Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با حکم وزیر ارشاد دولت سیزدهم، معاون فرهنگی این وزارتخانه مشخص شد.

در حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به یاسر احمدوند آمده است:

«جناب آقای یاسر احمدوند
نظر به شایستگی‌ها و سوابق جناب‌عالی در حوزۀ نشر و کتاب و شناخت دیرین از توانمندی‌ها و با عنایت به روحیه انقلابی و مکتبی که دارید، به موجب این حکم به سمت معاون امور فرهنگی، منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امید است با اتکال به خداوند قادر متعال و با مشی فرهنگی و خردمندانه‌ای که از آن بهره‌مند می‌باشید، و با امعان نظر به اهداف و وظایف معاونت فرهنگی، رویکردهای فرهنگی دولت مردمی و مأموریت‌های ذیل؛ اعتلای اندیشه و قلم مورد اهتمام قرار گیرد.
۱- برنامه‌ریزی به منظور ارتقاء و تعمیق ارزش‌های فرهنگی اصیل اسلام و انقلاب و به‌ویژه اندیشه‌های والای حضرت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)
۲- برنامه‌ریزی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان اقشار مختلف در راستای عدالت فرهنگی نظیر جشنواره‌های پایتخت کتاب، روستاهای دوستدار کتاب و باشگاه‌های کتابخوانی
۳- برنامه‌ریزی در جهت تولید، توسعه و ترویج فرهنگ مکتوب و پژوهش‌های فرهنگی مبتنی بر اصول و ارزش‌های دینی
۴- حمایت از حقوق نویسندگان، اهل قلم و ناشران
۵- تدوین طرح‌های حمایت از آثار مکتوب ارزشمند در حوزه‌های انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی – ایرانی، نوآوری و پیشرفت و جهاد و مقاومت
۶- زمینه‌سازی برای استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی و تشکل‌های مردمی برای مشارکت در تمامی حوزه‌های مرتبط و واگذاری امور مربوطه به آنان
۷- طراحی و برنامه‌ریزی لازم در جهت ارتقاء، گسترش و خودکفایی ملی در صنعت چاپ و نشر
۸- تلاش و برنامه‌ریزی در جهت گسترش مناسبات فرهنگی با مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور توسعه فرهنگ و ارزش‌های مورد تأیید نظام مقدس جمهوری اسلامی و شرکت در نمایشگاه‌های کتاب در خارج از کشور براساس اولویت‌های ابلاغی
۹- تدوین طرح برای حمایت از حقوق صاحبان آثار (مؤلفان، مصنفان، مترجمان، ویراستاران، تصویرگران، ناشران) و تعیین ضمانت‌های اجرایی آن
۱۰- تعامل سازنده و تبادل نظر با صنوف مرتبط و فعالان حوزه نشر و کتاب
مزید توفیق جناب‌عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، ظل توجهات حضرت، ولی عصر (عج) و رهبری حکیمانۀ حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از خداوند منّان خواستارم.»

گفتنی است، یاسر احمدوند، دارای مدرک دکترای عرفان و تصوف اسلامی از دانشگاه ادیان و مذاهب قم است. از جمله سوابق وی در عرصه نشر می‌توان به مدیریت انتشارات موسسه همشهری، معاونت اجرایی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مدیرعامل شرکت پخش محصولات فرهنگی ترنج، مدیرعامل فروشگاه‌های ترنجستان، مدیریت مرکز آموزش‌های کاربردی نشر، مدیریت روابط عمومی بنیاد دایرةالمعارف و عضویت در هیات مدیره مجتمع چاپ واژه‌پرداز اندیشه اشاره کرد.

دبیر جشنواره کتاب کودکان دفتر تبلیغات اسلامی، سردبیری هفته‌نامه صداوسیما و فصلنامه دیدار، سردبیری هفته‌نامه همشهری محله، سردبیری ماهنامه مهر و ماه، مدیر مسئولی نشریه شیرازه کتاب و سردبیری سایت کانون اندیشه جوان از دیگر سوابق فرهنگی احمدوند است.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در لوح جداگانه‌ای از تلاش‌های محسن جوادی، معاون پیشین امور فرهنگی وزارتخانه قدردانی کرد.

مراسم تکریم و معارفه معاونت امور فرهنگی در اولین جلسه شورای معاونان وزارتخانه برگزار خواهد شد.

۵۷۵۷

کد خبر 1556414

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدمهدی اسماعیلی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد یاسر احمدوند برنامه ریزی امور فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجمن های هنری بازوان مشورتی،تخصصی و اجرایی وزارت ارشاد هستند

به گزارش خبرنگار مهر،، سید امین مویدی اصفهانی شامگاه یکشنبه در جمع رؤسای انجمن‌های هنری استان مرکزی با اشاره به تاریخچه تشکیل انجمن‌های هنری، اظهار کرد: تمام دغدغه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است تا شعب استانی انجمن‌های هنری را ساماندهی کند.

وی افزود: با توجه به قوانین و اسناد بالادستی و به دلیل اینکه شعب استانی انجمن‌ها در گذشته دارای شخصیت حقوقی نبودند وزارت فرهنگ و ارشاد بنا دارد انجمن‌ها را در چارچوب قانون به یک شخصیت حقوقی تبدیل کند.

مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این طرح تشکل‌های قبلی در استان‌ها تحت عنوان مؤسسات مستقل قانونی به فعالیت خود ادامه خواهند داد و حذف نخواهند شد.

وی ادامه داد: بر مبنای قانون تأسیس مؤسسات، راه اندازی شعبه برای مؤسسات در شهرستان‌ها امکان پذیر نیست و با توجه به اینکه انجمن‌های هنری در قالب مجوز مؤسسات فعالیت می‌کنند باید با هم افزایی آنها طبق مصوبه ۵۲۰ به انجمن‌های فراگیر هنری در کل کشور تبدیل شوند.

مویدی تاکید کرد: مقرر است انجمن‌های هنری در قالب و قاعده قوانین و مقررات جاری کشور نهادینه کنیم تا با داشتن شخصیت حقوقی در ادامه فعالیت‌های خود به لحاظ قانونی دچار مشکل نشوند.

وی گفت: طبق اساسنامه‌ای که به صورت یک پارچه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌ها ابلاغ شده است.
مویدی اصفهانی گفت: همچنین مقرر است در ارکان انجمن‌های هنری هم نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ناظر در هیأت امنا و هم به عنوان مجری در هیأت مدیره، به منظور افزایش همکاری، تبادل نظر و سیاست گذاری حضور داشته باشد.

مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: انجمن‌های هنری بازوان اجرایی و کارشناسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلقی می‌شوند که امیدواریم با همکاری و مشارکت آنها در جهت توسعه حوزه هنر کشور گام‌های موثرتری برداشته شود.

کد خبر 6084864

دیگر خبرها

  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • انجمن های هنری بازوان مشورتی،تخصصی و اجرایی وزارت ارشاد هستند
  • برنامه جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی به مجلس ارائه می‌شود
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • وزارت فرهنگ، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور است
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • کتاب غیرقانونی را با پست جلوی خانه‌تان تحویل بگیرید!