Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطابق اعلام فدراسیون جهانی، رقابت های کاراته در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین ۱۱ تا ۱۳ سپتامبر (۲۰ تا ۲۲ شهریور) برگزار می شود.

به گزارش برنا، یک روز پس از مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره بازی های آسیایی در هانگژو چین، کاراته در بزرگ ترین رویداد قاره ای آسیا روی صحنه می رود.

این مسابقات که قرار است در سالن ورزشی مرکز لینپینگ در هانگژو برگزار  شود مطابق اعلام فدراسیون جهانی در بخش آقایان در شش رده کاتا انفرادی و اوزان ۶۰- ، ۶۷- ، ۷۵- ، ۸۴- و ۸۴+ و در بخش بانوان نیز در ۶ رده کاتا انفرادی و اوزان ۵۰- ، ۵۵- ، ۶۱- ، ۶۸- و ۶۸+ برگزار می شود اما هر کشور مجاز است نمایندگان خود را در ۸ رده ( ۴نماینده بانوان و ۴ نماینده آقایان) معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی های آسیایی ۲۰۲۲ با هدف ادامه موفقیت کاراته در رویداد های چند ورزشی در این قاره انجام می شود.

آخرین دوره بازی های آسیایی در سال ۲۰۱۸، در جاکارتا اندونزی برگزار شد که نمایندگان کشورمان موفق شدند با ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز از ۸ فرصت در میان ۱۸ کشوری که موفق به کسب مدال شدند پس از ژاپن بر سکوی نایب قهرمانی تکیه بزنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی آسیا ژاپن والیبال بازی های آسیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۴۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد

به گزارش خبرنگار، تیم ملی فوتسال ایران موفق شد به دنبال برتری پر گل ۴ بر صفر برابر کویت با کسب ۹ امتیاز از سه دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به عنوان صدرنشین گروه D راهی مرحله یک چهارم نهایی شود و خود را برای دیدار با قرقیزستان آماده کند.

رضا ناصری دروازه بان سابق تیم ملی فوتسال ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر به بررسی وضعیت تیم ملی در این مسابقات پرداخت و خواستار توجه بیشتر به این رشته ورزشی شد.

می‌توانیم تا فینال برویم

رضا ناصری در مورد وضعیت تیم ملی گفت: اینکه در دیدارهای مرحله گروهی بعضی بازی‌ها گره بخورد طبیعی است. در بازی برابر تیم‌های ضعیف معمولاً مربیان تلاش می‌کنند که از همه بازیکنان استفاده کنند و تیم و بازیکنان را بسنجند که این مساله موجب می‌شود گاهی در بازی گره ایجاد شود. اما در تقابل با تیم‌های بزرگ شرایط بازی و تمرکز بازیکنان متفاوت است. شرایط تیم ملی را خوب می بیند. مهره‌های جدیدی به تیم اضافه شده‌اند که در کنار بازیکن‌های باتجربه موجب شده است تیم خوبی داشته باشیم و می‌توانیم تا فینال برویم.

وی ادامه داد: ایران یک تیم هجومی است و به این دلیل که حملات زیادی انجام می‌دهد طبیعی است که در خط دفاعی با مشکلاتی مواجه شوند. این مساله تنها مختص به ایران نیست و فوتسال برزیل هم همین مشکل را دارد اما تیم‌هایی مثل اسپانیا که با هدف دفاع از دروازه بازی می‌کنند گل‌های کمتری می‌خورند. تیم ملی ایران همیشه هجومی بازی می‌کند و گل‌های زیادی می‌زند و طبیعی است گاهی در ضد حملات گل بخورد. اما معتقدم همین مساله هم بازی به بازی برطرف می‌شود و نمی‌توان براساس دیدارهای مرحله گروهی نظر داد.

دروازه بان های خوبی داریم

ناصری در خصوص دروازه بان های تیم ملی افزود: دروازه بان های خوبی در تیم داریم. فوتسال ورزشی است که توپ‌های زیادی روی دروازه می‌آید و نمی‌توان براساس گل‌های خورده، یک تیم را قضاوت کرد و باید در بازی با تیم‌های بزرگ عیار واقعی مشخص شود. با توجه به شناختی که از وحید شمسایی دارم می دانم که جنس تفکرات او هجومی است و معتقد است تیم باید گل بزند تا مردم از دیدن بازی فوتسال لذت ببرند.

افغانستان و قرقیزستان تیم‌های باکیفیتی هستند

او در خصوص تیم قرقیزستان که رقیب ایران در مرحله یک چهارم نهایی است گفت: قرقیزستان تیم بسیار خوبی است و ژاپن را به استرس انداخت و موجب شد این تیم حذف شود. به هیچ عنوان نباید قرقیزستان را دست کم بگیریم اما بازیکنان ما هم قطعاً برابر قرقیزستان آنچه در خور نام ایران است را ارایه می‌دهند. بازی‌های حذفی سخت است و ان‌شاالله تیم ملی ایران خوب بازی می‌کند و از سد قرقیزستان می‌گذرد.

او در خصوص تیم ملی افغانستان که با هدایت مجید مرتضایی توانست شگفتی ساز مسابقات باشد گفت: بازیکنان تیم افغانستان در ایران بازی می‌کنند و این تیم بازیکنان بااستعداد و توانایی دارد و به نوعی تیم دوم ایران است. مجید مرتضایی توانسته است تیم خوبی را بسازد.

باید به فوتسال توجه ویژه ای شود

دروازه بان پیشین تیم ملی فوتسال به بازیکنان تیم ملی هم توصیه‌هایی کرد و گفت: به بازیکنان تیم ملی توصیه می‌کنم بازی خودشان را انجام بدهند و درست است که آسیا پیشرفت کرده است عرصه را برای تیم‌های قدرتمند تنگ کرده است و برای مثال ژاپن از گردونه مسابقات حذف شد اما جایگاه ایران همواره یک گام جلوتر از فوتسال آسیا است. ازبکستان بسیار قدرتمند شده است و ویتنام به یک تیم بی نظیر تبدیل شده است. ما ایران هستیم و اعتماد به نفس ما بالاتر از هر تیمی است و باید یک گام جلو تر از دیگر تیم‌ها باشیم.

ناصری به توجه ویژه مسؤولان به رشته فوتسال تاکید کرد و گفت: فوتبال دیگر یک ورزش نیست بلکه ابزاری برای معرفی کشورها است. عربستان تمام بازیکنان خوب دنیا را به کشور خودش آورده است. در فوتبال پیشرفت کرده است و در فوتسال هم به زودی به پیشرفت‌های بزرگی می‌رسد. نباید به فوتسال مثل بچه سرراهی نگاه کنیم.

سرمایه گذاری تیم های دیگر خطرناک است

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری دیگر تیم‌ها زنگ خطری برای فوتسال ما است. اگر در خواب قهرمانی بخوابیم به درد نمی‌خورد. هر تیمی سرمایه گذاری بهتری انجام دهد موفق تر است. دنیا روی فوتبال و فوتسال سرمایه گذاری می‌کند و ورزش نشان دهنده کیفیت یک کشور است. برزیل و آرژانتین به واسطه فوتبال به دنبال معرفی شدند و کشور ما دارد از دنیا جا می‌ماند.

دروازه بان پیشین تیم ملی فوتسال ایران افزود: در لیگ برتر فوتسال پخش زنده نداریم و توقع قهرمانی دنیا را از این تیم داریم. توقع دارم شبکه ۳ هم مثل شبکه ورزش بازی‌های جام ملت‌ها را پخش کند. بالاخره امروزه اینگونه القا شده است که بازی‌های مهم را شبکه ۳ پخش می‌کند و اینگونه کیفیت گذاری شده است و با پخش بازی‌های تیم ملی در شبکه ۳ انگیزه بازیکنان هم بیشتر می‌شود.

کد خبر 6085911

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • رقابت بیش از ۲ هزار کاراته کا در پیکار‌های انتخابی تیم ملی بانوان در همدان
  • کاراته کا‌های کرمانی و صید ۵ مدال رنگارنگ از رقابت‌های کشوری
  • درخشش کاراته‌کای سیرجانی در مسابقات قهرمانی کشور
  • الفتی در ژیمناستیک تاریخ‌ساز شد
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی
  • ژاپن حریفی برای فوتسال ایران نیست/ از حریفان آسیایی ترس نداریم
  • شوک دوم به جودو/ شانس حضور در قهرمانی جهان هم از دست رفت
  • معرفی قهرمانان سه وزن نخست کاراته دختران زیر ۲۱ سال کشور