Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@23:54:14 GMT

فقرزدایی و محرومیت‌زدایی رویکرد برنامه بنیاد غدیر

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۴۹۴۷

فقرزدایی و محرومیت‌زدایی رویکرد برنامه بنیاد غدیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام محمد هاشم مرادی بعد از ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالین غدیر در سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی احیای فرهنگ ایثار و شهادت بود که ملت ایران از سال‌های آغازین انقلاب با تکیه بر قیام عاشورا و به‌کارگیری فرهنگ ایثار و شهادت به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کردند و اوج رفتار ملت در دفاع مقدس رقم خورد که ملت حماسه‌های بزرگی خلق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی، ده‌ها اجلاسیه تخصصی و هزاران برنامه فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی در ذیل کنگره بار دیگر فرهنگ و روحیه دفاع مقدس را در استان احیا کرد و سازمان‌دهی بسیار منسجمی برای فعالیت‌های فرهنگی و علمی در حوزه ایثار و شهادت تشکیل داد.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد غدیر استان مرکزی بیان کرد: بنیاد غدیر استان در طی این سال‌ها رویکرد برنامه‌های خود را ترویج و توسعه فرهنگ ولایتمداری و تبیین مسئله امامت و ولایت قرار داده که در کنار آن همواره برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های بلندی برداشته است.

مرادی ادامه داد: در طی یک سال گذشته ساختار و سازمان ستاد کنگره شهدای استان مرکزی کمک‌های زیادی به فعالیت‌های غدیر در استان انجام داده و سپاه و بسیج در این راستا پیشگام بوده است.

وی اضافه کرد: حرکت سپاه و بسیج برای ترویج ولایتمداری و تبیین مسئله امامت و ولایت شتابنده و قابل تقدیر است و در طی سال‌های گذشته با برگزاری برنامه‌های مبتکرانه و خلاقانه برکات زیادی برای نسل جوان به همراه داشته است.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد غدیر استان مرکزی گفت: با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌های اعمال شده رویکرد عمده برنامه‌های بنیاد غدیر فقرزدایی و محرومیت‌زدایی است که سپاه و اقشار بسیج در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام دادند.

مرادی خاطرنشان کرد: توجه به محرومین و نیازمندان از شاخصه‌های سیره امیرالمؤمنین(ع) است و سپاه با روحیه مکتبی و معنوی در این مسیر شتابنده حرکت می‌کند و اقدامات مهمی انجام داده است.

وی افزود: تبیین مسئله غدیر و ولایت نیازمند عزم همگانی و مشارکت همه‌جانبه دارد که خوشبختانه استان مرکزی در این راستا نمره قابل قبولی کسب کرد و یکی نهادهای اثرگذار در این راستا سپاه و بسیج است.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد غدیر استان مرکزی اظهار داشت: رویکرد فعالیت‌های بنیاد غدیر در سال جاری ایجاد نشاط اجتماعی و انقلابی و توجه به مناطق حاشیه‌نشین است و مهمترین دستگاهی که می‌تواند همچون گذشته بنیاد غدیر را همیاری کند سپاه و بسیج است.

مرادی بیان داشت: خوشبختانه فرماندهی و کارکنان سپاه روح‌الله استان مرکزی اهتمام بسیار جدی نسبت به مسئله غدیر و ولایت دارند و با توجه به فعالیت‌های بسیار چشمگیر سپاه و بسیج در استان آیت‌الله صدیقی دبیر کل بنیاد غدیر کشور لوح تقدیری در این راستا تنظیم کرده‌اند که بنده به نمایندگی از وی آن را تقدیم می‌کنم.

وی یادآور شد: ادامه نهضت مؤمنانه در قالب توزیع بسته معیشتی، جهیزیه، بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی‌کننده، کارت هدیه به نیازمندان، طبخ غذای گرم برای محرومین و گوشت قربانی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و محتوایی، آزادی زندانیان غیر عمد، مسابقات فرهنگی و صدها برنامه دیگر در ایام عید سعید غدیر از جمله اقدامات شاخص سپاه و بسیج در سطح استان مرکزی بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس بنیاد غدیر اراک ترویج ولایتمداری آیت الله صدیقی بنیاد غدیر استان ایثار و شهادت استان مرکزی سپاه و بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه «ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه نیازهای فناورانه ستاد مبارزه با مواد مخدر» با حضور علیرضا کاظمی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر مسؤولان و نیز شماری از شرکت‌های دانش بنیان امروز در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد.

کاظمی در این برنامه بیان داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکرد مردمی سازی را در پیش دارد که این رویکرد در کانون توجه برنامه‌های ستاد است.

وی افزود: حوزه فرهنگی و پیشگیری، درمان و مبارزه را با رویکرد مردمی سازی پیش می‌بریم و این مهم‌ترین رویکرد ما است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بحث توسعه مشارکت‌های مردمی حائز اهمیت است که این برنامه در قالب مجمع خیرین و یاری گران در سطح استان‌ها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: توسعه برنامه یاری گران زندگی با کمک بخش‌های مردمی مثل یاری گران زندگی در محلات، روستاها، مدارس و دانشگاه‌ها که همه اینها با رویکرد مردمی اداره می‌شود مد نظر است و به عبارتی این کانون‌ها مردم پایه هستند و با مردم اداره می‌شوند.

کاظمی گفت: اولویت دیگر که در نمایشگاه قابل مشاهده است، به روز رسانی برنامه‌های ستاد مواد مخدر با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است که این نیز به نوع خود یک رویکرد مردمی سازی به حساب می‌آید.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در واقع شرکت‌های دانش بنیان نمونه‌هایی از گروه‌های مردمی هستند که می‌توانند شتاب دهنده باشند و با تولیدات و محصولات خود می‌توانند در به روز آوری روش‌های پیشگیری و درمان اعتیاد کمک کنند.

وی افزود: این موارد به موازات فعالیت‌هایی همچون ساماندهی معتادین متجاهر و درمان آسیب دیدگان این حوزه که در سال گذشته در کشور دنبال شد، است و همچنین ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان و سوداگران مرگ در کشور از اولویت‌های ما است البته تاکید بر پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی داریم.

کد خبر 6080521

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم در محرومیت‌زدایی از جامعه مصمم است
  • روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی
  • رویکرد حساب ۱۰۰ امام محرومیت زدایی از جامعه است
  • طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • محرومیت زدایی سپاه با بهسازی ۶۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی