Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@22:48:15 GMT

۹۰ درصد شاخص‌های پروژه مهر در خراسان‌جنوبی انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۲۶۵۳

۹۰ درصد شاخص‌های پروژه مهر در خراسان‌جنوبی انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی واقعی ظهر امروز در گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره‌کل و مدیران شهرستان‌ها و مناطق با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، اظهار داشت: امسال سعی می‌کنیم مهر باشکوهی در استان داشته باشیم و برای اینکه بتوانیم مهر خوبی داشته باشیم باید بحث کمبود فضا را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد نیاز داریم، افزود:در بحث کمبود نیرو ۳۵۰ نیروی خرید خدمات را قطعا در استان نیاز داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی به نداشتن نیرو برای پر کردن ساعت حق‌التدریسی در شهرستان‌ها اشاره و عنوان داشت: ۹۹ درصد ثبت‌نام‌ها در استان انجام شده و توزیع سهمیه کلاس‌ها صورت گرفته است.

واقعی در خصوص توزیع کتاب‌های درسی، گفت: ۱۶۴ هزار و ۳۷۵ دانش‌آموز در سایت توزیع کتاب ثبت‌نام کرده و ۳ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز از ثبت‌نام جا ماندند که در این راستا اطلاع‌رسانی‌ها انجام و امکان ثبت‌نام ادامه دارد و توزیع کتاب از ۲۰ شهریور آغاز شده است.

وی از آماده‌شدن اطلس آموزشی به تفکیک دوره‌ها خبر داد و افزود: تولید محتوای الکترونیکی آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق روستایی و عشایری استان آماده کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهارداشت: مشکل سرویس‌های بهداشتی برطرف و ملزومات بهداشتی برای مدارس تهیه و توزیع شده و از ابتدای سال تاکنون ۵ جلسه شورای آموزش و پرورش استان برگزار شده و جلسه بعدی به‌زودی برگزار می‌شود.  

واقعی به واکسیناسیون ۹۵ درصد فرهنگیان در مرحله اول واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: مرحله دوم تزریق واکسن در حال انجام است.  

وی تبیین کرد: ۹۰ درصد شاخص‌های پروژه مهر انجام و مابقی در حال انجام است و تاکنون انتخاب مدیران برای مدارس انجام و ابلاغ‌ها صورت گرفته است. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از تشکیل کارگروه سرویس دانش‌آموزی براساس ماده ۱۸ خبر داد و اظهار داشت: دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی از داشتن شبکه ملی خاص برای آموزش محروم هستند و ۸۵ درصد دانش‌آموزان استان از شبکه شاد استفاده می‌کنند.

«محمدحسین یکه‌خانی» مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند نیز در این گردهمایی به چالش‌های حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی به ویژه جنسیت آقا یکی از چالش‌های آموزش و پرورش است.

وی به کمبود سرانه آموزشی در استان که به ازای هر دانش‌آموز ۴.۲ مترمربع است اشاره و بیان داشت: اغلب مدارس مرکز استان دو شیفت بوده و تراکم کلاس‌ها در بیرجند بالای ۳۵ نفر است.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: امسال ۸ مدرسه به مدارس دو شیفت استان افزوده شده و نبود و کمبود نیروی سرایدار و خدمتگزار از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی است.

یکه‌خانی تأکید کرد: خواستار افزایش سهمیه استخدام برای آموزش و پرورش استان، دانشگاه فرهنگیان و نیروی خرید خدمات هستیم.

وی به بی‌انگیزگی کارکنان بخش اداری آموزش و پروش اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد نیروهای اداری به فکر جابجایی و انتقال هستند و تفاوت حقوق بین بخش آموزش و اداری از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش است.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: مشکل دسترسی به سامانه سدا از دیگر مشکلات آموزش و پرورش استان است که نیازمند توجه است.

یکه‌خانی تصریح کرد: باید اعتبار ویژه برای خرید امکانات و تجهیزات فضای مجازی از جمله تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند استان تهیه و برای شهرستان‌های استان نیز سرباز معلم در نظر گرفته شود.

وی خاظرنشان کرد: فرسوده بودن وسایل نقلیه در تمام مراکز آموزش و پرورش شهرستان‌ها از دیگر مشکلاتی است که نیازمند تخصیص اعتبار است.

انتهای پیام /۶۷۰۱۵/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی کمبود نیروی انسانی یکه خانی افزایش سهمیه استخدامی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی آموزش و پرورش خراسان جنوبی آموزش و پرورش شهرستان آموزش و پرورش دانش آموزان شهرستان ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریبف حسین رنجبر گلشواری افزود: طرح ملی «مسطورا» به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین جامعه، دانش‌آموزان و فرهنگیان این شهرستان با بالاترین آمار شرکت کننده در سطح ۲۳ منطقه آموزش و پرورش استان هرمزگان در حال برگزاری است که اداره آموزش و پرورش قشم با استقبال خوب نوجوان و نوجوانان در جایگاه نخست بیشترین شرکت کننده در این طرح قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری طرح زندگی با آیه‌ها در بین دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس تلاش بر این است که از مفاهیم و مضامین قرآنی بیشترین بهره‌برداری به عمل آید و نسل جوان و نوجوان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا گرفته و با مفاهیم آن آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب انسان‌ساز و حیات‌بخش جامعه اسلامی می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین مجموعه تربیتی و منش صحیح رفتاری در جامعه باشد، گفت: این کتاب آسمانی کار آمدترین آموزه‌ای است که جامعه بشری محتاج آن است و به یقین سلامت، رستگاری و فلاح جامعه نیز نشات گرفته از همین کتاب قابل ستایش، درخور تحسین و برتر است.
 
رنجبر گلشواری اظهار کرد: در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته توسعه آموزش های قرآنی در مدارس این شهرستان مرزی از برنامه های محوری آموزش و پرورش است که با به بار نشستن این برنامه ها در آینده نزدیک تاثیرات عملی آموزه های قرآنی را در این جزیره مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری