Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، ۶۸۰ هزار گواهی عدم سوءپیشینه به صورت خودکاربری و الکترونیکی در میانگین زمانی دو روز کاری بعد از ارائه درخواست از سوی مردم صادر شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد کاظمی‌فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در نهمین جلسه ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی با اشاره به مراجعه سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مردم به واحد‌های قضائی با استفاده از سیستم نوبت‌دهی الکترونیکی در پنج ماه نخست امسال، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، ۶۸۰ هزار گواهی عدم سوءپیشینه به صورت خودکاربری و الکترونیکی در میانگین زمانی دو روز کاری بعد از ارائه درخواست از سوی مردم صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متقاضیان درخواست گواهی عدم سوء پیشینه می‌توانند به صورت خودکاربری با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک قضایی قوه قضائیه به نشانی adliran.ir که تحت عنوان سامانه ثنا شناخته می‌شود، نسبت به درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند. همچنین اخیرا امکان طی این فرایند مدتی است در نرم افزار «عدالت همراه» نیز فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرکز آمار قوه قضائیه سند تحول نوبت دهی الکترونیک گواهی عدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد

به گزارش جماران؛ مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: در پی انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه در فضای مجازی و ادعای ممنوعیت ارسال اظهارنامه به مقامات دولتی لازم به توضیح است که اظهار به معنای اطلاع مطلبی به فرد دیگر است.

 

در سال‌های اخیر برخی افراد به منظور ارسال و رساندن درخواست‌های شخصی خود به مقامات دولتی به جای مراجعه به روابط عمومی‌ها و ثبت نامه اداری، اقدام به ارسال اظهارنامه کرده‌اند.

 

 با الکترونیکی شدن فرایند ارسال اظهارنامه این موضوع نیز افزایش یافته است و بعضا افراد در قالب ارسال اظهارنامه به مسئولان دولتی، درخواست شخصی خود را مطرح می‌کنند.

 

 ارسال درخواست‌های شخصی به مقامات دولتی، فرایند حقوقی محسوب نمی‌شود و باید از طریق روابط عمومی دستگاه انجام شود.

 

همچنین لازم به توضیح است که دستورالعمل ممنوعیت ارسال اظهارنامه به مقامات دولتی موضوع جدیدی نیست و این اقدام از سال ۹۲ در حال اجرا بوده است.

 

 لازم به ذکر و تصریح است کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • توضیحات قوه قضائیه درباره یک خبر
  • اعطای ۴۷ گواهی مدیریت سبز به ادارات اصفهان در زمینه مدیریت پسماند
  • توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • (ویدئو) رئیس قوه قضائیه: سنگ را از پیش پای مردم برداریم کار پیش می‌رود
  • باید سازوکار‌های مشارکت مردم در جهش تولید مشخص شود
  • هیچ مانعی وجود ندارد که نمایندگان از دستگاه قضائی ایراد بگیرند
  • باید سازوکارهای مشارکت مردم در جهش تولید مشخص شود
  • ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی
  • درخواست از قالیباف برای ارائه گزارش ارزی مجلس و دولت
  • درخواست بورس از خریداران استقلال و پرسپولیس | بانک های خریدار ملزم به ارائه توضیح و برنامه‌ شدند