Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ۱۰ مهر به میزبانی نروژ در اسلو پایتخت این کشور برگزار می‌شود و در روز نخست این رقابت‌ها آزادکاران اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به روی تشک می‌روند. در روز نخست این رقابت‌ها حسن یزدانی از ایران و دیوید تیلور از آمریکا در ۸۶ و طاها آکگل از ترکیه در سنگین وزن به عنوان ۳ طلایی المپیک به میدان می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دیگر عنوان داران جهان و المپیک مانند کایل دیک از آمریکا در ۷۴ و گنو پتریاشویلی از گرجستان و امیرحسین زارع از ایران در سنگین وزن  نیز به میدان می‌روند. در جریان رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد، کشتی گیران جمعا صاحب ۳ طلای المپیک و ۱۱ طلای جهان هستند.

اتحادیه جهانی کشتی به بررسی نفرات مطرح حاضر در روز نخست رقابت‌های قهرمانی جهان پرداخت. در وزن ۶۱ کیلوگرم، چهره‌هایی همچون بکا لومتادزه دارنده مدال طلای جهان از گرجستان، آرسن هاروتونیان قهرمان اروپا از ارمنستان و رحمان عموزاد خلیلی از ایران به روی تشک می‌روند. اتحادیه جهانی با تمجید از عملکرد رحمان عموزاد در رقابت‌های جهانی جوانان، وی را ستاره‌ای در حال رشد خواند که می‌تواند معادلات در اسلو را به هم بزند.

اتحادیه جهانی کشتی همچنین از کایل دیک دارنده ۲ مدال طلای جهان در وزن ۷۹ کیلوگرم و یک برنز المپیک توکیو در وزن ۷۴ کیلوگرم به عنوان جدی‌ترین شانس کسب مدال طلای جهان در اسلو نام برد. دیک برای نخستین ‌بار قرار است در غیاب جردن باروز که به وزن ۷۹ کیلوگرم رفته است، در رقابت‌های قهرمانی جهان در وزن ۷۴ کیلوگرم مبارزه کند. اتحادیه جهانی کشتی هم‌چنین از یونس امامی از ایران، آوتاندی کنچادزه از گرجستان و کامیل ریبیکی از لهستان به عنوان دیگر مدعیان این وزن نام برد. ختیک تسابولوف روس نیز پس از تعییر تابعیت این‌بار برای صربستان به میدان می‌رود.

اما حساس‌ترین رقابت در کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم خواهد بود، جایی که حسن یزدانی از ایران و دیوید تیلور از آمریکا به عنوان طلایی‌های جهان و المپیک به احتمال زیاد برای چهارمین مرتبه باید رودر روی یکدیگر بایستند. تیلور پیش از این ۳ مرتبه در جریان رقابت‌های جام جهانی کرمانشاه ۲۰۱۷، رقابت‌های قهرمانی جهان بوداپست ۲۰۱۸ و فینال المپیک توکیو موفق به شکست حسن یزدانی شده و یزدانی این‌بار با تمرینات ویژه به دنبال انتقام ۳ شکست قبلی از تیلور خواهد بود.

اتحادیه جهانی کشتی هم‌چنین از طاها آکگل ترک، گنوپتریاشویلی گرج و امیرحسین زارع از ایران به عنوان مدعیان سنگین وزن در رقابت‌های جهانی نروژ نام برد.

پربیننده ترین برد پرگل حریف پرسپولیس با درخشش گومیس لیگ قهرمانان آسیا؛ تحت الشعاع شایعه حذف الهلال گل چهارم تیم ملی فوتسال ایران به آمریکا + فیلم جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال لغو‌ شد برنامه بازی های روز هفتم جام جهانی فوتسال

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشتی اتحادیه جهانی کشتی قهرمانی جهان طلای جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، دراین رقابت دو روزه کشتی گیرانی از کشور‌های ایران، عراق، ارمنستان در سالن ۱۲۰۰ نفری مریوان به مصاف هم رفتند.
در وزن ️۵۵، ۶۳، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم به ترتیب آقایان پیام احمدی، سید طا‌ها موسوی، کیا رستمی، محمدامین حسینی وحسین بالی بر سکوی قهرمانی ایستادند.
رقابت‌های پنج وزن اول این پیکار‌ها با حضور ۷۶ کشتی‌گیر از کشور‌های یاد شده برگزار شد؛ که در آن «کیا رستمی» کشتی گیر شایسته کردستانی در وزن ۷۲ کیلوگرم توانست با غلبه بر تمامی حریفان خود مدال طلا را کسب کند و «مهرزاد زیبالقا» دیگر نماینده کردستان نیز در وزن ۹۷ کیلوگرم به نشان برنز دست یافت.

در پایان ،نفرات برتر راهی مسابقات آسیایی و جهانی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی مشخص شدند
  • چهارمین سهمیه کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۲۴ به یونس امامی رسید
  • معرفی نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان
  • امامی و آذرپیرا در آستانه کسب سهمیه المپیک | سهمیه ۵۷ بر باد رفت!
  • مختاری حضور در جام تختی را هم از دست داد
  • جزئیات رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان
  • علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود
  • قهرمانی ایران در رقابت‌های کشتی جام عبداله موحد
  • ایران، قهرمان رقابت‌های کشتی جام عبداله موحد
  • ایران، قهرمان رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد