Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نخستین نشست کمیته راهبری تولید بار اول شرکت نفت فلات قاره ایران با حضور مدیرعامل این شرکت و با هدف ارائه راهکارها، گزارش کار، اهداف و برنامه‌های آینده برگزار شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا سلمان‌زاده، مدیرعامل این شرکت در نخستین نشست کمیته راهبری تولید بار اول گفت: وظیفه اصلی شرکت نفت فلات قاره ایران تولید است و شاید ترجیح ما استفاده از کالاها با برندهای اصلی باشد، اما رویکرد کشور با توجه به تحریم‌های ظالمانه و نبود امکان تأمین به‌موقع کالاها از منابع اصلی بر ساخت داخل و توانمندکردن شرکت‌های ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اگر هریک از کالاهای تحریمی بومی شود بسیاری از مشکلات این شرکت در حوزه تأمین کالا برطرف می‌شود، افزود: در عمل در حوزه تأمین کالا در کشور ما با دو موضوع تحریم و الزام استفاده از کالاهای داخلی روبه‌رو هستیم و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و کمک برای توانمندسازی آنان می‌تواند اثرات مثبت بسیار زیادی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران بر استانداردسازی فرآیندها در زمینه استفاده از کالاهای ساخت داخل تأکید کرد و یادآور شد: یکی از مشکلاتی که همیشه وجود داشته، پذیرفتن ریسک استفاده از تولید داخل است و فقدان ساختار منسجم سبب انتقال این ریسک به شرکت‌های بهره‌برداری می‌شود بنابراین ما باید جسارت خود را افزایش دهیم و با پذیرفتن ریسک، به شرکت‌های سازنده داخلی اعتماد کنیم.
سلمان‌زاده تصریح کرد: خوشبختانه در مناطق عملیاتی این شرکت، اقدام‌های ارزشمندی در زمینه ساخت داخل کالاهای تولید بار اول انجام شده که می‌توان با ساماندهی این اقدام‌ها، بخش عمده‌ای از نیازهای شرکت را از داخل کشور تأمین کرد.
وی همچنین بر اشتراک‌گذاری اطلاعات در مناطق و ستاد تأکید کرد و گفت: کارگروه تولید بار اول باید در این زمینه تسهیل‌گری کند و نقش شتاب‌دهنده را داشته باشد و فهرست منابع و سازندگان توانمند داخلی را تهیه کند و در اختیار ستاد و مناطق عملیاتی قرار دهد.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران اظهار کرد: تولید بار اول ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه ترک تشریفات مناقصه ایجاد کرده است. برای نمونه شرکتی که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی می‌شود، پس از تأیید در کمیته‌های شرکت نفت فلات قاره ایران بدون برگزاری مناقصه می‌توان از خدمات و کالاهای آن استفاده کرد.
ساخت داخل در سه حوزه تحریمی، راهبردی و فناورانه
مهدی توکلی، رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره ایران نیز در این نشست گفت: کمیته راهبری تولید بار اول به‌صورت پراکنده در این شرکت وجود داشته، اما با تخصصی و متمرکز شدن این کمیته از سوی پژوهش و فناوری، اقدام‌های مهم و ارزشمندی در این زمینه انجام شده است.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های این کمیته در سه حوزه تحریمی، راهبردی و فناورانه برنامه‌ریزی شده است، افزود: ما باید تلاش کنیم شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی را در این سه حوزه راهبری و از توانمندی‌های آنان استفاده کنیم.
رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره ایران اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورمان، چاره‌ای جز حرکت به سمت ساخت داخل و تقویت سازندگان داخلی به‌منظور تأمین نیازهای صنعت نفت نداریم. در زمینه فناوری نیز باید ضمن همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، کار طراحی و ساخت کالاهای مورد نیاز خود را انجام دهیم و با ایجاد سازوکاری برای ارتباطات متمرکز، برای دستیابی به اهداف شرکت ملی نفت و وزارت نفت برای تبدیل آنها به کالاهای صنعتی گام برداریم.
توکلی ابراز امیدواری کرد با فعالیت‌های کمیته راهبری تولید بار اول در شرکت نفت فلات قاره ایران، ساخت و تولید بار اول در یک مسیر راهبردی و اصولی قرار گیرد.
انتخاب 58 قلم کالا برای ساخت داخل
فرهاد حسینی، دبیر کمیته تولید بار اول شرکت نفت فلات قاره ایران نیز در این نشست به ارائه گزارشی از روند اقدام‌های انجام‌شده در زمینه تولید بار اول در شرکت نفت فلات قاره ایران پرداخت.
وی گفت: در مجموع بیش از 8 هزار و 779 قلم کالا از مدیریت‌ها و مناطق عملیاتی به‌منظور ساخت داخل دریافت شده که پس از غربالگری، این اقلام به 244 قلم و در سال 1400 به 58 قلم کالا رسیده است. پژوهش و فناوری بازوی کمکی شرکت نفت فلات قاره ایران است که تعاملات بیشتر با دیگر مدیریت‌ها و ادارات در ستاد و مناطق عملیاتی سبب تسریع در روند فعالیت‌های تولید بار اول خواهد شد.
دبیر کمیته تولید بار اول شرکت نفت فلات قاره ایران عنوان کرد: سامانه‌ای از شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان داخلی ایجاد شود تا از طریق آن، شرکت‌های مورد نظر در این سطوح شناسایی و بر اساس اولویت‌های مدنظر، مکاتبات و مذاکرات با آنها انجام شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت نفت فلات قاره ایران پژوهش و فناوری مناطق عملیاتی ساخت داخل اقدام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم، اتحاد، امید

به گزارش تابناک به نقل از مس‌پرس، متن یادداشت دکتر خرمی‌شاد، به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

ماه مبارک رمضان، این فرصت ارزشمند برای تمرین ایمان و بندگی را گرامی می‌دارم و تقارن این ایام و لیالی عزیز را با روزهای فرخندۀ نوروز، به فال نیک می‌گیرم و سال نو را تبریک می‌گویم.

بیانات روشنگر و انگیزه‌بخش «رهبر معظم انقلاب اسلامی» در پیام و سخنرانی نوروزی ایشان و همچنین تاکید دوبارۀ معظم‌له بر موضوع اقتصاد و امر تولید و نام‌گذاری امسال به‌عنوان سالِ «جهش تولید با مشارکت مردم»، برای ما دست‌اندرکاران عرصه‌های اقتصاد و تولید، تذکری دوباره است که بیش از پیش در این عرصه تلاش کنیم. ایشان فرمودند: «اگر ما این توفیق را پیدا کنیم که همت مردم، سرمایۀ مردم، ابتکار مردم، حضور جدّی آحاد مردم را در عرصۀ اقتصادی وارد کنیم، درواقع یک بسیج مردمی در امر اقتصاد بکنیم، تولید هم می‌تواند به جهش برسد.» شرکت ملی صنایع مس ایران در سال گذشته نیز، با هدف رشد تولید و اجرای طرح‌های توسعه و افزایش بهره‌وری، برنامه‌های سنجیده‌ای را تدوین کرده بود که به لطف خدا و همت همۀ کارکنان شرکت مس، شاهد تحقق تمام برنامه‌ها و دست‌یابی به تمامی اهداف مدنظر بودیم و این رویّه در سال نو، با اهتمامی ویژه و بهره‌گیری از همۀ ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، ادامه خواهد داشت.

یک. تاکیدات معظم‌له بر کلیدواژۀ «مردم» و حضور مردمی در عرصۀ تولید، بیانگر این نکتۀ مهم است که اقتصاد مردمی و مردمی‌سازی اقتصاد، ضرورت اکنونِ کشور عزیز ماست. در ایران بزرگ ما، که سرشار از توانمندی‌های بی‌بدیل و ظرفیت‌های بی‌نظیر است، مشارکت گستردۀ مردم در فعالیت‌های اقتصادی و عرصۀ کار و تولید، بدون تردید می‌تواند راه‌گشای امروز و فردا باشد.

شرکت ملی صنایع مس ایران، به‌عنوان صنعت استراتژیک و راهبردی کشور، که از شمال‌غرب تا جنوب‌شرقِ این مرز پرگهر، با معدن‌کاران جهادگرش، از میدان‌داران عرصۀ اقتصاد است، با اعتقاد به اهمیت حضور مردم در این عرصه و در امتداد برنامه‌های پیشین خود، تمام اهتمام خود را برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» به‌کار خواهد بست؛ برنامه‌هایی همچون توسعۀ صنایع پایین‌دستی مس با مشارکت بخش خصوصی، همراهی با شرکت‌های دانش‌بنیان، پشتیبانی از کسب‌وکارهای کوچک و حمایت از ایده‌های نوآورانۀ دانش‌آموختگان جوان. در همین راستا، معادن کوچک‌مقیاس شرکت مس نیز، با انتشار فراخوان به مردم واگذار و از توانمندی بخش خصوصی در این زمینه استفاده خواهد شد؛ همچنان‌که در سال گذشته، دو معدن کوچک‌مقیاس شرکت مس به مرحلۀ عقد قرارداد رسید.

پیگیری جدّی طرح‌های بزرگ توسعۀ شرکت ملی صنایع مس ایران در همۀ مجتمع‌های تولیدی، از دیگر راهبردهای اصلی شرکت مس است و قطعاً، از رهگذر توسعه‌های آینده هم، شاهد جهش چشمگیر تولید خواهیم بود.

دو. «اتحاد»، کلیدواژۀ دیگری است که در سخنرانی نوروزی، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود. ایشان فرمودند: «همۀ ما وظیفه داریم که وحدت ملی را، اتحاد مردم را، اتحاد مردم و مسئولین را حفظ کنیم؛ روزبه‌روز آن را تقویت کنیم.»

شرکت ملی صنایع مس ایران، با اعتقاد به اهمیت اتحاد و با باوری استوار به «توسعۀ پایدار» و وجوهِ محیط‌زیستی، اقتصادی و اجتماعی آن، ایفای «مسئولیت اجتماعی» را همچنان سرفصل همۀ فعالیت‌های خود قرار خواهد داد، تا از طریق بسترسازی برای فعالیت‌های مردم‌محور و با توجه ویژه به حوزه‌هایی همچون کارآفرینی، آموزش و سلامت، برای گسترش عدالت اجتماعی بکوشد و همچنین با خدمت‌رسانی به مردم گرانقدر ایران، بویژه ساکنان بخش‌های کم‌برخوردار در مناطق جوارکارخانه‌ایِ شرکت مس در استان‌های کرمان، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان، با ایجاد همدلی اجتماعی، در راهِ تقویت اتحاد ملی گام بردارد.

سه. کلیدواژۀ دیگری که در سخنرانی نوروزی، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود، «امید» است. ایشان با بیان این‌که «عوامل امیدزا در کشور، بحمدالله کم نیست»، به تعدادی از این عوامل، ازجمله در عرصۀ صنعت اشاره و بر تلاش برای ایجاد امید، تاکید کردند. رهبر حکیم انقلاب فرمودند: «اگر فروغ امید در دل‌ها خاموش بشود هیچ حرکتی اتفاق نمی‌افتد. ما این‌همه ظرفیت برای پیشرفت داریم، این‌همه جوان مستعد داریم، این ملت آماده‌به‌کار و پای کار را داریم، این منابع کم‌نظیر طبیعی را داریم، این موقعیت جغرافیایی ممتاز را داریم؛ ما می‌توانیم پیشرفت کنیم؛ پیشرفت‌های بزرگ...».

شرکت ملی صنایع مس ایران، روایت پیشرفت‌ها و بیان دستاوردهای کشور، بویژه در عرصۀ صنعت و معدن را، رسالت خود می‌داند. در همین راستا، برگزاری مستمر اردوها و ویژه‌برنامه‌های «روایت پیشرفت» در مجتمع‌های چهارگانۀ شرکت مس با رویکردِ امیدآفرینی، خصوصاً برای نسل جوان و نوجوان، در سال نو نیز ادامه خواهد داشت تا این آینده‌سازان میهن عزیزمان، با ظرفیت‌های شگفت‌آور و دستاوردهای گران‌بهای این خاک پاکِ پربرکت، بیشتر آشنا شوند.

همچنین، بهره‌گیری از شیوه‌های گوناگون اطلاع‌رسانی، همچون تولیدات رسانه‌ای، از دیگر راهکارهای شرکت مس در این مسیرِ آگاهی‌بخش خواهد بود تا به بیان رهبریِ عزیز؛ «این صداها را به گوش‌ها برسانیم.»

 

امیر خرمی شاد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

7 فروردین‌ماه 1403

دیگر خبرها

  • نشست هماهنگی راهپیمایی روز قدس در مهریز
  • گزارش آیت الله ایازی درباره انجمن مباحثات قرآنی ۸ فروردین
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • مردم، اتحاد، امید
  • کشف حلقه گمشده تاریخ در فلات ایران
  • شورای راهبری ثبت جهانی اصفهک تشکیل شد
  • نشست دین و روان‌شناسی برگزار شد
  • فلات ایران؛ نقطه آغاز جمعیت‌های اوراسیا و مرکز مهاجرت اولیه انسان‌های برتر
  • فلات ایران اولین سکونتگاه انسان پس از خروج از آفریقا بوده است
  • نشست کمیته ساماندهی کودکان کار خراسان رضوی