Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره‌کل، مدیران شهرستان‌ها و مناطق خراسان‌جنوبی گفت: آموزش و پرورش استاندارد، نیازمند استانداردسازی فضا و امکانات است؛ با توجه به نیازمند اعتبار بودن خراسان‌جنوبی برای استانداردسازی فضا و امکانات، باید نامه‌ای در این خصوص آماده و به وزارتخانه جهت پیگیری ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه برای استاندارد سازی تجهیزات عام و خاص هنرستان‌ها امسال اعتبار آماده است، افزود: در این خصوص نیز باید نیازهای استان در قالب نامه‌ای تنظیم و برای پیگیری به مرکز کشور ارسال شود‌.

حسینی به مشکل کمبود نیروی انسانی در استان اشاره کرد و ادامه داد: در بحث نیروی انسانی نیز همیشه ساماندهی نیروی انسانی به ویژه برای مهر با مشکل مواجه بوده و کمبود نیروی انسانی و جابجایی‌ها مشکل است. 

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: بهترین راه جبران کمبود نیرو استفاده از نیروی خرید خدمات است و با توجه به نیاز ۳۵۰ نیروی خرید خدمت برای استان این مسئله مورد توجه خواهد بود. 

او تصریح کرد: امسال به طور مشخص در بحث نوسازی اعتباراتی در بحث احداث، تجهیز و نوسازی سرویس بهداشتی داریم که در این خصوص اعتباری برای خراسان‌جنوبی در نظر خواهیم گرفت.

حسینی عنوان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به‌زودی برای ملزومات بهداشتی مدارس کشور  اختصاص داده می‌شود که از این اعتبار نیز سهمی برای خراسان‌جنوبی به طور ویژه در نظر گزفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید

خداحافظی دانش آموزان عشایری با کلاس های مجازی

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در دستور کار است، افزود: تأمین سرویس مدارس و به ویژه مدارس استثنایی بحث مهمی است.

او در موخصوص رد استفاده از شبکه شاد، بیان کرد: در بحث ارتقاء و ایجاد جذابیت برای شبکه شاد باید به جایی برسیم که اگر شرایط کرونایی سفید هم شود، شاد کنار گذاشته نشود.

حسینی به تأمین ۳۳۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند کشور در پارسال اشاره کرد و گفت: امسال حدود ۶ هزار تبلت برای دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی در نظر گرفته شده و علاوه بر این تعداد ۱۰۰ تبلت دیگر نیز در این سفر از ما قول گرفته شد که تأمین کنیم. 

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی حدود ۲۳ هزار دانش‌آموز نیازمند تبلت هستند که برای بیش از ۶ هزار نفر تبلت تهیه خواهد شد و برای مابقی دانش‌آموزان از روش‌های دیگر باید تأمین شود.

او به تأمین حدود یک میلیون دستگاه تبلت در کشور در تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و استانداری‌های استان‌ها اشاره و اظهار کرد: برای امسال ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق ماده ۱۸ مصوب شده که برای خراسان‌جنوبی نیز سهمی در نظر گرفته خواهد شد.

حسینی عنوان کرد: در زمینه نهضت مشارکت ملی توان‌افزایی برای خراسان‌جنوبی ۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته می‌شود و بنا به درخواست مدیر آموزش استثنایی استان یک دستگاه وسیله نقلیه برای آموزش و پرورش استثنایی استان در نظر گرفته خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به امر مدرسه‌سازی در قالب طرح از خشت تا بهشت اشاره کرد و گفت: در تمام کشور ۱۶۰ مدرسه در این طرح ساخته شده یا در حال ساخت است که ۱۲ مدرسه سهم خراسان‌جنوبی است که ۲ مدرسه در حال ساخت است و اگر زمین برای مابقی تأمین شود ما آمادگی تأمین اعتبار را داریم‌.

او با بیان اینکه توجه به سلامت جسمی دانش‌آموزان استثنایی بیش از سایر دانش‌آموزان مهم است، بیان کرد: در این خصوص ۳۰۷ مدرسه در کشور در حوزه استثنایی داریم که ظرفیت ساخت سالن ورزشی ۲۰۰ متری مدرسه‌ای برای آنها فراهم است و در خراسان‌جنوبی نیز ۱۲ مدرسه با این شرایط داریم که سالن ورزشی ۲۰۰ متری درون مدرسه‌ای ساخته خواهد شد. 

حسینی اظهار کرد: تمام مدارس روستایی و عشایری با کلاس زیر ۱۵ نفر دانش‌آموز از ابتدای مهر بازگشایی می‌شود و کلاس‌های زیر ۳۰ نفر از نیمه مهر، پایه اول در حد آشنایی، آموزش حضوری مدارس کمتر از ۳۰۰ نفر به صورت تدریجی از ابتدای آبان و بیش از ۳۰۰ نفر در ادامه بازگشایی می‌شود مدارس فنی حرفه‌ای نیز از ابتدای مهر بازگشایی خواهد شد.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش شبکه شاد واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند

شهردار یزد گفت: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است و دانش‌آموزان مدارس استثنایی، رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در بازدید از پارک آموزش ترافیک شهرداری و روند آموزش رفتارهای ترافیکی با بیان اینکه باید برای ارتقای ایمنی ترافیک و رعایت حقوق شهروندی آموزش در تمام مقاطع سنی وجود داشته باشد، اظهار کرد: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است.

وی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان مهدکودک، پیش دبستانی و سایر مقاطع تحصیلی، دانش‌آموزان مدارس استثنایی استان نیز آموزش‌های لازم را در خصوص رفتارهای ترافیک، مقررات ایمنی و عبور و مرور و خطرهای ناشی از بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی فرا می‌گیرند.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: آموزش در این پارک به منظور نهادینه کردن و رعایت قانون و مقررات هنگام رانندگی و آشنایی کودکان با علائم ترافیکی است؛ بنابراین آموزش کودکان در هر زمینه‌ای که باشد اثرگذاری بیشتری نسبت به آموزش بزرگسالان دارد زیرا کودکان در رده سنی قرار دارند که به راحتی آموزش‌های مختلف را فرا می‌گیرند و به خوبی رعایت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است که این آموزش با همکاری پلیس راهور به دو صورت تئوری و عملی انجام می‌شود، به نحوی که در بخش تئوری، آموزش در کلاس و با حضور مربی به صورت تصویری (پخش انیمیشن‌های ترافیکی)، برگزاری مسابقه و پرسش و پاسخ در خصوص مسائل ترافیکی و در بخش عملی در محوطه پارک، برنامه‌های آموزشی همچون نحوه آشنایی با چراغ‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، راه‌ها، پیاده‌رو و خیابان‌ها و دیگر نشان‌ها که در مقیاس کوچک‌تر طراحی و احداث شده است، انجام می‌شود.

کد خبر 747073

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور