Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@22:11:11 GMT

پامپئو مدعی شد/ اقدامات خطرناک بایدن در قبال کره شمالی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۶۰۰۱

پامپئو مدعی شد/ اقدامات خطرناک بایدن در قبال کره شمالی

وزیر خارجه سابق آمریکا هشدار داد که «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در حال انجام اقدامات خطرناک در قبال کره شمالی است و عدم پاسخ منسجم وی به اقدام‌های  تحریک آمیز پیونگ یانگ اعتبار آمریکا در قبال متحدان خود که خواهان رهبری ایالات متحده هستند را به خطر می‌اندازد.

به نوشته روزنامه «واشنگتن تایمز» «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا در نشست مجازی روز شنبه با حضور برخی دیپلمات‌های سابق آمریکایی برگزار شد، گفت: «نگران هستم که ایالات متحده به سیاست صبر راهبردی در دوران اوباما بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پامپئو به سال‌ها مشاجره بر سر کره شمالی توسط دولت‌های سابق بوش و اوباما  و تشدید تحریم‌ها در دوران ترامپ و سایر فشارها بر پیونگ یانگ  که منجر به نشست خلع سلاح هسته‌ای بین او و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی شد، اشاره کرد.

پامپئو حرکات خطرناک بایدن را در کره شمالی هدف قرار داد و با اشاره به نشانه‌های نگران کننده اخیر مبنی بر حرکت جدید در تحقیقات اتمی تاسیسات «یونگ بیون» در کره شمالی  گفت: «انتخاب قاطعانه نه فشار و نه دیپلماسی به کیم و رژیمش فرصت بیشتری برای ایجاد زرادخانه خود می‌دهد. اگر دولت بایدن همچنان رو به زوال باشد، به کره شمالی زمان بیشتری می‌دهد تا تحریم‌ها را زیر پا بگذارد.»

وی همچنین به ادعاهای اخیر کره شمالی مبنی بر آزمایش موفقیت آمیز موشک‌های کروز دور برد اشاره کرد

پامپئو گفت: «آنها در حال آزمایش دولت بایدن هستند که چگونه واکنش نشان خواهد داد.»

وی افزود که تاکنون، دولت آمریکا  برابر تحریکات جدیدی که متحدان ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن را برهم زده ، تا حد زیادی سکوت کرده است. در حالی که بایدن تحریم‌های موجود علیه پیونگ یانگ را حفظ کرده است ، تحریم‌های جدیدی را اضافه نکرده است.

پامپئو در ادامه با اشاره به تهدیدات از سوی چین، پیشنهاد کرد که واشنگتن باید بیشتر بر تهدیدات چین به ویژه در هند و اقیانوس آرام تمرکز کند.

وی مدعی شد: «اشتباه نکنید، چین یک نیروی بی ثبات کننده برای این منطقه است. پکن در حال تجاوز به تایوان است و در حال ساخت 250 سیلوی موشکی اتمی جدید است.»

پامپئو افزود که چین همچنین دور زدن تحریم‌های کره شمالی را ادامه می‌دهد، رفتاری که به گفته وی  ساز و کار  فشار حداکثری علیه  کیم را تضعیف می‌کند./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: کره شمالی پامپئو ایالات متحده کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن

وال استریت ژورنال گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی فروش سلاح به اسرائیل به ارزش بیش از یک میلیارد دلار است. به گفته مقامات آمریکایی آگاه، این قرارداد شامل مهمات تانک، خودرو‌های نظامی و گلوله‌های خمپاره می‌شود.

بر اساس این گزارش، فروش به تایید کنگره نیاز دارد و تحویل تجهیزات ممکن است «ماه‌ها یا سالها» طول بکشد. 

ایالات متحده تاکید کرده است که قرارداد‌های تسلیحاتی با اسرائیل در خدمت تقویت قابلیت‌های دفاعی این رژیم است. لایحه دیگری که در حال حاضر در کنگره راه اندازی شده است، ۴ میلیارد دلار به حمایت از عملیات نظامی اسرائیل و ایالات متحده در خاورمیانه اختصاص می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است
  • بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن
  • بایدن قمار کارتر را تکرار خواهد کرد؟
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله ایران
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • بکش اما خطا نکن!
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • حمله به فرهنگ از جنگ سخت خطرناک‌تر است
  • حمله دشمن به باورها و اعتقادات جامعه پیچیده و خطرناک است
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟