Web Analytics Made Easy - Statcounter

احزاب دولت ائتلافی آلمان با وجود توافق برای ممنوعیت صادرات تسلیحات به کشورهای بحرانی منطقه اما همچنان به صدور مجوز صادرات تسلیحات به کشورهای مشارکت کننده در جنگ یمن و لیبی ادامه می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، در توافق دولت ائتلافی در بهار سال 2018 احزاب متعهد شدند که در قبال مسئله صادرات تسلیحات بخصوص به مناطق بحرانی رویکرد محدود کننده‌ای را اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این احزاب توافق کردند که به کشورهایی که در درگیری ها در لیبی و یمن دخالت می کنند هیچ گونه صادرات تسلیحات جدیدی نداشته باشند.

اما آمارهای ارائه شده در سپتامبر 2021 نشان می دهد که دولت آلمان به هیچ یک از این تعهدات پایبند نبوده و همچنان به کشورهای مشارکت کننده در این درگیری ها تسلیحات صادر می کند.

هفته نامه "اشپیگل" با استناد به یک پاسخ دولت آلمان به درخواست فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان نوشت: دولت آلمان مجوز صادرات تسایحاتی به ارزش حدود 4 میلیارد یورو تصویب کرده است. بر این اساس ائتلاف بزرگ مجوز صادرات ادوات جنگی به ارزش حدود 2 میلیارد یورو تنها به کشور مصر صادر کرده است.

مرکل برای نجات حزبش وارد گود مبارزات انتخاباتی آلمان می‌شوددرخواست‌های آلمان از طالبان/ وعده کمک‌های مالی بیشتر به افغانستان

همچنین دولت آلمان مجوز صادرات تسلیحاتی به ارزش حدود 731 میلیون یورو از جمله برای تانک های لئوپارد به کشور قطر داشته است. امارات هم مجوز صادرات تسلیحاتی به ارزش حدود 340 میلیون یورو از آلمان دریافت کرده است. این کشور نه تنها در جنگ یمن مشارکت می کند بلکه در به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان هم ایفای نقش داشته است.

آلمان همچنین در سال 2021 مجوز صادرات تسلیحاتی بالغ بر 457 میلیون یورو به عربستان سعودی داشته است.

ترکیه هم تنها در سال جاری میلادی کالاهای تسلیحاتی به ارزش حدود 11 میلیون یورو از آلمان وارد کرده است و این در حالی است که این کشور همچنان در مناقشات در لیبی دخالت می کند.

"سویم داگدلان"، از نمایندگان حزب چپ از ورشکستگی اخلاقی احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی سخن گفته که بخصوص تاثیرات بی ثبات کننده‌ای برای خاورمیانه دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان مجوز صادرات تسلیحات ارزش حدود میلیون یورو دولت آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران ترین تیم منتخب ال کلاسیکو

رئال مادرید با 6 بازیکن گران قیمت ارزشمندتر از بارسلونا در ال کلاسیکو شناخته شد.

به گزارش فارس، ارزش بلینگام با 180 میلیون یورو به عنوان گران ترین بازیکن رئال 2 برابر گاوی با ارزش 90 میلیون یورو به عنوان گران ترین بازیکن بارسلونا است.

رئال مادرید با ارزش 1.04 میلیارد یورو گران ترین تیم باشگاهی اسپانیاست اما بارسلونا 250 میلیون یورو ارزان تر از تیم مادریدی است.

رئال مادرید در تابستان گذشته ارزشمندترین بازیکن خود یعنی جود بلینگام را با 120 میلیون یورو به خدمت گرفت تا ارزش رئال از بارسلونا سبقت بگیرد.

سایت ترانسفر مارکت گران ترین ترکیب تیم منتخب دیدار امشب ال کلاسیکو را معرفی کرد که ارزش رئالی های تیم منتخب تقریبا «3 برابر» ارزش بارسلونایی ها است.

بر اساس گزارش این رسانه، رئال مادرید با داشتن 6 بازیکن در ترکیب تیم منتخب ال کلاسیکو با ارزش 690 میلیون یورو بالاتر از بارسلونا با 5 بازیکن با ارزش 265 میلیون یورو ایستاد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئال مادرید بارسلونا را در هم کوبید (گزارش تصویری) کدام محبوب ترند؟ بارسلونا یا رئال؟

دیگر خبرها

  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان
  • اسامی داوران حاضر در یورو 2024 اعلام شد
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • گران ترین تیم منتخب ال کلاسیکو
  • افزایش حدود پنج برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • تمجید اسطوره اینتر از جذب طارمی
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال