Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسم رو نمایی از پروژه تجهیز ناوگان تاکسیرانی شهر رشت به دستگاه پرداخت الکترونیک ، رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت : از مشکلات رانندگان تاکسی آگاه هستیم

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ امروز در مراسم رونمایی از پروژه تجهیز ناوگان تاکسیرانی رشت به دستگاه پرداخت الکترونیک سیار pos  اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا شاهد بروز مشکلات فراوانی هستیم و یکی از این مخاطرات مبادلات انجام شده به وسیله پول نقد و انتقال ویروس کرونا از این طریق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه در تلاشیم تا راه های انتقال ویروس کرونا را کاهش دهیم افزود: با تجهیز ناوگان تاکسیرانی رشت به دستگاه پرداخت الکترونیک سیار pos رد و بدل کردن پول نقد به نحوی از این چرخه حذف می شود و البته نسبت به دیگر شهرها در این باره عقب هستیم.

وی با تاکید به اینکه اجرای پروژه تجهیز ناوگان تاکسیرانی شهر رشت به دستگاه پرداخت الکترونیک سیار ، مزیت های دیگری نیز به همراه دارد تصریح کرد: در زمانی که هزینه بهای خدمات تاکسی ،  افزایش درصدی پیدا می کند شاهد بروز درگیری هایی پیرامون میزان هزینه و یا پول خُرد هستیم و با اجرای این پروژه این بخش از مشکلات نیز برطرف می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه ناوگان تاکسیرانی رشت باید به سمت هوشمند سازی حرکت کند بیان کرد: از سال ۹۴ این طرح مطرح شد و قراربود با صدور کارت های شهروندی این مهم اجرایی شود اما بنا به دلایلی به تعویق افتاد و امیدواریم با اجرای پروژه تجهیز ناوگان تاکسی رانی در رشت ، شاهد گام های موثرتری در این حوزه باشیم.

کارگرنیا با بیان اینکه رانندگان تاکسی در رشت باید تحت حمایت قرار بگیرند گفت: نسبت به مشکلات رانندگان تاکسی مطلع هستیم و در تلاشیم تا با تمهیدات اندیشیده شده اقدامات خوبی در این باره برداریم و از رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا انتظار می رود  در جلسات مرتبط هفتگی این کمیسیون از یک نماینده از سوی رانندگان تاکسی  به منظورحضور در جلسات و بیان مشکلات دعوت به عمل آورد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر رشت تجهیز ناوگان تاکسیرانی رانندگان تاکسی شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی

تین نیوز

از ابتدای اردیبهشت ماه نرخ کرایه حمل ونقل عمومی  افزایش پیدا کرد که همچنان پرحاشیه ترین افزایش  مربوط به کرایه تاکسی هاست؛ این در حالی است که  رانندگان تاکسی معتقدند افزایش 45 درصدی کرایه ها تناسبی با نرخ تورم ندارد و با وجود تحمیل هزینه هایی مخصوصا در حوزه خودرو و قطعات آن، این میزان افزایش را کم می دانند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، براساس قوانین سازمان تاکسیرانی، رانندگان تاکسی موظف به تبعیت از ضوابط و محدودیت ها و نیز پرداخت هزینه هایی هستند که برایشان مصوب شده این در حالی است که رانندگان تاکسی های اینترنتی تابع این قوانین و مقررات نیستند. در این شرایط رانندگان تاکسی معتقدند مسئولان حمل ونقل شهری به کلیه فعالان تاکسیرانی به یک چشم نمی نگرند و هزینه هایی که تاکسیرانان قانونی باید بپردازند قابل مقایسه با تاکسی های اینترنتی نیست.

 به گفته دست اندرکاران این صنف، تاکسیرانان با هزینه هایی مواجه اند که رانندگان تاکسی های اینترنتی مجبور به پرداخت آن نیستند و تحمیل این هزینه ها، معیشت را برای تاکسیرانان سخت تر می کند و نوعی بی عدالتی و اجحاف در حق این صنف زحمتکش است.

مطلب مرتبط را بخوانید:

افزایش نرخ کرایه تاکسی به جیب اسنپ و تپسی می رود!

شما قضاوت کنید آیا این عدالت است؟

براساس نموداری که انجمن صدای تاکسیرانان شهر تهران از شرایط و قوانین برای فعالیت تاکسیرانان قانونی کشور منتشر کرده رانندگان تاکسی خطی، تلفنی و گردشی در شهر تهران موظف به پرداخت هزینه هایی هستند که تاکسی های اینترنتی از پرداخت این هزینه ها معافند.

 

بنابر اعلام انجمن صدای تاکسیرانان شهر تهران مقایسه شرایط و قوانین مصوب به منظور فعالیت تاکسیرانان قانونی کشور و شرایط فعالیت استارت آپ های مسافربر، بیانگر رفتار تبعیض آمیز مسئولان حمل ونقل بین تاکسیرانان قانونی کشور از یکسو و استارت آپ های نوظهوری ا ست که با چشم پوشی متولیان امر به روی قوانین جاری کشور توانسته اند سالها به فعالیت های غیر قانونی خود ادامه دهند.

اینکه این شرکت ها کار حمل ونقلی انجام می دهند شکی نیست، اما ما هرگز خواستار از بین رفتن آنها نیستیم، بلکه تنها خواهان یکپارچه سازی قوانین حمل و نقل بین کلیه فعالان این حوزه هستیم. این مهم رقابت سالم را بوجود آورده و رقابت سالم باعث رشد و خلاقیت می شود که نوآوری در حوزه حمل و نقل را در پی خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی
  • بازبینی ادواری همه خطوط تاکسیرانی