Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@17:08:39 GMT

برنامه توسعه شهر فریمان به تصویب رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۶۱۷۶

برنامه توسعه شهر فریمان به تصویب رسید

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی روز یکشنبه در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: برنامه راهبردی - عملیاتی شورا و شهرداری شهر فریمان در جهت توسعه خدمت رسانی به زائران امام رضا(ع)، زیباسازی شهر و خدمات بیشتر به مردم این شهر بررسی و در ۲ سطح راهبردی و عملیاتی به تصویب اعضای کارگروه امور زیربنایی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید کمال الدین میرجعفریان افزود: این سطوح در قالب بخشهای تدوین سند چشم انداز، تنظیم راهبردها و سیاستها، سند توسعه کالبدی- فضایی شهر، برنامه راهبردی شهر و شهرداری، برنامه راهبردی سایر دستگاه ها، برنامه عملیاتی و بودجه سالانه شهرداری مطرح شده است.

وی ادامه داد: این برنامه عملیاتی ۴۶ پروژه و ۹۴ فعالیت در هفت کارگروه اجتماعی و فرهنگی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و مدیریت بحران، محیط زیست و گردشگری، شهرسازی و معماری، خدمات مدیریت و اقتصاد شهری دارد و پیش بینی منابع مالی و درآمدهای شهرداری در طی سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ در آن دیده شده است.

او اضافه کرد: در چشم انداز ۱۴۱۷ باید فریمان به شهری مشارکت محور و استوار بر خودکفایی اقتصادی با تکیه بر ظرفیتهای محیطی و تامین نیروی بومی متخصص، پیشرو در فناوری و ارتباطات با ساختار فضایی- تاریخی، منسجم و متوازن در ارایه خدمات، آماده مقابله به هنگام با شرایط بحرانی و متکی بر حمل و نقل عمومی پاک تبدیل شود.

شهرستان فریمان در ۸۶ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: کارگروه امور زیربنایی خراسان رضوی همچنین با کلیات توسعه شهرک صنعتی کلات در حریم شهر مشهد به میزان ۱۰۰ هکتار موافقت کرد. جزئیات این طرح در نشست دیگر این کارگروه با حضور سازمان جهاد کشاورزی و در نظر گرفتن همه جوانب بررسی خواهد شد.

شهرک صنعتی کلات، نخستین شهرک صنعتی احداث شده در استان با ۳۷ سال قدمت است که در مجموع ۱۱۳ هکتار اراضی تعریف‌ شده آن در سه مرحله قرار دارد که بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در آن مستقر هستند.

میرجعفریان با اشاره به دیگر مصوبات کارگروه امور زیربنایی خراسان رضوی گفت: اجرای طرح هادی روستای عریان از توابع شهرستان تربت حیدریه و طرح هادی روستای بهاباد از توابع شهرستان گناباد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این نشست هم مورد موافقت قرار گرفت.

او اضافه کرد: اجرای طرح پسته پاک کنی در زمینی به مساحت یک هکتار از اراضی ملی شهرستان گناباد موسوم به گیسور خارج از حرایم شهری مورد موافقت اعضای کارگروه امور زیربنایی قرار گرفت.

کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی است که وظیفه بررسی و ارائه پیشنهاد در زمینه طرح های توسعه عمران شهری، وظایف مرتبط با اجرای آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها، طرح های هادی و جامع شهرها را بر عهده دارد. مصوبات این کارگروه برای اجرا باید به تایید نهایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار برسد.

برچسب‌ها مشهد فریمان طرح های عمرانی قلندرآباد بنياد مسكن انقلاب اسلامی اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد فریمان طرح های عمرانی مشهد فریمان طرح های عمرانی قلندرآباد بنياد مسكن انقلاب اسلامی اشتغال زایی کارگروه امور زیربنایی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی بدون واسطه گردشگران به محصولات محلی فراهم شود

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر عرضه محصولات محلی در بازارچه‌های نوروزی گفت: دسترسی بدون واسطه گردشگران به محصولات محلی باید فراهم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا صفری در جریان بازدید از نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی در شهرهای بشرویه، قاین، سرایان، نیمبلوک و خضری اظهار داشت: براساس مصوبات ستاد خدمات سفر استان، مسافران و گردشگران باید ساده و بدون واسطه به محصولات محلی دسترسی داشته باشند.

عرضه محصولات محلی در بازارچه‌های نوروزی فراهم شود

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی، هدف از این مصوبه را ایجاد زمینه لازم برای افزایش تولیدات محلی و کمک به معیشت شهروندان عنوان کرد و اظهار داشت: شهرداران استان آمادگی دارند متناسب با استقبال مسافران و تولیدکنندگان، زیرساخت‌های لازم را برای عرضه محصولات محلی در بازارچه‌های نوروزی فراهم کنند.

وی در این بازدیدها ضمن قدردانی از خدمات پرسنل زحمتکش شهرداری‌ها، وضعیت کمپ‌های استقرار مسافران نوروزی، المان‌ها، فضای سبز شهری و ... را نیز مورد ارزیابی قرار داد.

صفری همچنین در سفر به شهر بشرویه از پارک‌ها و بوستان‌ها، سرویس‌های بهداشتی، گلکاری‌ها، المان‌های نوروزی، خط کشی معابر و رنگ آمیزی جداول، بنرهای تبریک سال نو، طرح آیه‌های زندگی و معرفی شهر، بیلبورد ورودی شهر و...  بازدید کرد و راهنمایی‌های لازم و پیشنهادات لازم را برای بهتر شدن این موارد به مدیران شهری داد.

شناسایی 70 فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه شهری خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با بیان این مطلب اظهار داشت: در راستای ایجاد درآمد پایدار و خودکفایی شهرداری‌ها، مشارکت آنها در طرح‌های اقتصادی، از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این زمینه از شهرداران استان خواسته شده تا با شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری، زمینه مشارکت در این طرح‌ها را فراهم کنند.

به گفته وی؛ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و مجموعه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری از مشارکت سرمایه‌گذاران در طرح‌های اقتصادی شهرداری‌های استان حمایت می‌کند. به کارگیری ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی بلا استفاده در حوزه مدیریت شهری به عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی این حوزه تعریف شده و بر همین اساس موضوع محوری در اولویت گذاری برنامه‌های شهرداری‌ها در سال 1402، موضوع سرمایه‌گذاری بوده و امیدواریم که امسال هم در امتداد برنامه‌های از پیش تعیین شده تحولات خوبی در حوزه‌های اقتصادی شهرداری‌ها را شاهد باشیم.

لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری‌ها در طرح‌های اقتصادی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با اشاره به کسب رتبه سوم شهرداری‌های استان در شناسایی و ثبت فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سطح کشور، متذکر شد: سال گذشته شهرداری‌های خراسان جنوبی 70 فرصت مهم سرمایه‌گذاری را در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری شناسایی و با ثبت آن در سامانه متمرکز کشوری مقام سوم را در بین 30 استان کشور به دست آوردند.

صفری تأکید کرد: با توجه به نتایج مثبت این طرح، موضوع سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری‌ها در طرح‌های اقتصادی در اولویت برنامه‌های سال جاری هم قرار دارد. امکان مشارکت و همکاری با شهرداری‌ها در این زمینه برای اشخاص حقیقی و حقوقی و مشارکت دیگر شهرداری‌ها فراهم است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • مصر خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از سوی انگلیس شد
  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • وزیر امور خارجه وارد ترکمنستان شد
  • بانک‌ها در توسعه امور زیربنایی جامعه مشارکت کنند
  • انقلاب شهری با حرکت به سمت محله‌های هوشمند
  • دسترسی بدون واسطه گردشگران به محصولات محلی فراهم شود
  • پروژه پتروشیمی نهاوند منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است
  • توسعه گردشگری شهری با «تهران کارت»
  • سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد؛ تصویب قطعنامه آتش بس در غزه گامی مثبت اما ناکافی
  • خسارت میلیاردی به امور زیربنایی و کشاورزی در پی بارش باران