Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ابراهیم قادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی از سوی شهروندان بسیار نگران کننده است و امیدواریم توجه مردم بیشتر شود.

وی با بیان اینکه انتظار می رفت از هفته جاری شاهد کاهش روند ابتلا و بستری کرونا در استان باشیم، افزود: با این حال این روند همچنان صعودی است ولی نرخ مرگ و میردر استان بسیار پایین‌تر از دیگر استانهاست ولی این مسله نباید منجر به نادیده گرفتن پروتکلهای بهداشتی شود که آمار بالای بستری همچنان خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر ادامه استفاده از ماسک و پرهیز از مهمانی و دروهمی و جلسات بزرگ در ادارات تا عبور از موج پنجم کرونا اضافه کرد: یکی از راههای موثر در کنترل بیماری، واکسیناسیون عمومی است که نرخ مرگ و میر و بستری را تا ۱۰ برابر کاهش می دهد.

دکتر قادری با اشاره به اینکه تمام مراکز جامع بهداشتی استان که فراخوان داده‌اند در واکسیناسیون  شهروندان فعال هستند، افزود: مابقی شهروندان نیز با ثبت نام در سامانه سلامت می توانند محل و زمان  تزریق واکسن خود را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه افراد بالای ۱۸ سال می توانند برای تزریق واکسن مراجعه کنند، افزود: افرادی که بدون ثبت‌نامو خارج از نوبت به این مرازک مراجعه کنند نباید انتظار داشته باشند که بدون معطلی کار واکسیناسیون آنها انجام شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم با بیان اینکه استقبال از واکسیناسیون در شهرهای سنندج، بیجار و قروه بهتر و بیشتر از دیگر مناطق استان است، افزود: در بیجار ۶۰درصد جمعیت علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

دکتر قادری افزود: تا کنون بیش از ۴۷۰ دُز اول و ۲۲۰ هزار دُز دوم واکسن کرونا در استان تزریق شده است که حدود ۴۰درصد جمیعت استان را شامل می شود و تا رسیدن به ایمنی باید این عدد به ۷۰درصد برسد.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز شنبه ۲۷ شهریور ۳۰۸ بیمار جدید در کردستان شناسایی شد و ۴ بیمار هم جان باختند. ۸۷۲ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۸۲ نفر آنها بدحال بوده و در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان یک‌ هزار و ۵۸۲ قربانی داشته است.

برچسب‌ها کرونا کردستان واکسن کووید 19 بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کردستان واکسن کووید 19 کرونا کردستان واکسن کووید 19 بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان