Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@20:52:45 GMT

تیم هندبال بانوان ایران برای نخستین بار جهانی شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۶۲۶۷

تیم هندبال بانوان ایران برای نخستین بار جهانی شدند

تیم ملی هندبال بانوان ایران برای نخستین بار سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی را کسب کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی هندبال بانوان ایران با شکست تیم ملی اردن سهمیه رقابت‌های جهانی اسپانیا را به دست آورد. اتفاقی که برای نخستین بار در تاریخ هندبال بانوان ایران رخ می‌دهد. 

در مسابقه حساسی که عصر امروز از ساعت 18:30 دقیقه برگزار شد، تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در یک رقابت تماشایی برابر اردن، میزبان رقابت‌های هندبال قهرمانی بانوان آسیا، قرار گرفت و توانست در یک بازی نزدیک و پابه پا پیروز میدان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ملی پوشان کشورمان در این بازی در نیمه اول 12- 15 پیروز شدند اما اردن در نیمه دوم توانست اختلاف امتیازی خود را کاهش دهد و به یک قدمی امتیاز با ایران برسد اما بانوان هندبالیست کشورمان پس از این دقایقی توانستند با قدرت اختلاف امتیازی خود را بیشتر کنند و در نهایت با نتیجه 28 بر 22 پیروز این مسابقه حساس و تماشایی شوند. 

لازم به ذکر است قبل از این مسابقه سه دیدار برگزار شد که سوریه 13- 47 فلسطین را در هم کوبید، سنگاپور 16- 33 از ازبکستان شکست خورد و ژاپن 5- 52 کویت را از پیش رو برداشت. 

از دقایقی دیگر نیز در آخرین مسابقه امروز کره جنوبی و هنگ کنگ به میدان می‌روند. 

تیم‌ها فردا استراحت می‌کنند و آخرین مسابقات مرحله مقدماتی سه شنبه برگزار می‌شود. تیم ملی کشورمان روز سه شنبه برابر سوریه قرار می‌گیرد.

 هجدهمین رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا تا سوم مهر به میزبانی اردن برگزار می‌شود. 5 تیم برتر این رقابت ها سهمیه حضور در رقابت های جهانی را کسب می کنند. 

هندبال قهرمانی زنان آسیا| تیم ایران مقتدرانه از سد فلسطین گذشت

 

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هندبال هندبال هندبال بانوان ایران تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ووشوکاران ایران سه طلا و نقره دیگر کسب کردند

در ادامه مسابقات ووشو انتخابی جام جهانی نمایندگان ایران موفق به کسب دو طلا و یک نقره دیگر شدند.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ که با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر «جیانگ‌یئن» در کشور چین جریان دارد نمایندگان کشورمان همچنان به کسب مدال ادامه می‌دهند.

صبح امروز پنجشنبه و در روز دوم، فرم «نان‌چوان»، شاهین بنی‌طالبی با نمره ۹.۶۹۳ به عنوان قهرمانی دست یافت و مصطفی حسن‌زاده با امتیاز ۹.۶۸۳ در رده دوم جای گرفت. با این نتیجه مدال طلا و نقره این فرم به کشورمان رسید. همچنین ورزشکاری از نپال با امتیاز ۹.۶۶۳ در این فرم سوم شد.

روز گذشته نیز مصطفی حسن‌زاده و شاهین بنی‌طالبی مدال‌های طلا و نقره فرم نن گوئن در رقابت‌های ووشو انتخابی جام جهانی را به خود اختصاص داده بودند.

در مبارزات وزن ۶۰- کیلوگرم بانوان، سهیلا منصوریان ملی‌پوش کشورمان در جدال با حریفی از ترکیه به پیروزی رسید و به مدال نقره دست یافت. مسابقات این وزن به صورت دوره‌ای برگزار شد و منصوریان به دلیل قبول یک شکست در مبارزه با نماینده چین، به مدال نقره دست یافت و صاحب عنوان نایب قهرمانی شد.

با احتساب مدال‌های روز نخست تیم ملی ووشو ایران تا کنون موفق به کسب ۸ مدال طلا، سه نقره و سه برنز شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • ووشوکاران ایران سه طلا و نقره دیگر کسب کردند
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و بانوان کشورمان در کاپ جهانی
  • ۲ برد و یک شکست ماحصل بانوان ساندا کار در اولین مسابقه
  • انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد
  • زهرا جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • آغاز رقابت کماندار کیش در مسابقات کاپ جهانی شانگهای
  • رقابت دو هفته‌ای تنیسور‌های ساحلی جهان به میزبانی کیش
  • نتایج اسکواش‌بازان ایران در رقابت‌های بین‌المللی قطر جوینور