Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@05:23:35 GMT

وضعیت مطلوب کنترل مگس میوه در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۶۱۱۰

وضعیت مطلوب کنترل مگس میوه در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سعید معین مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور در رزمایش پدافند غیرعامل با محوریت مگس میوه با بیان اینکه آفت مگس میوه برای اولین بار در استان مازندران در سال ۶۲ گزارش شد و بعد از آن در سال ۸۵ افزایش شدید این آفت را داشتیم، گفت: در آن زمان شهرستان‌های آمل، بابل، قائمشهر، نور و محمودآباد جزء شهرستان‌هایی بودند که شیوع این آفت گسترش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از سال ۸۶ یکی از  وظایف اصلی و کلیدی سازمان جهاد کشاورزی مازندران کنترل، مبارزه و جلوگیری از خسارت آفت مگس میوه بود.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار کرد: مگس میوه می‌تواند به طور میانگین می تواند ۳۰۰ تخم گذاری کند و بیشتر در باغاتی با ارتفاع ۳۰۰ تا ۱۲۰۰ متری از سطح دریا شیوع پیدا می‌کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه آفت مگس میوه در استان مازندران چهار نسل گزارش شده است، افزود: تعداد نسل این آفت تابع شرایط آب و هوایی و دما است و معمولا هر ۲۵ تا ۵۰ روز یک نسل ایجاد می‌کند.

معین بیان کرد: سال ۹۸ بازدیدهای میدانی که از باغات در استان مازندران داشتیم در هر تله‌های فرمونی در فاصله پنج تا هشت روز  بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ مگس شکار شده بود و امسال یک تا دو عدد شکار شد و نشان دهنده این است کارهای علمی و فنی و همکاری باغداران برای مبارزه با آفت مگس میوه به خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کنترل مگس میوه در استان مازندران در وضعیت خوبی قرار دارد و این روند باید ادامه داشته باشد .

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مگس میوه تله فرمونی سعید معین استان مازندران آفت مگس میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندازه گیری دیابت و ارایه مشاوره پزشکی در میادین میوه و تره بار

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، هفته ملی سلامت از یک اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد.

در این راستا از سوی مدیریت HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) کارگروه نشاط اجتماعی، با شعار «حال خوب ساختنی است» تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش، از جمله برنامه‌های این هفته، سنجش فشارخون، اندازه گیری دیابت و ارائه مشاوره پزشکی در میادین و بازارها است.

برگزاری کلاس‌های آموزشی نیز از دیگر اقدامات مدیریت HSE در این هفته به شمار می‌رود.

کد خبر 6080812

دیگر خبرها

  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • لزوم مدیریت بیماری و آفات درختان سیاه ریشه
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم
  • اندازه گیری دیابت و ارایه مشاوره پزشکی در میادین میوه و تره بار
  • کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران
  • توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی در مازندران؛ راهکار اجرایی شدن شعار سال
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!
  • انتقاد استاندار ایلام از وضعیت ساخت بازارچه میوه و تره بار