Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مسکو، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه به خبرنگاران گفت که میزان مشارکت تا پایان دومین روز رای گیری در انتخابات نمایندگان دومای دولتی به ۳۱.۵۱ افزایش یافت.  ، یعنی بدون احتساب رای گیری الکترونیکی، ۱۵.۵ میلیون روس در انتخابات شرکت کرده اند.

روز شنبه  ویاچسلاو ولودین»، ‌رئیس دوما، «الا پامفیلوا»، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات  و  «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه در رای گیری شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری و سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو، که از مقر عمومی برای مشاهده انتخابات در پایتخت دیدن کردند، از راه دور رای دادند.

به گزارش ایرنا، امروز (یکشنبه) روز سوم و پایانی انتخابات واحد روسیه شامل انتخابات دومای روسیه و شوراهای استانی و شهری و روستایی روسیه است و در دو روز اخیر دهها میلیون نفر از شهروندان روس در این کشور و حوزه های رای گیری واقع در کشورهای دیگر رای خود را به صندوق رای گیری انداخته اند.

بر اساس اطلاعات کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، تاکنون ۱.۷ میلیون نفر در مسکو در رای گیری بطور مجازی و رایانه ای که به رای گیری الکترونیکی معروف است شرکت کرده اند.

روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو امروز در گزارشی نوشت: فقط شهر مسکو و استانهای مورمانسک، کورسک، نیژگوراد، راستف و یاروسلاو امکان رای گیری الکترونیکی دارند.

انتظار می رود در پنج سال آینده، مناطق بیشتری در روسیه چنین امکانی را داشته باشند.  

در همین حال رسانه های روسی از قرعه کشی بین افراد شرکت کننده در رای گیری الکترونیکی در مسکو به منظور تشویق ساکنان پایتخت برای شرکت در انتخابات دومای روسیه خبر داد.

خبرگزاری ریانووستی امروز به نقل از ولادیمیر موخته معاون اتاق بازرگانی و صنایع  مسکو  اعلام کرد که ۲۱ باب آپارتمان یک خوابه در مسکو، یکصد دستگاه خودرو و جوایز نقدی ۱۰۰ هزار، ۵۰ هزار و ۲۵ و ۱۰ هزار روبلی برای افرادی که در قرعه کشی رای گیری الکترونیکی در پایتخت شرکت می کنند، درنظر گرفته شده است.

در همین حال دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به اخبار مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی رای گیری الکترونیکی مبنی بر اینکه ۱۰ هزار روبل (حدود ۱۴۰ دلار) برنده شده است واکنش نشان داد و گفت که اطلاعی از این موضوع ندارد و باید در این مورد تحقیق کند.  

حملات سایبری
 رئیس مرکز فدرال اطلاع رسانی در کمیسیون مرکزی انتخابات گفت، حملات به سیستم رای گیری از راه دور و وب سایت کمیسوین مرکزی انتخابات ادامه دارد اما سیستم های دفاعی به خوبی از عهده انها برامده اند و مانعی برای برگزاری انتخابات ایجاد نکرده است.

 آندره کلیموف رئیس کمیسیون دفاع از حق حاکمیت دولتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) نیز اعلام کرد که سیستم رای گیری الکترونیکی روسیه از کشورهای غربی مورد حمله هکری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانوستی، کلیموف به خبرنگاران گفت: بیشترین حملات به سیستم رای گیری الکترونیکی روسیه از داخل کشورهای آمریکا، هلند، دانمارک، کره جنوبی، کانادا، آلمان و اوکراین صورت می گیرد.

وی افزود: ما همچنین انتظار داریم که کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه و برخی تشکیلات دیگر مرتبط با سازماندهی و برگزاری انتخابات و نظارت بر آن نیز مورد حمله قرار گیرد.

رییس کمیسیون دفاع از حق حاکمیت دولتی شورای فدراسیون در مورد حمله به سیستم رای گیری الکترونیکی روسیه گفت که این عملیات گسترده با شرکت سازمان های اطلاعاتی انجام می گیرد که سیستم های رایانه ای پیشرفته با برنامه پشتیبانی جدی در اختیار دارند.

 انتخابات واحد در روسیه شامل انتخابات دومای روسیه، سران ۱۲ جمهوری و استان و نمایندگان شوراهای استانی، شهری و روستایی در این کشور روز جمعه آغاز شد و ساعت هشت امروز (یکشنبه) پایان می یابد.  

درهای بیش از ۹۵ حوزه رای گیری در این مدت برای اخذ آرای رای دهندگان روس باز است و در هر حوزه رای گیری چند ناظر برای نظارت بر روند برگزاری انتخابات مستقر هستند.

در همه حوزه های رای گیری نیز دوربین های مدار بسته نصب شده است که کنترل رای گیری و نظارت بر آن را آسانتر کرده است.

مهم ترین انتخابات در این سه روز، انتخابات دومای روسیه (مجلس سفلای پارلمان روسیه)  است که بر اساس قوانین انتخاباتی این کشور ۲۲۵ نفر از طریق فهرست حزبی و ۲۲۵ نفر دیگر از بین نامزدهای انفرادی برگزیده می شوند.

نمایندگان دومای روسیه برای دوره پنج ساله انتخاب خواهند شد.  

در این انتخابات ۱۵ حزب نامزد شده بود که ۱۴ حزب به ثبت رسیده و کمیسیون مرکزی انتخابات یک حزب را برای ثبت تایید نکرد.

این احزاب شامل حزب کمونیست روسیه، حزب سبزها، حزب لیبرال دمکرات، حزب روسیه واحد، افراد جدید، روسیه عادل-طرفدار حقیقت، یابلوکا، حزب رشد، حزب روسی آزادی و عدالت، کمونیست های روسیه، پلتفرم مدنی، آلترناتیو سبز، میهن، حزب بازنشستگان می شوند.  

در مجموع ۴ هزار و ۱۷۸ نفر به عنوان نامزد برای شرکت در انتخابات دوما معرفی شده بودند که ۳ هزار و ۸۱۲ نفر تایید صلاحیت شده و ثبت شدند.

انتخابات برای تعیین سران مناطق روسیه هم در ۱۲ منطقه برگزار می شود و روسای جمهور چچن، اوستیای شمالی، ماردوویا،  داغستان، تووا و کاراچایوو-چرکسیا و استانداران خاباروفسک، پنزا، بلگورود، تیورسکایا، تولسکایا و اولیانوف با رای مردم انتخاب می شوند.  

  انتخابات دومای روسیه  به عرصه جدید تنش های روسیه و غرب به رهبری آمریکا تبدیل شده است و مسکو در ماههای اخیر برای مقابله با اقدامات مداخله جویانه غرب بویژه آمریکا در جریان انتخابات و تاثیرگذاری بر نتایج آن اقدامات گسترده بکار بست.  

 برای نخستین بار سازمان امنیت و همکاری اروپا بر انتخابات روسیه نظارت نمی کند و این سازمان اواسط مرداد ماه اعلام کرد که به دلیل شرایط برای محدودسازی شمار ناظران در انتخابات باتوجه به اوضاع همه گیری کرونا، بر انتخابات دوما نظارت نخواهد کرد.

حکومت روسیه امیدوار است به رغم تلاش های آمریکا و متحدانش بویژه برخی کشورهای دارای گرایش های شدید ضدروسی ازجمله انگلیس، لهستان و کشورهای بالتیک، انتخابات هفته آینده در فضای آرام و بدون هر گونه تنش و حوادث غیرمترقبه برگزار شود.

برچسب‌ها روسیه انتخابات پارلمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه انتخابات پارلمانی روسیه انتخابات پارلمانی کمیسیون مرکزی انتخابات انتخابات دومای روسیه رای گیری الکترونیکی برگزاری انتخابات انتخابات روسیه سیستم رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که معاون وزیر خارجه ایران ۱۸ آوریل به مسکو سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: زورآزمایی روسیه و آمریکا در شورای امنیت این بار به نفع ایران

بر اساس این گزارش، معاون وزیر خارجه ایران در کنفرانس ممانعت از اشاعه سلاح هسته‌ای مسکو مشارکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227368 برچسب‌ها ایران

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است
  • انتقاد تلویحی یک اصولگرا از مدیریت قالیباف بر مجلس /عملی نشدن وعده های دولت رئیسی تقصیر هیات رئیسه است
  • دور دوم انتخابات مجلس از اهمیت برخوردار است
  • دور دوم انتخابات مجلس از اهمیت برخودار است