Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اصلاً نمی‌شود انگولو کانته را دوست نداشت. این بازیکن ۳۰ ساله با وجود اینکه قهرمان جام جهانی شد بار دیگر ثابت کرد که متواضع‌ترین بازیکن فوتبال است.

چندی پیش کانته که تقریباً هر موفقیتی که بشود را هم در باشگاه و هم در تیم ملی کسب کرده موقع خرید از سوپرمارکت توسط یک هوادار شکار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانته وقتی که داشت خرید هفتگی خود را از فروشگاه «آسدا» انجام میداد با یکی از هوادارانش روبه‌رو شد. این هوادار که نامش سرفاز احمد است در اکانت توئیتر خود نوشت: «برای خرید مواد غذایی به آسدا رفته بودم که به یک‌باره با چه کسی برخورد کردم؛ کانته. چه بازیکنی و چه انسانی! با مهربانی با من عکس گرفت و خیلی مؤدب بود. با صبر و حوصله به حرف‌های من گوش کرد، برای بازیکنی در چنین سطحی بسیار متواضع بود.»

اما این اولین بار نبود که کانته نشان داد که چقدر انسان خوبی است. نشریه «سان» درباره رفتار‌ها و کار‌های خوب این هافبک فرانسوی چلسی نوشته است.

آشغال نمی‌ریزد

قبل از اینکه ثروتمند و مشهور بشود که طبق گزارشات هفته‌ای ۲۹۰ هزار پوند در هفته درآمد دارد، در پاریس بزرگ شد و والدینش اهل مالی هستند. آن وقت‌ها به پدرش کمک می‌کرد تا زباله‌ها را از خیابان جمع کند به امید اینکه چیز با ارزشی در آن میان پیدا کند. کانته جوان کیلومتر‌ها راه می‌رفت، و شاید به همین دلیل است که به عنوان بازیکن می‌تواند اینقدر خوب در زمین بدود و کم نیاورد.


می‌توانم تا زمین تمرین بدوم؟

این روباه‌ها بودند که کانته را در سال ۲۰۱۵ از کان به لیگ برتر آوردند. اما به طرز شگفت‌انگیزی برخلاف هم‌تیمی‌هایش دلش نمی‌خواست سوار ماشین بشود و می‌خواست تا زمین تمرین بدود.

جیمی واردی با یادآوری آن روز‌ها می‌گوید: «یک روز او به ما گفت به اینکه هر روز تا مرکز تمرین بدود فکر می‌کند. چون دویدن همیشه جزو برنامه‌های تمرینی بود که برای خود در نظر می‌گرفت. آن موقع همه ما کمی غافلگیر شده بودیم و راضی‌اش کردیم که این کار را نکند.»

باشه، ماشین می‌خرم

در نهایت کانته برای خودش ماشین خرید. اما نه لامبورگینی یا مرسدس. نه، انگولو یک مینی‌کوپر ۲۰ هزار پوندی خرید که گفته می‌شد دست دوم است. واقعاً باور کردنی نیست که او هنوز هم همان مینی‌کوپر را میراند، حتی پس از تصادفی که در سال ۲۰۱۸ با یک کامیون داشت.

با من بمان

کار‌های سخاوتمندانه در دنیای کانته عجیب نیست. وقتی مدافع سابق لستر، سدریک کیپر به دنبال خانه می‌گشت کانته به او گفت که می‌تواند با برادرش در خانه او بماند. کیپر به سایت «گل» در این باره گفت: «وقتی در لستر بازی می‌کردم به مدت یک ماه در خانه کانته زندگی کردم. من در آپارتمانم مشکلاتی داشتم و کانته من و برادرم را به خانه‌اش راه داد. هرکسی این کار را نمی‌کند، واقعاً لطف بزرگی بود. افتخار می‌کنم به اینکه با کسی مثل کانته دوست هستم. هیچکسی متواضع‌تر از انگولو نیست.»

نه به شرکت مالیاتی خارجی

در سال ۲۰۱۸ کانته با قرارداد ۵ ساله جدید به ارزش هفته‌ای ۲۹۰ هزار پوند پاداش گرفت. چلسی طبق گزارشات به او توصیه کرد که یک شرکت مالیاتی ایجاد کند، اما او قبول نکرد. کانته اصرار داشت که می‌خواهد برخلاف خیلی‌های دیگر مالیاتش را به طور کامل پرداخت کند. بلیز متوئیدی فرانسوی بعد از شنیدن این خبر گفت: «از شنیدن این خبر سورپرایز نشدم، چون این انگولو است. او عالی‌ست. تقلب نمی‌کند.»

عذرخواهی از طرفدار آرسنال

کانته حتی برای هواداران تیم رقیب هم وقت دارد. در سال ۲۰۱۸ یک روز پس از اینکه آبی‌ها تیم آرسنال را با نتیجه ۳-۲ شکست دادند یکی از توپچی‌ها به سراغش آمد و خواست با او عکس بگیرد. شارکی در این مورد در توئیتر خود نوشت: «تازه این مرد را شناختم. به او گفتم من هوادار آرسنال هستم و از بازی بسیار ناراحتم، او به من لبخند زد و گفت متأسفم. عجب آدمی‌ست.»

عروسی دختر هوادار

کانته در عروسی دختر یکی از هوادارانش حاضر شد، با اینکه در ابتدا این دعوت را رد کرده بود. فرانک خالد می‌گوید: «وقتی یکی از دوستانم مرا به او معرفی کرد و به رستورانم آمدند با هم رفیق شدیم. من او را دعوت کردم و در واقع به خاطر تعهدش به تیم ملی فرانسه نمی‌توانست در جشن حضور بیابد، اما به خاطر مصدومیتش به من پیغام داد و گفت که خواهد آمد. من و خانواده‌ام بسیار با انگولو صمیمی شده‌ایم و او از اولین افرادی بود که موقع جراحی‌ام به دیدارم آمد. تا انتها منتظر ماند و با همه رفتار خیلی خوبی داشت و امضا می‌داد و عکس می‌گرفت.»

شبی در خانه یک هوادار

خیلی از هواداران فوتبال این کار را می‌کنند خوراک کاری موقع تماشای بهترین قسمت‌های برنامه «Match Of The Day»؛ و کانته هم وقتی قطار برگشت به فرانسه را از دست داد همین کار را کرد. او نزدیک‌ترین مسجد به سنت پانکراس را در گوگل جستجو کرد و به آنجا رفت تا دعا کند. بادلور رحمان جلیل که یکی از هواداران آرسنال است بلافاصله او را شناخت و توضیح می‌دهد که چطور کانته به خانه او آمد تا با هم قسمت‌های مهم برنامه را تماشا کنند: «من در روز شنبه به مسجد رفته بودم و ما با هم دعا کردیم. از او خواستم برای صرف شام به منزل ما بیاید. او تنها بود و قبول کرد. چون رژیم غذای پروتئینی داشت مرغ کاری خوردیم. او ما را در بازی فیفا شکست داد و بعد با هم هایلایت‌های MOTD را تماشا کردیم. واقعاً شب خیلی خوبی بود.»

خجالت در بالا بردن جام قهرمانی

کانته در سال ۲۰۱۸ به اوج رسید و به همراه تیم کشورش قهرمان جهان شد. اما این بازیکن خجالتی دلش نمی‌خواست جام را از دستان هم‌تیمی‌هایش بگیرد و فقط آن‌ها را نگاه می‌کرد. خوشبختانه استیون انزونزی متوجه شد و به بقیه گفت به کانته هم جام را بدهند. این نشان می‌دهد که کانته چقدر فروتن و متواضع است.

منبع: خبر ورزشی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگولو کانته فوتبالیست سال ۲۰۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی ارزان شد: قیمت لئو را باور نمی‌کنید!‏

به گزارش "ورزش سه"، سایت ترانسفرمارکت به عنوان مرجع قیمت بازیکنان فوتبال ‏فهرست‌های جدیدی از ارزش بازیکنان فوتبال منتشر کرده که یکی از نکات عجیب کاهش ‏قیمت لیونل مسی است. ‏

در ماه نوامبر، لیونل مسی به عنوان قهرمان جام جهانی در ترانسفرمارکت ارزشی 38 ‏میلیون دلاری داشت ولی در ارزیابی جدید این سایت ارزش اسطوره آرژانتینی که ‏جدیدترین توپ طلا را به خود اختصاص داده به 30 میلیون یورو رسیده است. ‏

کاهش هشت میلیون دلاری ارزش بازار لئو مسی البته منطقی به نظر می‌رسد. نباید بالا ‏رفتن سن اسطوره آرژانتینی را از نظر دور داشت و از طرف دیگر مسی از زمان پیوستن به ‏اینترمیامی با چندین مورد مصدومیت مواجه شده است. ‏

مسی فصل جدید لیگ ام‌ال‌اس را در 36 سالگی با حضور در سه بازی پیاپی آغاز کرد و در ‏این سه مسابقه سه گل به ثمر رساند. ولی او سه بازی بعدی تیمش را از دست داد و ‏علت غیبت او در این بازی‌ها آسیب‌دیدگی عضلانی بود. مسی فصل گذشته هم درحالیکه ‏از نیمه فصل ام‌ال‌اس به اینترمیامی پیوسته بود شش بار در این لیگ بازی کرد و البته ‏پنج بازی را هم به دلیل مصدومیت از دست داد. ‏

دومینیک بکر، مسئول حوزه آمریکای شمالی ترانسفرمارکت، در توضیح ارزشگذاری لیونل ‏مسی گفت:" مسی همچنان ستاره اصلی لیگ ام‌ال‌اس است و با وجود سنش یکی از ‏بهترین بازیکنان دنیا به حساب می‌آید. ولی سن در فوتبال عامل مهمی است حتی برای ‏مسی. او خیلی بیشتر از سالهای قبل با آسیب‌دیدگی‌های جزئی مشکل پیدا می‌کند. همه ‏اطلاعات نشان می‌داد ارزش او باید کاهش پیدا کند و در نظر گرفتن این واقعیت‌ها ‏غیرممکن بود". ‏

دیگر خبرها

  • بلندپروازی پدیده مربیگری لیگ برتر در تیمی با انتظارات بالا
  • مسی ارزان شد: قیمت لئو را باور نمی‌کنید!‏
  • کامبک‌های فراموش‌نشدنی در دنیای فوتبال / فیلم
  • تئاتر و نقش آن در بالا بردن توانایی فردی در کودکان
  • لحظات فان و بامزه دنیای فوتبال / فیلم
  • غیرممکن‌ترین لحظات در دنیای فوتبال / فیلم
  • از کارمندی بانک تا بالا بردن جام قهرمانی لیگ‌ برتر فوتسال
  • چرا کلوپ دوست‌داشتنی است: نامه‌ای برای ماندگار شدن
  • انتقاد دشان از ستاره آرسنال: کارهایش را دوست ندارم!
  • ستاره ایرانی، پیراهن کشور عربی را پوشید؛ دالاهو ایراندوست کیست؟