Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرعلی دانایی بازیگر شناخته شده برنامه "رخ به رخ" شبکه دو را اجرا می‌کند و همچنین مستندی از خاطرات رهبر انقلاب در سال‌های نخست انقلاب و جنگ پخش می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بسته خبری امروز رادیو و تلویزیون، خبرهایی همچون پخشِ "رخ به رخ" از شبکه دو سیما با اجرای امیرعلی دانایی، مستندی درباره ترور سردار سلیمانی

«رخ به رخ» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ یک بازیگر دیگر هم مجری تلویزیون شد

امیرعلی دانایی بازیگر سینما و تلویزیون مجری برنامه «رخ به رخ» محصول گروه اجتماعی شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی مهدی بابایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه با دکوری 360 درجه که ساختار آن همسو با نام و محتوای برنامه است و برای نخستین بار در برنامه‌های تلویزیونی طراحی و اجرا شده، روانه آنتن می‌شود.

میهمانان گفت‌وگو- درام «رخ به رخ» به روشی ویژه انتخاب می‌شوند و گفت و شنودهایی بی‌تعارف و صریح از ویژگی‌های این برنامه است. پرسش‌های این برنامه با توجه به خودِ واقعی مهمانان طراحی شده و از جنس سؤال‌های مرسوم در برنامه‌های گفت‌وگو محور نیست. پشت‌صحنه هم جزیی از برنامه است و مخاطب قرار است در «رخ به رخ» اتفاقاتی را تماشا کند که در دیگر برنامه‌ها دیده نمی‌شود.

تمرین برای «رخ به رخ» شدن افراد با خود یکی از اهداف ساخت این برنامه است. همچنین این برنامه، روبرو شدن با احساسات مختلف آدمی و تلاش برای نزدیکتر شدن به خودِ واقعی هرکس را در بطن خود دنبال می‌کند.

دانایی تجربه بازی با کارگردان‌های نام آشنایی چون داریوش مهرجویی، بهروز افخمی، سیروس مقدم و سید ضیاء الدین درّی را دارد؛ حالا بعد از دوری خودخواسته از قاب تصویر، با اجرای این برنامه فضای جدیدی را تجربه خواهد کرد.

فصل نخست این برنامه 26 قسمت است و از اوایل پاییز از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

خاطرات رهبر انقلاب از سال‌های نخست انقلاب و جنگ

مستند "در لباس سربازی" به روایت رهبر انقلاب از سال‌های نخست انقلاب و جنگ، از شبکه پرس‌تی‌وی روی آنتن می‌رود. این شبکه با پخش مستند «در لباس سربازی» نگاهی به حوادث سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی از زاویه دید رهبر معظم انقلاب دارد. در قسمتی از مستند "در لباس سربازی"، بر پایه تصاویر آرشیوی و خاطرات شفاهی مقام معظم رهبری از مقاطع مختلف بعد از انقلاب تا لحظه ترور شدن ایشان ساخته شده است.

"در لباس سربازی" به کارگردانی مهدی نقویان نوعی بازخوانی وقایع انقلاب از زاویه مسائل مرتبط با ارتش و سپاه است. این اثر به مواردی همچون تاسیس سپاه و مقابله با تجزیه‌طلبان در غرب کشور، ترور سرلشگر قرنی توسط گروهک فرقان، دیدار رهبری با سرتیپ فلاحی، طرفداری رهبری از ارتش و نیروهای آن در زمانی که بحث انحلال آن مطرح بود، رهبری در مقام معاونت امور انقلاب در وزارت دفاع، مخالفت سرسختانه ایشان با فروش هواپیماهای آمریکایی، تلاش ایشان در تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، جلوگیری ایشان از تعطیلی فروشگاه‌های اتکا در ارتش و نیز تأکیدشان بر خودکفایی ارتش و راه‌اندازی جهاد خودکفایی، سرپرستی سپاه پاسداران و کمک ایشان به شکل‌گیری پیشمرگان کرد مسلمان برای مقابله با تجزیه‌طلبی کردستان، حادثه طبس، نمایندگی امام در شورای ملی، کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی اشاره می‌شود.

مستند «در لباس سربازی» روز دوشنبه ساعت 4 صبح از شبکه پرس‌تی‌وی روی آنتن می‌رود. همچنین تکرار این مستند، همان روز در ساعت‌های 9 صبح، 15 و 21 و ساعت یک بامداد روز سه‌شنبه پخش می‌شود.

آی‌فیلمی‌ها ساکن «محله برو بیا» می‌شوند

مجموعه تلویزیونی دهه‌شصتی «محله برو بیا» در دسترس کودکان و نوجوانان مخاطب آی‌فیلم قرار گرفت.

«محله برو بیا» به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی بیژن بیرنگ که نخستین بار در سال 1362 به جدول پخش تلویزیون راه یافت، اکنون در صفحه کودک‌ و‌ نوجوان وب‌سایت آی‌فیلم در معرض نگاه این دسته از تماشاگران شبکه تخصص فیلم‌ و سریال ایرانی آی‌فیلم است.

هدف از ساخت «محله برو بیا» آشنایی بچه‌ها با واژه قانون و کاربردش در زندگی روزمره است. این مجموعه همچنین بچه‌ها را با اتفاقاتی که ممکن است در خارج از منزل با آن روبه‌رو شوند، آشنا می‌کند و به آموزش علائم راهنمایی و رانندگی در قالب طنز می‌پردازد.

اکبر عبدی، حمید جبلی، آتیلا پسیانی، فردوس کاویانی، رضا ژیان و محمود جعفری از جمله بازیگران این سریال به یادماندنی‌اند. گاهی در یک صحنه یک بازیگر دو نقش دارد. در چنین صحنه‌هایی بیژن بیرنگ خود به بازی آن نقش پرداخته است. او گاهی در این مجموعه در نقش زورو ظاهر شده است. همچنین از حضور عروسک برای بعضی از شخصیت‌ها استفاده شده است.

«محله برو بیا» با یادآوری شرایط اجتماعی و فضای خانواده‌ها در دهه شصت، از خاطره‌انگیزترین برنامه‌های تلویزیون در چند دهه اخیر است.

این مجموعه را می‌توان با مراجعه به آدرس fa.ifilmtv.ir/s/koodak تماشا کرد. هزینه تماشای آثار بارگذاری‌شده در صفحه‌ ویژه کودک و نوجوان وب‌سایت آی‌فیلم، به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود.

مستندی از ترور شهید "سردار سلیمانی"، امشب در تلویزیون + فیلمدر نشست "نشان ارادت" تلویزیون چه گذشت؟/ از شایعه ممنوع‌التصویری سیدجواد هاشمی تا نمایشِ نقشِ حاج قاسم در عتبات عالیاتحضور "زخم‌کاری" و چند فیلم سینمایی دیگر در جشنواره تابستانی تلویزیونآیا تلویزیون دوباره «دودکش» می‌سازد؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آی فیلم مستند شبکه دو رسانه ملی شبکه پرس تی وی آی فیلم مستند شبکه دو رسانه ملی شبکه پرس تی وی لباس سربازی محله برو بیا رهبر انقلاب برنامه ها رخ به رخ آی فیلم شبکه دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!

مهسا بهادری: تا به حال شده شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده را باز کنید و یک خبر یا اظهار نظر و تکذیبیه از جانب یکی از مدیران یا نمایندگان مجلس را در آن ببینید؟ قطعا این اتفاق رخ داده است. روزانه صدها یا شاید هزاران خبر در فضای ایکس، تلگرام و اینستاگرام دست به دست می‌شود که قطعا ده‌تا از آن اخبار مرتبط با مدیران عالی‌رتبه است. همان فضایی که برای دسترسی به آن باید با انواع پروکسی و فیلترشکن دست و پنجه نرم کرد تا بتوان برای چندین دقیقه از آن استفاده کرد، همان فضایی که از نظر مدیران مرجعیت ندارد اما برای اعلام و نشان دادن عملکرد خود از اطلاعات همین فضا استفاده می‌کنند. به طور مثال پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در رابطه با بازدید برنامه‌های پخش شده در نوروز و ماه رمضان در فضای مجازی می‌گوید: «رصد معاونت فضای مجازی ما درخصوص برنامه‌های ماه مبارک رمضان و نوروز نشان داد که ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بازدید فقط در مورد برنامه‌ها یا تقطیع برنامه‌های تولید شده در صداوسیما در همین یک ماه اخیر وجود داشته است.»

حال این سوال پیش می‌آید که آیا این باید جزو آمار به حساب بیاید یا خیر؟ و ما باید این نوع مصرف جدید را در موضوع مخاطبان صداوسیما محسوب بکنیم یا خیر؟ البته این مسئله باید علمی مطرح شود و باید بگوییم که موارد بیشتر وایرال شده خوب است یا خیر؟ برای پاسخ به این چند سوال بسیار ساده با کامبیز نوروزی، حقوقدان به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

در گام اول این پرسش پیش می‌آید که چه اتفاقی می‌افتد که یک رسانه مرجعیت خود را تا حدی از دست می‌دهد که ناچار است به رسانه‌هایی که خودش فیلتر کرده است اتکا کند؟

یکی اینکه وایرال شدن در شبکه‌های اجتماعی به معنای ارزیابی مثبت‌بینندگان نیست و بسیاری از اوقات کاربران شبکه‌های اجتماعی از این طریق اشکالات و انتقادات را بیان می‌کنند. مثلا یک سریال از تلویزیون در حال پخش است که از نگاه متخصصان بسیار مبتذل است؛ اما سکانس‌هایی از این سریال وایرال شده است. بعضی از سخنرانی‌های مذهبی که چندان با باورهای دینی مردم سازگار نیست، اما مردم این موارد را وایرال می‌کنند؛ بنابراین بازتاب برنامه‌های تلویزین در شبکه‌های اجتماعی الزاما به این معنی نیست که مخاطب ایرانی آن برنامه را پسندیده است، گاهی با آن شوخی می‌کنند، گاهی از آن انتقاد می‌کنند. اگر کسی بخواهد رسانه تلویزیون را از زاویه شبکه‌های اجتماعی بررسی کند به این معنی است که آشنایی درستی با رسانه تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی ندارد. تلویزیون قدرتمندترین رسانه است، باوجود آنکه استفاده از انواع شبکه‌های اجتماعی در پلتفرم‌های مختلف درر تمام دنیا رواج پیدا کرده، اما همچنان تلویزیون مهم‌ترین و موثرترین رسانه است. اگر یک شبکه تلویزیونی برای مخاطبان جاذبه داشته باشد، مخاطبانش از خود تلویزیون برنامه‌ها را تماشا می‌کنند نه اینکه آن را در شبکه مجازی دنبال کنند. لذا اینمه یک میلیارد و نیم دفعه بخشی از برنامه‌های تلویزیون در شبکه‌های اجتماعی دیده شده؛ از نظر من نه تنها نشان دهنده موفقیت تلویزیون نیست بلکه نشان دهنده عدم موفقیت تلویزیون ایران است.

یک طرف دیگر ماجرا را هم بررسی کنیم، شبکه‌های اجتماعی به واسطه اینکه فیلتر شده‌اند مرجعیت ندارند. چه اتفاقی رخ می‌دهد که مدیران برای بررسی ابعاد موفقیت خود از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟

این یک تناقض آشکار و پایان‌ناپذیر در نظام رسانه‌ای ایران است. مهم‌ترین رسانه‌ها متث واتساپ، ایکس، تلگرام و اینستاگرام در ایران فیلتر هستند. رسانه‌هایی که بسیار هم پرطرفدار هستند. مدیران این فضاها را فیلتر کرده‌ند اما در عین حال می‌بینیم که هم مردم عادی هم مقامات رسمی از این پپلتفرم‌ها استفاده می‌کنند و مدام حوزه نفوذ این پلتفرم‌ها افزایش پیدا می‌کند. بسیاری از مقام‌های رسمی کشور، اعم از وزرا و نمایندگان کشور، بسیاری از حرف‌ها و پیام‌هایشان را از طریق همین پلتفرم‌ها مثل توییتر(ایکس فعلی) و اینستاگرام منتقل می‌کنند. این یک تناقض آشکار و لاینحل است و نظام رسانه‌ای رسمی کشور هم مایل نیست این رسانه‌ها را به رسمیت بشناسد، اما به جهات مختلف نمی‌تواند و گاهی هم نمی‌خواهد که این پلتفرم‌ها را نادیده بگیرد این تناقض وجود دارد و کلی که با مسئله اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برخورد می‌شود این تناقض و مشکل حل نخواهد شد و این روند ادامه دارد.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898314

دیگر خبرها

  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • ۶۹/۲ درصد ایرانیان، تلویزیون می‌بینند | شبکه 3، آی فیلم و شبکه یک؛ به ترتیب پربازدیدترین شبکه‌های تلویزیونی
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!
  • خاطرات تلخ سیاوش چراغی پور؛ از کارتن خوابی تا التماس برای کار