Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، جلال الدین میرزای رزاز عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و رییس انجمن تغذیه ایران، درباره تغذیه سالم یک بیمار کرونایی، اظهار کرد: در بیماری‌های عفونی اصل کاری که باید انجام بگیرد، پیشگیری است، بنابراین تقویت سیتم ایمنی بدن می‌تواند از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دور بودن از استرس‌های روزانه، خواب کافی، افزایش فعالیت فیزیکی و یک پیاده روی ساده می‌تواند کمک کننده این امر باشد.

او با اشاره به اینکه تغذیه سالم نیز امری مهم برای تقویت سیستم ایمنی بدن است، گفت: اصل تغذیه سالم بر سه اصول تعادل، تنوع و کفایت برقرار است، رژیم‌های تک غذایی که برای کاهش وزن این روز‌ها رایج شده است، به شدت می‌تواندسبب کاهش سیستم ایمنی بدن شود.

رزاز افزود:گروه‌های تغذیه‌ای به ۵ گروه کلی، کربوهیدارت‌ها، چربی‌ها، پروتئین‌ها، میوه و سبزیجات و لبنیات تقسیم می‌شوند؛ که باید هر کدام از این گروه به میزان لازم مصرف شود. اگر درتامین پروتئین‌های حیوانی مشکل داریم می‌توانیم پروتئین‌های گیاهی را جایگزین آن کنیم، حذف پروتئنیی می‌تواند سلامت فرد را به خطر اندازد.

رییس انجمن تغذیه ایران تصریح کرد: یکی از مباحث مهم دیگر این است که متاسفانه عده‌ای مردم راتشویق به یک ماده غذایی خاصی، چون سیر و زنجبیل برای مقابله با ویروس کرونا میکنند، در حالیکه هیچ ماده غذایی خاصی به تنهایی نمی‌تواند با کرونا مقابله کند.

او بیان کرد: تشویق مردم به مکمل‌های غذایی موضوع دیگری است، هر نوع ویتامینی را نمی‌توان بدون مجوز پزشک مصرف کرد، ما ۴ نوع ویتامین محلول درچربی داریم، ویتامین A، D، E و K اگر این‌ها بدون نظر متخصصین مربوطه تجویز و یا خودسرانه مصرف شوند آسیب‌های جدی به سلامت فرد می‌زنند.

نقش تغذیه در دوران نقاهت کرونا

رزاز تصریح کرد: بعد از این که تست کرونا منفی شد، باید به رعایت تغذیه توجه کنیم، سیستم تنفسی تا هفته‌ها پس از بیماری کرونا درگیر خواهد بود، حتی بعضی از مقالات اشاره به یکسال می‌کنند تا سیستم تنفسی به حالت عادی خودش بازگردد، بنابراین در ایام کرونا باید خوردن غذا‌های فست فود، کربوهیدرات‌های ساده، چون نوشابه، شکر و قند، مواد غذایی فرآوری شده، مصرف مواد سرخ کردنی اجتناب کرد.

پربیننده ترین فواید آب پیاز روی مو و نحوه استفاده آن اثر بخشی واکسن کرونا همیشگی نیست مرگ ناشی از کرونا نصیب این گروه از افراد می شود آنچه پشت بوی عرق بدن شما پنهان است فردا؛ آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو، دسرها پای ثابت مهمانی‌ها و یکی از اصلی‌ترین منوهای خوشمزه رستوران‌ها هستند. دسرها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. دسرها معمولا مقدمات زیادی دارند و درست کردن آن‌ها زمان زیادی می‌برد. اما برخی از دسرها هستند که خیلی راحت تهیه می‌شوند و درست کردنشان زمان زیادی نمی‌برد.

همچنین دسرها در بیشتر مواقع دارای موادی مانند تخم مرغ، خامه و کره هستند که موجب می‌شود دسر سنگین و پرکالری شود. اگر دوست دارید یک دسر لطیف و سبک بخورید که کالری بالایی هم نداشته باشد و در مدت زمان کوتاهی هم آماده شود، حتما این دسر کاکائویی خوشمزه را امتحان کنید، پس در ادامه این مطلب با طرز درست کردن این دسر با ما همراه باشید.

مواد لازم

موز: ۲ عدد
بیسکوییت مادر: ۱ بسته
پودر کاکائو: ۳ قاشق غذاخوری
شیر: یک چهارم لیوان

طرز تهیه دسر بیسکوییت و موز

برای درست کردن این دسر راحت و فوق‌العاده خوشمزه فقط کافی است موز را پوست و خرد کنید و همراه با بیسکوییت مادر، پودر کاکائو و شیر داخل دستگاه غذاساز بریزید و یک دقیقه دستگاه را روشن کنید تا همه مواد کاملا با هم میکس شوند. حالا مقداری از دسر را داخل لیوان یا ظرف مخصوص دسر بریزید و کمی موز خرد شده روی آن قرار بدهید، سپس بقیه مواد دسر را روی لایه موز بریزید. دسر را به مدت ۳ الی ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ برای درست کردن این دسر می‌توانید از هر نوع بیسکوییت وانیلی که دوست دارید استفاده کنید.
۲ ـ اگر دوست دارید این دسر سفت‌تر باشد، می‌توانید به دلخواه میزان بیسکوییت دسر را بیشتر کنید.
۳ ـ شیرینی این دسر از موز است، در صورتی که دوست دارید دسر شما شیرین‌تر شود، می‌توانید کمی شکر به مواد آن اضافه کنید.

کد خبر 846349 برچسب‌ها خبر مهم آشپزی - دستور پخت دسر

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید