Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره زمان از سرگیری فعالیت‌های اجرایی این مجموعه تئاتری با توجه به اطلاعیه از سرگیری فعالیت سالن‌های دولتی تئاتر و خارج شدن تهران از وضعیت قرمز کرونایی، به خبرنگار مهر گفت: به محض اینکه اطلاعیه از سرگیری فعالیت سالن‌های تئاتری و خروج تهران از وضعیت قرمز کرونایی منتشر شد با مدیران دانشگاه تهران برای از سرگیری فعالیت مرکز تئاتر مولوی گفتگو داشتیم و قرار به این شد که این مجموعه نیز میزبانی از اجراهای تئاتری را از سر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیش از تعطیلات اخیر کرونایی قرار بود از تیر ماه ۲ اثر نمایشی که مجوزهای لازم از شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد را دریافت کرده بودند در مرکز تئاتر مولوی به صحنه بروند که به دلیل اعمال محدودیت‌ها این امر میسر نشد. با گروه‌های این ۲ اثر نمایشی گفتگوها و رایزنی‌ها را انجام داده‌ایم تا آثار خود را روی صحنه ببرند.

حریری با اشاره به حضور نمایش «گوربانی» در سالن اصلی و «اولئانا» در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی، درباره زمان به صحنه رفتن این آثار تأکید کرد: طی برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌کنیم تا این ۲ نمایش از اواخر هفته جاری اجرای عمومی خود را آغاز کنند. البته گروه‌ها درخواست این را دارند که زمان کافی برای تمرین و تبلیغات را داشته باشند و ما هم با تلاشی مضاعف سعی می‌کنیم شرایط را برای حفظ سطح کیفی و همچنین تبلیغات اجراها فراهم کنیم.

وی افزود: یک نمایش دیگر هم در حال طی کردن مراحل مورد نیاز برای دریافت مجوزهای لازم از شورای ارزشیابی و نظارت است تا به عنوان نمایش سوم در مرکز تئاتر مولوی روی صحنه برود.

مدیر مرکز تئاتر مولوی ضمن اظهار امیدواری از اینکه دیگر با تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی در تئاتر مواجه نشویم، متذکر شد: اگر قرار باشد این اتفاق مجدداً رخ دهد و اجراها نیمه کاره بمانند همه لطمه شدیدی به گروه‌های تئاتری وارد می‌شود و هم مخاطب اعتماد خود را نسبت به تئاتر و سالن‌های تئاتر از دست می‌دهد.

حریری در پایان سخنان خود درباره وضعیت اجرای عمومی نمایش‌های برگزیده بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در مرکز تئاتر مولوی، تأکید کرد: به دلیل تعطیلی‌های اخیر برنامه‌های تئاتر مولوی بسیار فشرده شده ولی ما همچنان نسبت به اولویت خود در حمایت از اجراهای جشنواره تئاتر دانشگاهی پایبند هستیم و تلاش می‌کنیم در فرصت پیش رو میزبان تعدادی از آثار برگزیده این جشنواره باشیم. به طور قطع بعد از پایان این دوره از اجراهای عمومی در نظر گرفته شده میزبان یکی از آثار برگزیده جشنواره بیست و سوم خواهیم بود.

کد خبر 5308216 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز تئاتر مولوی تئاتر ایران هنرمندان تئاتر جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران ویروس کرونا اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی دانشگاه تهران حضور هنر ایران در جهان سینمای مستند برنامه تلویزیونی تئاتر ایران فیلم کوتاه شبکه دو سیما شبکه پنج سیما موسیقی ایرانی آلبوم موسیقی ویروس کرونا رادیو سلامت سیما فیلم فیلم سینمایی موزه سینما سرگیری فعالیت مرکز تئاتر مولوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، زهرا آبسوران  افزود: این طرح در شهرهای تکاب، شاهیندژ، پیرانشهر، سلماس، نقده، سردشت، پلدشت، چایپاره، چالدران، براساس تفاهم نامه موجود اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف آموزش استفاده کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های فرهنگی، ادبی هنری و کتابخانه کانون هر هفته به ظرفیت ۲ کلاس در مدارس دولتی اجرا می‌شود و طی اجرای این طرح دانش آموزان ۲ تا سه ساعت در کانون حضور خواهند داشت.

آبسوران اضافه کرد: بیش از ۲٠ هزار کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری استان هستند و از کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی به صورت حضوری و برخط استفاده می‌کنند.

مدیرکل کانون استان به تشریح جزییات و وظایف مراکز و کارشناسان ستادی در طی فرآیند اجرای طرح اشاره کرد و آشنایی کودکان و نوجوانان و والدین با مراکز فرهنگی هنری کانون، کسب تجربه‌های جدید در یادگیری، ترغیب به مطالعه و کتابخوانی و فراهم آوردن زمینه‌ جذب اعضای جدید در مراکز کانون را از اهداف این طرح برشمرد.

 

آبسوران همچنین گفت:  ساخت ساختمان جدید کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان نیز در سلماس اجرایی می شود.

دیگر خبرها

  • مناجات‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه باز مرکز تئاتر کانون
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • پیش‌فروش بلیت‌ نمایش «توقف اتانازی» آغاز شد
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • بارش باران و وزش باد تا اواخر وقت امروز
  • نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد
  • نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه باز مرکز تئاتر کانون
  • برگزاری ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی، نقالی و پرده‌خوانی در محوطه کانون پرورش فکری
  • نمایشِ بهرام افشاری قبل از آغاز، ۲ میلیاردی شد!
  • مناجات‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه مرکز تئاتر کانون