Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: براساس گزارش‌هایی که از دانشگاه‌ها و دانشجویان داریم، نزدیک به ۵۰ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی واکسینه شده اند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد رضا آهنچیان درباره آمار دانشجویانی که تا کنون واکسینه شده‌اند، گفت: ما آماری در این رابطه نداریم، چون مراکز تعریف شده وزارت بهداشت، از طریق پیامک، دانشجویان را از لیستی وزارت علوم در اختیار آن‌ها قرار داده، برای واکسیناسیون فرا می‌خوانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بنابراین تا امروز آمار دقیقی ریافت نکرده‌ایم، ولی گزارش‌هایی که از دانشگاه‌ها و دانشجویان داشته‌ایم نشان از این دارد که نزدیک به ۵۰ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در اولویت قرار داشتند واکسینه شده‌اند.

نمی‌توانیم درباره اینکه دانشگاه‌ها در چه تاریخی بازگشایی می‌شوند (آموزش حضوری) صحبت کنیم

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره اینکه اکنون شرایط برای بازگشایی دانشگاه‌ها به چه صورت است افزود: هر دانشگاه ویژگی‌های ممتازی از دانشگاه‌های دیگر دارد، ما در کشور دانشگاهی داریم که حدود ۵۰ هزار دانشجو دارد و دانشگاهی که یک هزار دانشجو داشته و دانشجوی تحصیلات تکمیلی ندارد پس بنابراین به طور کلی نمی‌توانیم درباره اینکه دانشگاه‌ها در چه تاریخی بازگشایی می‌شوند، صحبت کنیم.

آهنچیان افزود: از طرفی هم نسبت بومی بودن دانشجویان در دانشگاه‌ها متفاوت است و بیشترین مشکل ما مربوط به شهر‌های بزرگ است همان جایی که کرونا هم بیشتر جولان می‌دهد که همه این‌ها باعث می‌شود که نتوانیم برای همه دانشگاه‌ها یک نسخه لحاظ کنیم ضمن اینکه ما سه سطح تصمیم گیری داریم.

در حال حاضر همه آموزش‌ها مجازی است به جز دانشجویان تحصیلات تکمیلی

وی ادامه داد: در حال حاضر همه آموزش‌ها مجازی است به‌جز دانشجویان تحصیلات تکمیلی که به‌خاطر رساله، پایان‌نامه و یا پروژه‌هایشان مجبورند در محیط دانشگاه باشند.

تکلیف خوابگاه‌ها، دانشگاه به دانشگاه متفاوت است

وی درباره وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه ه در سال تحصیلی جدید نیز گفت: خوابگاه‌های ما به شکل اتاق تک نفره در سال گذشته دایر بوده است و این تصور که دانشگاه‌ها در زمان کرونا و بعد از اسفند ۹۸ تعطیل بوده‌اند تصور درستی نیست، ولی تکلیف خوابگاه‌ها، دانشگاه به دانشگاه متفاوت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم آهنچیان واکسیناسیون خوابگاه دانشجویی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت کلیه کودکان زیر ۵ سال (کلیه متولدین ۱۳۹۸/۰۲/۰۲ به بعد) در مناطق و کانون‌های پرخطر سطح استان کرمانشاه همزمان با سایر دانشگاه‌های مناطق غیر گرمسیری کشوردر دو نوبت اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان که از نظر بیماری بومی فلج اطفال در مرز شرقی هستند همچنین تردد اتباع از کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان به کشور ایران باعث شده است اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از اهمیت ویژه ای برخوردار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای حفظ این دستاورد بزرگ (ریشه کنی فلج اطفال در کشور) و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش ویروس پولیو عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی در ۲ نوبت به صورت فعال و خانه به خانه انجام می‌گردد.

به گفته وی نوبت اول طرح تکمیلی فلج اطفال از تاریخ ۲ اردیبهشت ماه لغایت ۴ اردیبهشت ماه سال جاری برای تعداد ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال در سطح استان آغاز می‌شود و مرحله دوم از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نحوه اجرای طرح در سطح استان به این صورت است که در این مناطق با خوراندن قطره خوراکی فلج اطفال به صورت خانه به خانه توسط تیم‌های عملیاتی انجام می‌شود.و اجرای آن در مناطق شهری و روستایی به صورت خانه به خانه اجرا خواهد شد.

گفتنی است در این طرح تعداد ۵۷ تیم عملیاتی ۳ نفره بهداشتی (متشکل از ناظر، واکسیناتور و راننده) به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال شرکت دارند و از تعداد ۱۶۹۱ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۳۷۲ نفر بازدید، بررسی و پیگیری کرده و اقدامات بهداشتی لازم را به عمل می‌آورند.

کد خبر 6085986

دیگر خبرها

  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد