Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-20@00:36:56 GMT

مادران باردار پس از هفته دوازدهم واکسن سینوفارم بزنند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۳۱۷۳

مادران باردار پس از هفته دوازدهم واکسن سینوفارم بزنند

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر طیبه احمدزاده اظهار کرد: احتمال ابتلای یک مادر باردار به کووید ۱۹- با یک خانم غیر باردار مساوی است؛ اما نکته مهم این است که مادران باردار در صورت ابتلا، به شکل شدیدتر بیماری مبتلا خواهند شد.

وی افزود: احتمال بستری در مراقبت‌های ویژه و مرگ‌ومیر مادران باردار به علت بیماری کووید ۱۹ نسبت به دیگر بانوان بیشتر خواهد بود، در این میان واکسیناسیون با واکسن‌های مجاز که در اولویت آن‌ها واکسن سینوفارم است، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری دارد و در صورت واکسیناسیون، این مادران یا به کووید مبتلا نمی‌شوند یا در صورت ابتلا به شکل خفیف آن دچار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تصریح کرد: واکسن سینوفارم که حاوی ویروس غیرفعال است و تایید سازمان بهداشت جهانی را دارد، علاوه بر ارتقای ایمنی زنان باردار عوارض جانبی برای مادر و جنین ندارد و مادران پس از پایان هفته ۱۲ بارداری تا ۴۲ روز پس از زایمان یا سقط می‌توانند آن را تزریق کنند.

احمدزاده بیان کرد: به دلیل رخداد مهم زایمان و عوارض احتمالی واکسیناسیون زنان باردار توصیه می‌شود از یک هفته قبل از زایمان (۳۹ هفته در زایمان طبیعی یا یک هفته قبل از تاریخ سزارین) تا ۲ هفته پس از زایمان یا سقط، واکسن کرونا تزریق نشود.

وی خاطرنشان کرد: مادران باردار متقاضی واکسیناسیون کووید می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت محله خود مراجعه کنند و ضمن ثبت مراقبت‌های بارداری در سامانه سیب و انجام مشاوره از سوی مراقب و ماما، فرم معرفی‌نامه واکسیناسیون را بگیرند و برای تزریق واکسن طبق تاریخ اعلام‌شده در شهر بوشهر به مراکز واکسیناسیون و در روستاها به مراکز خدمات جامع سلامت روستایی مراجعه کنند.

کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان کرد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت نیازی به انجام تست بارداری در زنان سنین باروری قبل از انجام واکسیناسیون نیست و چنانچه خانمی پس از دریافت دوز اول واکسن متوجه بارداری خود شود بهتر است دوز دوم را پس از پایان هفته ۱۲ بارداری تزریق کند.

احمدزاده تاکید کرد: مادران باردار دقت کنند که روز انجام واکسیناسیون نباید هیچ‌گونه علائمی از بیماری کووید ۱۹ مانند علائم تنفسی، عطسه، آبریزش بینی، سرفه، تب، بی‌حالی، سرگیجه، تهوع، علائم گوارشی و...) داشته باشند و در صورت ابتلا به کرونا باید واکسیناسیون را دست‌کم یک ماه پس از بهبودی کامل به تاخیر اندازند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، وی اظهار کرد: اگر مادری پس از انجام واکسیناسیون دچار هرگونه مشکل یا علائم به نفع کووید ۱۹ شود می‌تواند با مراقب سلامت مربوط یا تلفن ۴۰۳۰ کد ۴ تماس بگیرد و راهنمایی‌های لازم را دریافت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن سینوفارم مادران باردار مادران باردار کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت : طی برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی سازمان جمعیت هلال احمر کشور، متقاضیان حج تمتع قبل از اعزام باید معاینات پزشکی و تاییدیه سلامت را از سوی هلال احمر دریافت کنند و سپس اقدامات سفر را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در این معاینات صلاحیت و تائید توانایی جسمانی و روانی متقاضیان مورد بررسی قرار گرفت تا در صورت احراز، اسامی آنان در سامانه ثبت معاینات ثبت شده و زائران بتوانند در ادامه ثبت نام قطعی حج ۱۴۰۳ را انجام دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یادآور شد: در این راستا وضعیت سلامت ۹۶۵ زائر حج تمتع استان‌های کرمانشاه و ایلام با حضور پزشکان جمعیت هلال احمر استان تحت نظارت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در حال انجام است.

محمدی با بیان اینکه امسال معاینات پزشکی زایران استان ایلام هم در کرمانشاه انجام می‌شود افزود: افرادی که به معاینات بیشتر نیاز داشته و یا مشکلاتی همچون ناراحتی‌های کلیوی و قلبی و عروقی داشتند نیز به مراکز تخصصی معرفی می‌شوند تا در انجام مراسم معنوی حج دچار مشکل نشوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مادران باردار مراقب مصرف کرم‌های ضد آفتاب باشند
  • استفاده بی خطر از کرم‌های ضد آفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • مادران باردار مراقب مصرف کرم های ضد آفتاب باشند
  • نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام