Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اولیویر فرانچی، مدیر عملیات منطقه‌ای سازمان نجات کودکان در آسیا گفته است که اگر به دختران اجازه بازگشت به مکاتب داده نشود، این نقض تکان‌دهنده حقوق آنان خواهد بود.

به گفته او، همه کودکان فارغ از جنسیت، قومیت، مذهب و پیشینه اقتصادی دارای حق تحصیل برابر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانچی افزوده است: «آموزش فقط رشد و توسعه کودکان نیست؛ این یک نجات است، به‌ویژه برای دختران. برداشتن این خط نجات در حال حاضر ویران‌کننده خواهد بود.»

در همین حال، او خاطرنشان کرده است که بسیاری از کودکان افغان نیز از تروما رنج می‌برند و این امر اکنون تحت تأثیر خشک‌سالی‌، آوارگی جمعی و بحران رو به رشد اقتصادی افزایش یافته است.

نمایندگی سازمان نجات کودکان از سال ۱۹۷۶ به این سو در افغانستان فعال است و به مکاتب در سراسر کشور همکاری‌های فنی و آموزشی ارایه می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان سازمان ملل تحصیل دختران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد:  ۲ تن کمک بشردوستانه قزاقستان در بخش صحت به کابل رسیده است.

هیأت قزاقستانی به ریاست سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر این کشور با هدف تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان-قزاق و شرکت در کنفرانس تواصل تجاری به کابل آمده‌ است.

قرار است در روزهای آینده و همزمان با این سفر، نشست سه‌جانبه منطقه ای در کابل با موضوع تجارت و ترانزیت میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • شناسایی باندهای سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد/ دستگیری ۹۶نفر
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات