Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@17:18:00 GMT

اجرای ۴۶۷ هکتار طرح آبیاری نوین در لرستان تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۲۹۵۴

اجرای ۴۶۷ هکتار طرح آبیاری نوین در لرستان تصویب شد

به گزارش ایرنا غلامعلی فتحی روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: با تشکیل هفتمین جلسه کارگروه اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان، اجرای این تعداد طرح با اعتبار ۱۴۹ میلیارد ریال به تصویب رسید.

وی اظهار داشت: تاکنون در جلسات این کارگروه، ۸۸ طرح در سطح بیش از یکهزار و ۹۹۴ هکتار با اعتبار ۳۲۴ میلیارد ریال به تصویب رسیده که جهت ادامه مراحل اجرایی به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از ۱۹۳ هزار هکتار اراضی آبی لرستان ۵۸ هزار هکتار معادل ۳۱ درصد به سامانه نوین آبیاری مجهز است در حالیکه این رقم در کشور ۲۹ درصد می باشد.

اجرای سامانه نوین آبیاری در سطح ۶ هزار هکتار از اراضی آبی استان امسال یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است و دولت به ازای هر هکتار ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آبیاری لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آبیاری لرستان وزارت جهاد کشاورزی آبیاری لرستان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشاء برنج در مازندران

رمضانی رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نخستین نشاء برنج در استان مازندران در فصل زراعی جاری امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار مازندران و دیگر مسئولان اجرایی در روستای فیروزکلای علیا شهرستان آمل انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه شخم و شیار اراضی شالیزاری تاکنون در سطح ۱۷۳ هزار هکتار از شالیزار‌های استان (معادل ۸۱ درصد سطح کل) انجام شد، افزود: آب تخت اولیه در سطح ۱۳۳ هزار هکتار (معادل ۶۳ درصد سطح کل) انجام شد.

رمضانی گفت: خزانه‌گیری برنج تاکنون در سطح ۱۶۷ هزار هکتار (معادل ۷۸ درصد سطح کل) و بذر پاشی هم در سطح ۱۵۰ هزار هکتار (معادل ۶۹ درصد سطح کل) از اراضی شالیزاری استان انجام شد.

رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: کشاورزان امسال راغب شدند به کشت ارقام پرمحصول بپردازند و پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار هکتار به کشت ارقام پرمحصول در استان افزوده شود.

به گفته رمضانی ۱۷۸ بانک نشاء در استان مازندران فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نخستین نشاء برنج در مازندران
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نبود توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری
  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان