Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند در درگیری‌های سخت اخیر با نیروهای ائتلاف سعودی بر یک منطقه مهم در شمال مأرب مسلط شوند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، در همین زمینه منابع محلی به «وکاله الصحافه الیمنیه» گفتند، نیروهای صنعاء طی نبردهای سخت ساعات گذشته موفق شدند به صورت کامل بر منطقه راهبردی «وادی نخلا» (در شمال مأرب) مسلط شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش می افزاید، تسلط نیروهای صنعاء بر وادی نخلا پس از درگیری‌های شدید با عناصر ائتلاف سعودی و القاعده و نیز پشتیبانی هوایی گسترده ائتلاف از نیروهایش صورت گرفته است.
نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از تسلط بر وادی‌ نخلا، استقرار نیروهای خود در این منطقه و اطراف آن را بیشتر کردند تا آماده دفع هرگونه حمله احتمالی طرف مقابل باشند.
نیروهای دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) در ماههای گذشته با ادامه پیشروی‌های میدانی مساحت قابل توجه‌ای را در دو استان مأب و البیضاء به کنترل خود در آوردند.
پیش از این، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هفته پیش از آزادسازی دو شهرستان « مجزر» و «رغوان» به مساحت 1600 کیلومتر مربع خبر داده بود.
پیشتر نیز دو شهرستان «رحبه» و «ماهلیه» با مساحت 1200 کیلومتر مربع به دست نیروهای صنعاء افتاده بود که با احتساب این پیروزی ها مجموع مساحتی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در دو عملیات از استان مأرب آزاد کردند به 2800 کیلومتر مربع رسید.

اعدام عاملان ترور رییس شورای عالی سیاسی یمن
سه سال بعد از جنایت ترور "صالح علی الصماد" رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن در استان الحدیده در سال 2018، دستگاه قضایی یمن حکم اعدام نُه تن از متهمان این جنایت را اجرا کرد.
پس از اعلام دادگاه کیفری الحدیده درباره محکومیت 16 فرد در پرونده ترور شهید صالح علی الصماد از جمله ولیعهد سعودی و ولیعهد ابوظبی، روز گذشته مقامات قضایی حکم اعدام نُه نفر از این متهمان را در صنعا و در ملأ عام اجرایی کردند.
دادگاه جزایی الحدیده در 24 آگوست سال گذشته، حکم اعدام 16 فرد دخیل در پرونده ترور شهید الصماد را صادر کرد. دادگاه تخصصی کیفری الحدیده نیز در ارتباط با این حکم، اعلام کرد که 16 نفر به مشارکت در ترود شهید الصماد و همراهانش متهم شده‌اند.
صالح الصماد در 19 آوریل 2018 به هنگام حضور میدانی در استان الحدیده طی حمله هوایی ائتلاف سعودی با یک پهپاد ترور شد.
"عبدالملک الحوثی" رهبر انصارالله پس از مراسم خاکسپاری الصماد، تأکید کرد که آمریکا در این جنایت نقش اساسی داشته و هدف از آن، تاثیر گذاشتن بر همبستگی سیاسی میان گروه‌های یمنی است.
طبق این گزارش، حکم اعدام در میدان "التحریر" در صنعا با حضور گسترده نیروهای امنیتی در ملأ عام انجام شد. یمنی‌های حاضر در این مراسم تأکید کردند که اعدام در انتظار تمام خائنانی است که وطن‌شان و برادران‌شان را به بهایی ناچیز به مزدوران می‌فروشند.

آزادی 15 اسیر ارتش یمن در جبهه "االجوف"
پانزده تن از اسیران ارتش و کمیته‌های مردمی طی عملیات تبادل با مزدوران ائتلاف متجاوز در جبهه الجوف آزاد شدند.
کمیته ملی یمن از آزادی 15 اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی طی عملیات تبادل با مزدوران ائتلاف متجاوز در جبهه الجوف خبر داد.

وزیر دفاع یمن: ساخت تسلیحات نظامی در حال توسعه است
سرلشکر «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن شنبه شب گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور همچنان در حال توسعه موشک‌های بالستیک، هواپیماهای بدون سرنشین و سامانه‌های پدافند دریایی و تهاجمی است.
به گزارش شبکه "المسیره" یمن، وی این سخنان را در بازدید از جبهه العلم در استان الجوف و ملاقات با رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیان کرده است.
وی اضافه کرد: خداوند به اندازه مظلومیت ما، بر کشورهای متجاوز ائتلاف سعودی پیروزمان می کند، کشورهایی که امید داشتند ظرف چند هفته و چند ماه به اهداف خود در جنگ [با یمن] برسند، اما ناکام ماندند.
العاطفی با هشدار به متجاوزان اعلام کرد که در صورت ادامه حملات آنان علیه یمن، آنان شکست بیشتری را متحمل خواهند شد.
وی خطاب به متجاوزان علیه یمن گفت: اگر به تجاوز و حملات خود علیه یمن ادامه دهید، بیش از گذشته بینی شما را به خاک خواهیم مالید.
العاطفی همچنین جنگ علیه یمن و مردم مقاوم آن را یک جنگ نابرابر و ناعادلانه‌ با تمام معیارهای سیاسی، اخلاقی و بشردوستانه دانست.
وزیر دفاع یمن اضافه کرد: کشورهای متجاوز علیه یمن در باتلاق جنگ در این کشور گرفتار شده‌اند و در هفتمین سال از تجاوز به کشورمان با شکست‌های تلخ بیشتری روبه‌رو می‌شوند.
وی در پایان به ملت یمن وعده داد که هیچ متجاوز و اشغالگری در خاک این کشور باقی نخواهد ماند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن ارتش و کمیته های مردمی یمن ائتلاف سعودی حکم اعدام علیه یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۴۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مردمی رییس جمهور با مردم دامغان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی صبح جمعه در نخستین برنامه سفر به دامغان در مصلای این شهرستان حاضر شد تا با مردم دامغان دیدار و گفتگو کند.

خبر تکمیل می‌شود.

کد خبر 6082267

دیگر خبرها

  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی، صرفاً مصرف داخلی دارد
  • دیدار مردمی رییس جمهور با مردم دامغان آغاز شد
  • اسرائیل: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اقدام سیاسی است
  • معاون رییس جمهور: دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح ،خلع سلاح شده است
  • نیروهای مسلح با اتحاد و آمادگی کامل مقابل دشمنان ایستادند
  • ۳۰ توزیع مشترک جهیزیه در کرمان توسط کمیته امداد و ارتش
  • شهادت یکی دیگر از اعضای خانواده هنیه
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • رژیم صهیونیستی یکی از فرماندهان حزب‌الله را ترور کرد