Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:05:17 GMT

معرفی و مقایسه قیمت ورق‌های سیاه

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۳۶۳۸

معرفی و مقایسه قیمت ورق‌های سیاه

ورق‌های فولادی از جمله ورق‌های بسیار مهم و اساسی در صنایع مختلف به خصوص در صنعت‌های ساختمان سازی هستند. هر کدام از این ورق ها بسیار پرکاربرد و مهم می‌باشند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فولادپرایس،  ورق سیاه از جمله ورق های مهم در صنعت‌های مختلف هستند که هر کدام دارای ویژگی های متفاوتند و استانداردهای مختلفی برای این نوع ورق‌ها وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژگی بسیار مهمی که در بین این نوع ورق های فولادی وجود دارد این است که تعداد کربن در آنها متفاوت است و همین موضوع باعث می‌شود تا ورق های فولادی خواصی متفاوت داشته باشند. بعضی از آنها استحکام بیشتر، شکل پذیری خوب و .... دارند. معمولا هر کدام از این ورق ها به دو روش نورد گرم و نورد سرد تولید می شوند. ورق هایی که به روش نورد گرم تولید می شوند، معروف به ورق سیاه هستند. ورق هایی اعم از ورق a516، a283، st52 و st37 از جمله ورق های سیاه هستند که به روش نورد گرم تولید می شوند. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد این ورق های سیاه به شما خواهیم داد.

معرفی ورق سیاه a516

ورق a516 از جمله ورق های فولادی است که کاربرد اصلی آن در مخازن جوشی است که نیاز به سختی بسیار بالایی دارند. چهار گرید مختلف از این نوع ورق وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی‌هایی هستند. عناصر سازنده فولاد در این عناصر متفاوت است. وجود هر کدام از این عناصر در این نوع ورق‌ها باعث می شود تا خواص آنها بهبود پیدا کند. برای مثال وجود عنصر کروم باعث می شود تا این ورق مقاومت بسیار بالایی در مقابل خوردگی داشته باشند. ورق a516 از جمله ورق هایی است که دمای بالا را بسیار خوب تحمل می کند.

معرفی ورق a283

ورق a283 هم یکی دیگر از ورق های فولادی است که استحکام کششی متوسطی دارد. در فرآیند نورد گرم، به وسیله غلتک‌هایی با فشار بالا این نوع ورق بوجود می آید که خاصیت جوشکاری و خمشی مناسب و خوبی دارد. به همین دلایل است که از ورق a283 در ساخت مخازن تحت فشار و دیگ بخار با درجه حرارت کم استفاده می شود. ورق a283 هم دارای چهار گرید متفاوت است که هر کدام ویژگی‌هایی دارند. تمامی این گریدهای مختلف دارای تعداد کربن متفاوتی هستند. توجه داشته باشید که هرچه میزان کربن در ورق ها بیشتر باشد، سختی آن هم بیشتر می شود و برای انجام فرآیندهای حرارتی مورد استفاده قرار می گیرند.

معرفی ورق سیاه st52

ورق st52 از جمله ورق های فولادی است که استحکام بسیار بالایی دارد. خواص جوش پذیری و جوش کاری این نوع ورق بسیار بالا است زیرا توسط نورد گرم تولید می‌شود. این نوع ورق در صنعت ساختمان‌سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد زیرا در این نوع صنعت، استحکام، بیش از هر چیزی اهمیت دارد. معمولا در لوله کشی یا ساخت لوله‌ی انتقال ، ساخت مخازن تحت فشار، ساخت و سازهای عمرانی، سازه های پل، سازه های دریایی، ساخت انواع کانتینر و ... از این نوع ورق استفاده می شود.

معرفی ورق سیاه st37

یکی از ورق های فولادی پرکاربرد دیگر در صنایع مختلف ورق st37  است. ورق st37 ورقی پرکاربرد در ساختمان‌سازی است که به ورق سیاه معروف است. در واقع این نوع ورق به فولاد نرم در صنعت ساختمان سازی معروف است و از جمله ورق های کم‌کربن است. کاربرد اصلی ورق st37 هم در ساختمان سازی و پروفیل های ساختمانی است. استحکام این نوع ورق فولادی متوسط است و حتی درصد کم کربن در این نوع ورق باعث شده است تا خاصیت جوش پذیری آنها افزایش پیدا کند. به طوری که به دلیل استحکام بالایی که دارد در ساخت پل و کشتی سازی هم مورد استفاده قرار می گیرند.

مقایسه قیمت ورق های سیاه

تمامی این نوع ورق‌ها دارای قیمت های متفاوتی در بازار هستند. ورق های سیاه برای کارهایی با ابعاد بالا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و همین موضوع باعث می‌شود تا نسبت به ورق های دیگر بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند. کیفیت این نوع ورق ها بیش از هر چیزی اهمیت دارد. ورق‌های سیاه بستگی به ابعاد و ضخامت و نوع آنها هم دارد. اما چیزی که مهم است این است که قیمت تمامی این نوع ورق ها بستگی به قیمت دلار و ارز و سنگ آهن دارد. در واقع با بالا رفتن قیمت این موارد، قیمت ورق‌ها هم افزایش پیدا می کند. به همین دلیل است که این روزها ورق های فولاید دارای قیمت های ثابتی نیستند و شرکت های مختلف مجبور هستند که به صورت روزانه قیمت ورق ها را در سایت های خود بروز رسانی کنند. کارخانه های مختلفی در سطح کشور وجود دارند که ورق های سیاه را با کیفیت بسیار خوب تولید و وارد بازار می کنند. بهتر است برای خرید ورق‌های سیاه با قیمت مناسب از سایت‌ها و شرکت های معتبر اقدام به خرید کنید.

شرکت فولاد پرایس

شرکت فولاد پرایس از جمله شرکت های بسیار معتبر در زمینه تولید ورق‌های سیاه و دیگر محصولات فولادی با کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار مناسب است. برای خرید ورق های سیاه از فولاد پرایس می توانید با مشاوران این مجموعه ارتباط برقرار کنید. برای کسب هر نوع اطلاعات بیشتری وارد سایت فولاد پرایس شوید.تمامی قیمت ها در این سایت به صورت روزانه به روز رسانی می شود.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد معرفی و قیمت ورق های سیاه بدست آورده باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فولاد پرایس ورق سیاه مورد استفاده قرار ورق های فولادی باعث می شود نوع ورق ها ساختمان سازی ورق های سیاه فولاد پرایس قیمت ورق ها بسیار بالا معرفی ورق ورق سیاه نورد گرم ورق a283

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گاز همدان از خطوط انتقال به چهار میلیارد و ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مجید الهیاری با اشاره به اجرای ۲۰۲ کیلومتر عملیات شبکه‌گذاری خط تغذیه و توزیع گازرسانی مجموع شهری و روستایی در سال گذشته، افزود: هم‌اینک ۱۰ هزار و ۱۷۸ کیلومتر شبکه‌گذاری خط تغذیه و توزیع گازرسانی انجام شده است.

او افزود: به منظور تامین گاز مشترکان تعرفه‌های مختلف گاز در استان همدان تاکنون تعداد ۶۳ ایستگاه سی. جی. اس، ۳۲ ایستگاه (CGS/TBS) و ۴۳۴ ایستگاه تی. بی. اس احداث شده است.

الهیاری افزود: پارسال تعداد ۳۴۲ اشتراک به متقاضیان صنعتی، کشاورزی، سی‌ان‌جی و نیروگاهی واگذار شد و در مجموع تعداد اشتراک‌پذیری این بخش تاکنون به چهار هزار و ۳۹۹ مشترک رسیده است.

او با اشاره به وجود ۳۳۳ هزار و ۱۵۹ انشعاب فولادی و پلی‌اتیلن شهری و روستایی در سطح این استان، گفت: از این تعداد سه هزار و ۶۰۳ انشعاب در سال گذشته نصب شده که بیشترین آنها در همدان، ملایر، نهاوند و کبودرآهنگ بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به وجود ۳۳۳ هزار و ۱۵۹ انشعاب فولادی و پلی‌اتیلن شهری و روستایی، گفت: از این تعداد سه هزار و ۶۰۳ انشعاب در سال گذشته نصب شده است.

او تصریح کرد: از مجموع انشعابات فولادی و پلی‌اتیلن شهری و روستایی تعداد ۱۴۶ هزار و ۵۱۰ عدد نصب انشعاب فولادی و ۱۸۶ هزار و ۶۴۹ عدد انشعاب پلی‌اتیلن است.

الهیاری گفت: ۹۲ هزار و ۸۸۵ انشعاب فولادی و پلی‌اتیلن شهری و روستایی در همدان، ۵۷ هزار و ۲۱۱ انشعاب در ملایر، ۳۶ هزار و ۵۸۶ در نهاوند، ۳۲ هزار و ۵۶۷ انشعاب در کبودرآهنگ نصب شده که به ترتیب بیشترین تعداد انشعاب را داشتند.

او گفت: ۲۰ هزار و ۸۱۷ عدد انشعاب فولادی و پلی‌اتیلن شهری و روستایی در اسدآباد، ۲۷ هزار و ۶۰۷ عدد انشعاب در بهار، ۲۵ هزار و ۱۹۳ عدد انشعاب در تویسرکان، ۱۹ هزار و ۴۲۵ عدد انشعاب در رزن، ۱۱ هزار و ۱۲۶ عدد انشعاب در فامنین و ۹ هزار و ۶۷۹ عدد انشعاب در درگزین نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: این استان بیش از ۱۰ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز دارد و در سال ۱۳۹۷ به عنوان نخستین استان سبز کشور همه شهر‌ها و روستا‌های بالای ۲۰ خانوار آن از نعمت گاز برخوردار شدند.

او افزود: ۱۰۰ درصد مناطق شهری و روستایی بالای ۲۰ خانوار استان گازرسانی شده است و ۲۵ روستای کمتر از ۲۰ خانوار نیز در فهرست گازرسانی قرار دارند.

دیگر خبرها

  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • samsung s23 fe + قیمت، مشخصات و مقایسه با S23 Ultra سامسونگ (۲۹ فروردین)
  • اردیبهشت کجا بریم| معرفی ۲۴ مقصد داخلی و خارجی برای سفر
  • خودروسازان متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد
  • معرفی برگزیدگان چهارمین مسابقه عکس حوادث و سوانح
  • برداشت گاز همدان از خطوط انتقال به چهار میلیارد و ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسید
  • تفاوت ورق‌های st۳۷ و st۵۲
  • تایتل: تفاوت ورق‌های st۳۷ و st۵۲