Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، به مناسبت هفته دفاع مقدس مستند «باغ موزه دفاع مقدس» روایت رشادت‌ها و آثار رزمندگان استان یزد که با همت معاونت سیمای مرکز یزد تولید شده است به تصویر کشیده می‌شود.

به مناسبت فرارسیدن و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مستند ۳۰ دقیقه‌ای از «باغ موزه دفاع مقدس» تولید شده که در هفته دفاع مقدس به نمایش در خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند روایتگر مجاهدت‌ها، رشادت‌ها و آثار رزمندگان استان یزد در خط‌های مختلف مبارزه حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس است.

این مستند با همت «بهزاد جلالی» تهیه و کارگردانی شده و تصویربرداری آن را «حمید محمدی» بر عهده داشته است.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس تولید فیلم دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوژه بکر و روایت داستانی در تولید مستند رادیویی نقش دارد

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین دوره جشنواره پژواک رادیو، سیدمحمد مهدی رکنی حسینی، از سال ۱۳۸۱ وارد رادیو شده و از سال ۱۳۸۴ هم به عنوان گزارشگر همکاریش را با رادیو معارف آغاز کرده و در ادامه وارد عرصه تهیه کنندگی شده است. 

رکنی حسینی علاوه بر این در اولین دوره از جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با مستند پرتره "نگین کوهستان" و در بخش مستندنگاری با مستند "مغناطیس" برگزیده شد، در دومین دوره از جشنواره هم در بخش پاسداشت زبان و ادبیات فارسی با عنوان مستند "مردی که قرار نبود رئیس جمهور شود" برگزیده شد. 

رکنی حسینی با اشاره به آثاری که امسال در جشنواره شرکت داده، گفت: برای جشنواره امسال پژواک، دو اثر ارسال کردم که یک اثر با عنوان "ستاره غزل" در بخش پاسداشت زبان و ادبیات فارسی است که به مرحله نهایی راه یافته است.

وی یادآور شد: من کلاس‌های مستند را قبل از برگزاری اولین جشنواره رادیویی پژواک گذرانده بودم و از این لحاظ از دیگر برنامه سازان جلوتر بودم. به شخصه در مرحله اول به بحث آموزش تاکید می‌کنم و نکته دوم در تولید مستند، توجه به انتخاب سوژه است که این مبحث به همان آموزش برمی گردد. در آموزش تاکید می‌شود که سوژه بکر بوده و روایت داستانی هم داشته باشد تا شنونده را با خودش تا انتهای شنیدن مستند همراه کند. ما برنامه‌های زیادی را می‌شنویم که در دقایق اول سوژه لو می‌رود یا دلایلی برای همراهی و شنیدن برنامه نداریم. 

رکنی حسینی با پاسخ به این پرسش که نام مستند چقدر در جذابیت و شنیدن شدن برنامه تاثیرگذار است، افزود: نام برنامه و سوژه هم خیلی خیلی تاثیرگذار است، خیلی‌ها از من می‌پرسند که داستان چیست؟ باور خیلی‌ها این بود که مستند"مردی که قرار نبود رئیس جمهور شود" به دلیل انتخاب نامش، سیاسی است. در صورتی که مردی که قرار نبود رئیس جمهور شود، داستانش چیز دیگری بود. آن طور که در فضای مجازی و حتی روزنامه‌های رسمی آمده و مطالب زیادی درباره اش نوشته شد، درست نبود. در این مطالب آمده بود که علی اکبر دهخدا قرار بود اولین رئیس جمهور ایران شود، اما به دلیل مخالفت این اتفاق نمی‌افتد و دهخدا هم قهر می‌کند و به دنبال لغت نویسی می‌رود. زمانی که به دنبال این مستند رفتم در گفتگو با کارشناسان متوجه شدم که هیچ یک از این گزاره‌ها درست نیست! 

وی معتقد است: پژوهش در مستند "مردمی که قرار نبود رئیس جمهور شود"، بسیار در برگزیده شدنش نقش داشت. این برنامه ساز بیان کرد: پژوهش یکی از مهم‌ترین نقاط قوت یک مستند و بسیار حائز اهمیت است. در مستند من هم پژوهش نقش حیاتی را ایفا کرده، پژوهش من را به سمتی کشاند که متوجه شویم آنچه که درباره دهخدا منتشر شده بود، شایعه بوده است. اگر زودتر مشخص می‌شد شاید دهخدا دیرتر از دنیا می‌رفت. به همین دلیل نام مستندم "مردی که قرار نبود رئیس جمهور شود" شد. " 

رکنی حسینی با اشاره به زمانی که برای ساخت این مستند گذاشته است، افزود: من به طور مستمر حدود ۱۰ روز تا دو هفته برای این کار زمان گذاشتم، اما نکته قابل تامل این است که ضرورت پژوهش نباید بر عهده من تهیه کننده باشد. اگر قرار بود من پژوهش کنم بی شک به همان نتیجه‌ای که در فضای مجازی و روزنامه‌ها منتشر شده بود می‌رسیدم. ولی پژوهشگر برنامه، من را به این نتیجه رساند که اتفاق دیگری بود. اما زمان زیادی برای انتخاب پژوهشگر گذاشتم.

دیگر خبرها

  • کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت عبدالله حاجی صادقی منتشر شد
  • بررسی مستندی از زندگی پری صابری/ فیلمی که ساختش ۴ سال طول کشید
  • افخمی: بعید نبود شهید آوینی سراغ تولید سینمای داستانی برود/ ویژگی‌های دفاع مقدس موجب شد «سید مرتضی» فرم مستند را انتخاب کند+فیلم
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • کارگردان «دلشکسته» فیلمی درباره فرمانده لوتی‌ها می‌سازد
  • فرمانده گردان لوتی‌های دفاع مقدس کیست؟ |‌ عکس
  • «فرمانده لوتی‌ها» مستند شد
  • اکران مستندی از یک پرونده جنجالی و قضایی
  • سوژه بکر و روایت داستانی در تولید مستند رادیویی نقش دارد
  • پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه دفاع مقدس است