Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@14:28:34 GMT

بازداشت مرد رمال / ثروت بادآورده از مشتریان زن شیرازی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۵۰۸۷

بازداشت مرد رمال / ثروت بادآورده از مشتریان زن شیرازی

سرهنگ "حشمت سلیمانی"  اظهار داشت: در پی شکایت مردی 43 ساله مبنی بر کلاهبرداری مبلغ 150 میلیون ریال از وی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی در شیراز ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی مشخص شد، وی مدتی پیش با یک صفحه اینستاگرامی آشنا شده که مدیر آن صفحه خود را فالگیر و رمال معروف معرفی و با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکی را فریب داده و از وی مبلغ 150 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلاهبرداری از طریق رمالی در اینستاگرام

وی با بیان اینکه با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفته و با هماهنگی قضایی دستگیر شد، افزود: در بازجویی‌های اولیه، متهم به جرم ارتکابی اعتراف و بیان داشت با ایجاد صفحه اینستاگرامی با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد مخاطبین و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: در تحقیقات فنی از متهم مشخص شد، وی با این شگرد از 12 نفر دیگر که اغلب زن بودند جمعاً مبلغ 670  میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ سلیمانی تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان وکاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود، اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا فالگیری رمالی اینستاگرام اخبار حوادث شبکه اجتماعی کلاهبرداری اینستاگرام رمالی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا سحر قریشی قیمت عکس علیرضا خمسه در آمریکا علیرضا خمسه بازار آزاد قتل فال قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ موسی بهاری روز دوشنبه افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: دستگیری قاتل فراری پس از یک سال در قشم

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق به شناسایی متهم شده و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی ادامه داد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، می‌توانند جهت اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه کنند.

سرهنگ بهاری بیان کرد: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی برای تحقیق و استعلام صحت پرداخت وام از طریق بانک مربوط اقدام کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری ها پیشگیری می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227986 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • آیا قامت این قوم افراخته می‌شود؟
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال در شبکه های اجتماعی
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال به بهانه درمان فرزند در کازرون
  • ‌کلاهبرداری میلیاردی فالگیر به بهانه درمان فرزند
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان