Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه "اس بی‌اس" استرالیا، وزیر بازرگانی این کشور اعلام کرده است مخالفت با حضور چین تا زمانی که پکن تعرفه‌های گمرکی علیه صادرات محصولات استرالیا را لغو کرده و به مذاکرات در سطح وزرا با دولت اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا باز گردد، ادامه خواهد داشت. 
چین روز پنجشنبه درخواست رسمی خود برای پیوستن به پیمان همکاری تجاری بین اقیانوسیه (CPTPP) را به وزیر تجارت و توسعه صادرات نیوزلند ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین هم با اشاره به ارائه درخواست رسمی چین برای پیوستن به این پیمان اظهار داشت که موافقت کشورهای عضو این پیمان با پیوستن چین به آن به پیشبرد روند یکپارچگی اقتصاد آسیا و اقیانوس آرام و پیشبرد احیای اقتصادی، توسعه تجاری و رشد سرمایه‌گذاری جهانی در دوران بعد از شیوع کرونا کمک خواهد کرد. 
چین برای پذیرفته شدن خود در این پیمان به موافقت همه اعضای آن نیاز دارد. 
وزیر بازرگانی استرالیا افزود: چین تا زمانی که اعضای پیمان همکاری تجارت بین اقیانوسیه را نسبت به سابقه خود در عمل به تعهدات توافقنامه‌های تجاری کنونی و تعهدات سازمان تجارت جهانی متقاعد نسازد نمی‌تواند به این پیمان بپیوندد. 
استرالیا پیش از این در سازمان تجارت جهانی علیه چین شکایت کرده و خواهان لغو تعرفه‌های گمرکی پکن علیه محصولات صادراتی خود شده بود. 
پیمان ترانس پاسیفیک یا مشارکت دو سوی اقیانوس آرام موسوم به «تی پی پی» میان آمریکا و ۱۱ کشور حاشیه اقیانوس آرام شامل سنگاپور، برونئی، نیوزیلند، شیلی، استرالیا، پرو، ویتنام، مالزی، مکزیک، کانادا و ژاپن در ۴ فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی در نیوزیلند پس از چندین دور مذاکرات و گفت وگوهای مبسوط و طولانی منعقد شد اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا کشورش را از آن خارج ساخت تا بدعهدی خود در قبال توافقنامه‌های بین المللی ثبت کرده باشد. 
با خروج آمریکا در دوران دونالد ترامپ از پیمان ترانس پاسیفیک یا «تی پی پی»  ژاپن و ۱۰ کشور دیگر آن را اصلاح کردند و نام آن نیز به «سی پی تی پی پی» تغییر کرد. 
چین با ۲۷ کشور دارای توافقات تجارت آزاد است، با کره و ژاپن نیز در این زمینه در حال مذاکره است و توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع منطقه‌ای موسوم به 'آر سی یی پی' را نیز دنبال می‌کند و احتمال می‌رود تا پایان سال جاری میلادی رسما از سوی ۱۶ کشور مرتبط امضا شود.

برچسب‌ها استرالیا سازمان تجارت جهانی چین تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استرالیا سازمان تجارت جهانی چین استرالیا سازمان تجارت جهانی چین تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن

عراق و آمریکا در بیانیه مشترک پس از دیدار السوانی با بایدن  بر همکاری های دوجانبه بر اساس توافقنامه چارچوب استراتژیک تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عراق و آمریکا پس از دیدار محمد شیاع السودانی نخست وزیر و جوبایدن رئیس جمهور آمریکا بیانیه مشترکی صادر کردند.

بر اساس بیانیه ای که خبرگزاری رسمی عراق «واع» آن را منتشر کرده سران دو کشور بر تعهد خود به مشارکت راهبردی پایدار بین عراق و ایالات متحده تاکید کردند و رویکرد خود را برای همکاری دوجانبه بر اساس توافقنامه چارچوب استراتژیک 2008  مورد بحث  بررسی قرار دادند.

دو طرف همچنین بر اهمیت همکاری مشرک برای ارتقای ثبات منطقه و احترام به حاکمیت، ثبات و امنیت عراق تاکید کردند. 

سفر السودانی به آمریکا زیر ذره بین گروه‌های مقاومت عراق

دیدار السودانی با وزیر دفاع آمریکا 

محمد شیاع السودانی که به آمریکا سفر کرده با  لوید آستین وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. 

نخست وزیر عراق در این دیدار تاکید کرد که نیروهای امنیتی ما امروز در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند. 

از سوی دیگر، سخنگوی دولت عراق گفت: در دیدار نخست وزیر عراق با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا موضوعاتی از جمله حضور نیروهای ائتلاف در عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

سخنگوی رسمی دولت عراق در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد: پایان ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است.

وی افزود: هدف ما افزایش همکاری امنیتی و اطلاعاتی با ایالات متحده است.

سخنگوی دولت عراق تاکید کرد که عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی است که تامین کننده منافع ملی باشد.

وی گفت این کشور خواهان عدم گسترش درگیری در منطقه است.

عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده
  • موافقت سرمربی پرسپولیسی برای پیوستن به تیم ملی | با قلعه نویی به دور بعدی جام جهانی می رویم
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • افزایش سرعت تجارت با همکاری شرکت حمل و نقل کشتیرانی و راه آهن
  • امیرعبداللهیان بر موضع اصولی ایران در مخالفت با جنگ تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان بر موضع اصولی ایران در مخالفت با جنگ در منطقه تاکید کرد
  • روز جهانی فرهنگ ۱۴۰۳ + پوستر Universal culture day 2024