان، نهادهای مرتبط، دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه و همکاران اداره کل محیط زیست خواهد بود، که با تشکیل این ستاد و اقدامات مرتبط با محیط زیست، منشأ اتفاقات خیر و اثر گذار در حوزه محیط زیست شهری خواهیم بود.

حسینی در ادامه جلسه به بحث پویایی و انگیزه کاری در محیط کار پرداخت و گفت: در زمینه سیاست گذاری برنامه‌های ابلاغی در بدنه شهرداری به مناطق ۲۲ گانه، خلاقیت و نوآوری از ارکان مهم کاری است که باید، نظارت مستمر و پیگیری برنامه‌ها، ضمیمه این موضوع شود، تا بیشترین اثرگذاری و نتیجه مطلوب حاصل شود.

حسینی در پایان جلسه از برگزاری «جشنواره عملکرد محیط زیست شهری» در سال جدید خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ارائه عملکرد محیط زیست شهرداری تهران و تعامل و استفاده از نیروهای مردمی در حوزه محیط زیست برگزار خواهد شد و زمان و جزئیات آن، متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 6081213 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • کنعانی: اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوز‌ها مقابله کنند
  • اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوزها مقابله کنند
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه