Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل مهدیارمعاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  استان با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های متعدد و متنوع به دلیل عدم توزیع امکانات و خدمات شهری، همجواری با کشور‌های پاکستان و افغانستان و عدم برنامه جامع ملی برای اشتغال با ضعف شدید شاخص‌های شهری مواجه شده بطوری که شاید به جرات بتوان گفت یکی از کانون‌های حاشیه نشین کشور با کمترین سطح دسترسی به خدمات بشمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: راه و شهرسازی  با توجه به سطح معضلات و چالش‌ها در سیستان و بلوچستان چهار شهر زاهدان، زابل، خاش و سراوان را جهت ساماندهی و توانمندسازی و باز آفرینی شهری مصوب نمود که هم اینک این شهر‌ها حدود سه هزار و ۴۳۸ هکتار از مساحت و ۲۶۶ هزار و ۸۸۵ نفر از جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه محور‌های فعالیت بازآفرینی شهری بهسازی محیط، ارائه خدمات روبنایی و زیربنایی و توانمندسازی اجتماعی است، بیان کرد: این اداره کل با هدف ارتقای شاخص‌های آموزشی، فرهنگی، توانمند سازی و خدماتی در محلات هدف طرح باز آفرینی شهری در چهار شهرستان ذکر شده اقداماتی نظیر زیرسازی و آسفالت محلات، احداث فضای آموزشی و مراکز بهداشتی و ایجاد اشتغال را از طریق مهارت آموزی افراد مورد توجه ویژه قرار داد که برخی از آن‌ها تاکنون سابقه نداشته است.

مهدیار ادامه داد: همچنین از دیگر اقدامات مهم باز آفرینی شهری در سیستان و بلوچستان تصویب ردیف‌های اعتباری ویژه برای نخستین بار برای شهر‌های خاش و سراوان در سالجاری با اعتباری بیش از ۲۵میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به چالش‌های طرح باز آفرینی شهری در سیستان و بلوچستان گفت: عدم تخصیص ۱۰۰ درصدی ردیف‌های اعتباری، کمبود شدید اعتبار با وجود مشکلات متعدد در محلات حاشیه شهرها، عدم تعیین سهم محلات حاشیه در اقتصاد ملی و وجود برخی مشکلات در بحث فاقدین شناسنامه به عنوان یکی از معضلات و مسائل اصلی شاخص استان در بحث باز آفرینی و توانمند سازی بشمار می‌رود که نیاز است در این زمینه برنامه ریزی‌های هماهنگ و منسجم انجام گیرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری زاهدان راه و شهرسازی اشتغالزایی سیستان و بلوچستان باز آفرینی شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند

به گزارش خبرنگار مهر، مصیب نظری رئیس شورای شهر بندرعباس در هشتصد و بیست و یکمین نشست شورای شهر بندرعباس که با حضور سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام برگزار شد، سپاه را شجره طیبه دانست و گفت: امروز آثار و برکات بسیج مستضعفین و سپاه در تمام دنیا قابل مشاهده است و این برگرفته از ابتکار حضرت امام (ره) است.

نظری با اشاره به سالروز شکست آمریکایی‌ها در صحرای طبس، گفت: این واقعه نشان می‌دهد که خدای ما مسلمانان از ناوها و جنگنده‌های آمریکایی قوی‌تر است چنانچه در عملیات وعده صادق نیز این دست برتر مؤمنین را دیدیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس تاکید کرد: امروز در دفاع، علم، سیل، زلزله و … منش بسیجی‌ها را می‌بینیم و به برکت نفس قدسی معمار کبیر انقلاب اسلامی خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات عدیده شهر بندرعباس در حوزه زیرساخت عنوان‌کرد: ۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل داده است و از این بابت خطراتی مردم ساکن در این محلات را تهدید می‌کند.

نظری عنوان کرد: امروز هیچ اولویتی بالاتر از بازآفرینی شهری در بندرعباس وجود ندارد از این رو همه دستگاه‌ها باید در کنار شهرداری اعم از دولت و سپاه به میدان بیاید.

رئیس شورای شهر بندرعباس اظهار داشت: بالغ بر ۷۰ درصد از کار در بازآفرینی شهری بر عهده دولت است و باید با تأمین زمین به شهرداری در این حوزه وظایف خود را عملیاتی کند.

وی خاطرنشان‌کرد: در سفر ریاست جمهوری مصوب شد ۳۰۰ هکتار زمین تأمین و به عنوان پشتیبان بازآفرینی در بندرعباس استفاده شود اما هنوز این مصوبه اجرایی نشده است که لازم است دولت در اجرای این مصوبه تسریع کند تا دست شورا و شهرداری برای بازآفرینی پر شود.

کد خبر 6086674

دیگر خبرها

  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان