Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، عباس صفایی زاده ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران در خصوص عرضه سیمان در بورس کالا اظهار داشت: بورس کالا بازاری سازمان ‌یافته است که مانند بورس اوراق بهادار، کالاهایی مشخص و با روش‌هایی از پیش تعیین شده در آن معامله می‌شوند. این بازارها در برخی کشورهای دنیا قدمتی بیش از یک قرن دارند و کارآمدی خود را اثبات کرده‌اند بنابراین جای نگرانی در خصوص عرضه سیمان در بورس کالا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت سیمان مند دشتی خاطرنشان کرد: ناکارآمدی روش‌های معامله در بازارهای سنتی در بخش‌های عرضه و تقاضا و عدم شفاقیت در فرایند کشف قیمت باعث ناتوانی نهادهای مسؤول برنظارت دقیق بر قیمت‌ها به منظور جلوگیری از تضییع حقوق تولید کننده و مصرف کننده می‌شود، لیکن در بورس کالا برای رفع این قبیل مشکلات راه کارهای مناسبی پیش بینی شده است که با ورود عمده شرکت‌های صنعت سیمان به بورس در آینده حل خواهند شد.

وی افزود: شرکت سیمان مند دشتی نیز همپای دیگر شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ سیمان غدیر با هدف شفاف سازی قیمت‌ها، حذف واسطه‌های غیر ضروری و ایجاد ارتباط مستقیم با خریداران و توزیع کنندگان واقعی سیمان، وارد بورس کالا شده است و متناسب با نیاز بازار نسبت به عرضه محصولات خود در بورس اقدام می‌نماید.

صفایی زاده تصریح کرد: از خردادماه امسال با اولین عرضه سیمان در بورس کالا، کشف قیمت سیمان بر اساس مکانیزم های عرضه و تقاضای بازار انجام شد و علی رغم اینکه در تیرماه تولید سیمان بر اثر قطع ناگهانی برق دچار افت شد اما پس از رفع مشکل با تلاش مدیران کشور در صنعت سیمان به سرعت به جایگاه اصلی تولید بازگشتیم و امروز شاهد تعادل و ثبات در بازار سیمان هستیم.

مدیرعامل سیمان مند دشتی در پایان افزود: اصلاح ساختاری در هر صنعتی نیاز به زمان و همکاری چند جانبه دارد بنابراین از همه مسؤولین و مشتریان درخواست می‌نماییم با اندکی صبر و همراهی خود، صنعت سیمان را در این مسیر صحیح همراهی نمایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیمان بورس بازار دلالان بورس کالا مند دشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید مرغ در بازار

مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی تهران از پایین بودن مقطعی قیمت مرغ خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در هر کیلو به ۵۴ هزار تومان کاهش یافته در حالی که پیش‌تر ۶۰ هزار تومان در هر کیلو بوده است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: کاهش قیمت مرغ زنده به کاهش قیمت گوشت مرغ و رسیدن آن به ۸۰ هزار تومان در هر کیلو انجامیده و این در حالیست که این قیمت‌ها به سود تولیدکننده نیست و می‌تواند در میان‌مدت به کاهش جوجه‌ریزی و افزایش قیمت مرغ در بازار بینجامد.

یوسف‌خانی ادامه داد: در حال حاضر مرغ با کیلویی ۸۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و البته فروشندگان مجاز هستند که قیمت آن را تا ۸۵ هزار تومان در هر کیلو بالا ببرند، اما از آنجا که این روز‌ها بازار مرغ با مازاد عرضه نسبت به تقاضا روبه‌رو شده این کالا در برخی فروشگاه‌ها با اندکی پایین‌تر از این قیمت نیز فروخته می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی خاطرنشان کرد: به طور معمول در نیمه دوم فروردین هر سال رکود شدیدی برای بازار مرغ حاکم می‌شود که البته موقت است و در ادامه سال با افزایش تقاضا قیمت بالا می‌رود تا تولیدکننده هم متضرر نشود.

وی اظهار کرد: تامین خوراک مرغ به خوبی صورت می‌گیرد و همین موضوع نیز عاملی است که به تقویت عرضه و کاهش قیمت کنونی انجامیده است.

دیگر خبرها

  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • مسیریابی دلار با خروج احساسات
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی/ احتمال عرضه ارز تقلبی در بازار آزاد وجود دارد
  • سقوط در رکود؛ روایتی از بازار ارز
  • سیمان نانویی، بازار مسکن را متحول می‌کند
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد