Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن میرمرشدی امروز و در نشست خبری همایش و پویش «طلاب در فضای مجازی» با اشاره به کارکرد مهم فضای مجازی در دنیای امروز بیان کرد: از آن جا که حوزه های علمیه به عنوان اصلی ترین پایگاه تفکر اسلامی شناخته می شوند، لذا فضای مجازی می تواند نقش مهمی در رساندن این تفکر به جامعه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لزوم پیگیری بیانیه مهم گام دوم انقلاب و همچنین معرفی سال تحصیلی گذشته حوزه های علمیه با شعار «حوزه و فضای مجازی» سبب شد تا فراخوان همایش و پویش حوزه و فضای مجازی با اهدافی مانند گفتمان سازی و توسعه علم و پژوهش در حوزه فضای مجازی در کنار شناسایی و سازماندهی فعالان این عرصه و همچنین ترویج کنشگری حوزویان و شبکه سازی آنان در این عرصه شکل بگیرد.

دبیر همایش و پویش «طلاب و فضای مجازی» ادامه داد: بر این اساس، طلاب فعال در فضای مجازی، آثار خود را در قالب های گوناگون از ابتدای تیر تا پایان مرداد ماه سال جاری به دبیرخانه این همایش ارسال کردند و در مجموع، ۲۳۳ اثر دریافت شد.

وی با بیان این که این آثار مورد ارزیابی هیئت داوران این همایش قرار گرفت گفت: محمود رفیعان، سعید مهدیان، زهرا کُردی، سارا طالبی، رسول صادقی، سید محمد موسوی، شمس الدین روحی، حسن مجتبی زاده، محمدحسین سلیمیان، حسین فاطمی، محمد مفتاح، سیدمحمدرضا حسن زاده، سید مهدی رحیمی و مجید مُبینی از جمله برگزیدگان این همایش هستند که مورد تقدیر قرار می گیرند.

میرمرشدی همچنین از تداوم برگزاری این همایش و پویش در سال جاری و سال های آینده خبر داد و خاطر نشان کرد: آموزش ها و حمایت ها از طلاب فعال حوزه های علمیه در عرصه فضای مجازی تداوم خواهد داشت.

وی در عین حال به آماده سازی متون درسی مربوط به ارتقای سواد رسانه و تولید محتوا در فضای مجازی برای ورود به فضای آموزشی رسمی حوزه های علمیه توجه داد و ابراز امیدواری کرد این مهم در آینده ای نزدیک محقق شود.

دبیر همایش و پویش «طلاب و فضای مجازی»، برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای سواد رسانه ای طلاب و همچنین جهت دهی پایان نامه های سطوح سه و چهار حوزه های علمیه به پژوهش در حوزه فضای مجازی را از دیگر برنامه های این عرصه عنوان کرد و یادآور شد: مرکز مدیریت حوزه های علمیه تلاش دارد تا از طریق مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه امر سازماندهی، حمایت، آموزش و راهبری طلاب در حوزه فضای مجازی را سامان دهد.

میرمرشدی در ادامه و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره ضرورت فعالیت بیشتر و دقیق تر حوزه های علمیه در عرصه فضای مجازی و اهتمام بیشتر طلاب برای تولید محتوای کاربردی تأکید کرد: باید قبول کنیم که عملکردمان در عرصه فضای مجازی تاکنون و آن گونه که شایسته توجه به این عرصه است، نبوده، اما تلاش می کنیم تا برنامه ریزی های روزآمدی در این زمینه داشته باشیم و با اعلام هرچه سریع تر فراخوان همایش و پویش «حوزه و فضای مجازی» در سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، گام جدیدی را در این عرصه برداریم.

انتهای پیام/78027

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی همایش رسانه طلاب حوزه های علمیه همایش و پویش فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده تام الاختیار مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سیستانی گفت: حضور نمایندگان مراجع بزرگوار تقلید در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام می‌تواند وسیله انتقال پیام‌ها و مسائل مردم به مراجع تقلید و منشأ خیر و برکت برای عموم مومنین باشد.

طاهری با اشاره به مشکلات روحانیون شیراز افزود: نبود امکانات مناسب و در شأن روحانیت باعث شده تا استقبال نسبت به حوزه‌های علمیه روند کاهشی یابد و حتی برخی از حوزوی‌ها به دلیل دست و پنجه نرم کردن با مشکلات عدیده به ناچار از فضای حوزوی فاصله گیرند و به مشاغلی، چون کار در تاکسی اینترنتی و دیگر کار‌های مشابه بپردازند چرا که شرایط طلبگی کفاف زندگی حداقلی آنها را نمی‌دهد.

مردم شناخت کاملی از زندگی طلاب ندارند

او ادامه داد: مردم شناخت چندانی از زندگی طلاب نداشته و گا‌ها برداشت‌های غلطی در این زمینه دارند و این به دلیل آبروداری روحانیون است و هیچکس خبردار نیست که بخشی از طلاب به خاطر ناتوانی در تامین مسکن مجبور به مهاجرت به روستا‌ها شده‌اند و زندگی دور از خانواده و زادگاه را انتخاب کرده‌اند چرا که مسکن از جمله مشکلات زندگی بخش قابل توجهی از طلاب است.

مسئول حوزه علمیه محمودیه گفت: در فارس تنها سه نفر از مراجع بزرگوار اقدام به پرداخت شهریه آموزشی می‌کنند و این مقدار تاثیر چندانی در اداره زندگی حداقلی طلبه‌ها ندارد به ویژه اینکه در خصوص معمرین و طلاب عائله‌مند و روحانیونی که دچار بیماری هستند گرفتاری‌های زیادی وجود دارد و وجود چنین مشکلاتی در کنار هم باعث شده که روحانیون نتوانند به وظایف دینی خود در قبال جامعه بپردازند.

طاهری ادامه داد: ترویج اخلاق نیز از مسائل با اهمیت امروز در حوزه‌های علمیه استان فارس است که ضرورت دارد مراجع گرانقدر تقلید با فرستادن مداوم اساتید برجسته اخلاق از حوزه‌های علمیه قم و نجف باعث تربیت طلاب مهذب در این استان شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی صبح یکشنبه ۲۶ فروردین به شیراز سفر کرد و پس از زیارت مضجع شریف حرم مطهر سید علاالدین حسین (ع) از مدرسه علمیه محمودیه شیراز بازدید کرد.

زیارت مضجع حرم مطهر احمد بن موسی (ع)، بازدید از مدرسه علمیه امام کاظم (ع)، دیدار با طلاب منصوریه و بازدید از این مدرسه، دیدار با علما و حضور در جلسه جامعه روحانیت از دیگر برنامه‌های حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در سفر به شیراز بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • طلاب باید به بحث تولید علم ورود کنند
  • کشور به تولید واقعی نیاز دارد نه مونتاژکاری!
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • حمایت طلاب حوزه‌های علمیه از عملیات «وعده صادق»
  • نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است
  • لزوم توجه مراجع تقلید به آموزش طلاب
  • شرایط طلبگی کفاف زندگی حداقلی طلاب را نمی‌دهد
  • نشست شورای همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش هرمزگان
  • اهمیت مدیریت استفاده کودکان از تکنولوژی توسط والدین/ آموزش آسیب‌های فضای مجازی به فرزندان