Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضیا عربشاهی یکی دیگر از پیشکسوتان فوتبال ایران است که در نظرخواهی برترین های قرن رای می دهد. به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا نتوانستیم در استودیو طرفداری میزبان ضیا عربشاهی باشیم و همکار ما مهدی حدادپور در گفتگوی تلفنی با ضیا عربشاهی، نظر این پیشکسوت فوتبال ایران را در خصوص برترین های قرن جویا شد

ضیا عربشاهی با پاس در فوتبال ایران چهره شد و طی سال های 1355 تا 1359 با پیراهن این تیم بازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بعد از آن به پرسپولیس آمد تا تمام دهه شصت را در این باشگاه سپری کند. عربشاهی از 1359 تا 1370 در پرسپولیس بازی کرد و همچنین در سال های 60 تا 67 هافبک تیم ملی بود. او معتقد است دیگر روی دست خودش هافبک دفاعی نخواهیم داشت و گفتگوی جذابی را با مهدی حدادپور رقم زد. 

به گزارش طرفداری، ضیا عربشاهی 11 مرد منتخب خود را اینگونه معرفی کرد:

ناصر حجازی یکی از بهترین گلرهای تاریخ ما بود. هرچند عابدزاده و بهروز سلطانی هم بسیار خوب بودند اما انتخاب من حجازی است.

در پست دفاع وسط محمد پنجعلی و مرتضی فنونی زاده را انتخاب می کنم. دفاعی مثل پنجعلی دیگر نخواهیم داشت. او از بهترین های تاریخ فوتبال ایران است. جدا از کارهای دفاعی پاس های بلندش هم فوق العاده بود. فنونی زاده هم دفاع بسیار خوب و مستحکمی بود. خیلی بود سر می زد و قدرت پاس هایش هم خوب بود. البته نمی شود از نام سیدجلال حسینی گذشت ولی متاسفانه دو انتخاب بیشتر ندارم.

در دفاع راست جواد زرینچه از خوب ها و بهترین ها است. دفاع و بازش اش یک طرف، سانترهایش یک طرف، حرف نداشت سانترهای زرینچه.

در دفاع چپ بازیکنی داشتیم که هم در دفاع عالی بود و هم در حمله. شرکت در هر دو فاز دفاعی و هجومی یکی از خصوصیات اصلی دفاع چپ های امروز فوتبال است که مجتبی محرمی آن زمان به خوبی انجامش می داد.

هافبک دفاعی، ضیا عربشاهی! دیگر روی دست من نمی آید.

مجید نامجومطلق را برای هافبک راست انتخاب می کنم. از بهترین های تاریخ فوتبال ایران است. راحت دریبل می کرد، راحت سانتر می کرد، اصلا راحت بازی می کرد. مهدی مهدوی کیا و رضا نعلچگر هم عالی کار کردند و فوتبالیست های خوبی بودند. با احترام به آنها نامجومطلق را انتخاب می کنم.

در هافبک چپ هم که علی کریمی را بنویسید، بازیکن خوب، دریبل زن، مثل آب خوردن یار مستقیمش را دور می زد. بسیار خوب نفوذ می کرد. یک کلام عالی بود. البته حمید درخشان هم این خصوصیات را داشت.

کریم باقری را برای پست هافبک نفوذی انتخاب می کنم. او گل های زیادی زد و همینطور بارها پاس گل داد. کریم باقری یک هافبک آزاد بود.

در خط حمله زوج ناصر محمدخانی و علی دایی فوق العاده می شود. ناصر مثل ماهی بود، از نوجوانان با هم بودیم و به خوبی فوتبالش را می شناسم. از بهترین های تاریخ فوتبال ایران است. علی دایی هم که دیگر نیاز به توضیح ندارد. واقعا خوب بود، خوب گل می زد. شم گلزنی و چارچوب شناسی دایی در نوع خود کم نظیر بود.

ضیا عربشاهی پس از انتخاب محمد پنجعلی، ناصر محمدخانی و مجید نامجومطلق به عنوان سه بازیکن برتر قرن، درخصوص سرمربیان قرن، داور قرن و تیم قرن افزود:

علی پروین سرمربی ایرانی قرن، تنها کسی که لقب سلطان برازنده اوست. برانکو هم مربی بسیار بزرگی بود. روانشناسی فوق العاده بود و مهره چینی عالی داشت. تنها ضعف او ریسک پذیر نبودنش بود.

محمد صالحی حرف ندشت. قاطع ترین و شایسته ترین داوری که دیدم.

واضح است دیگر، هیچ تیمی مثل پرسپولیس دهه 60 نمی آید. ما در 10 سال، کلا 9 بار باختیم!

پیشکسوت پرسپولیس و فوتبال ایران در خصوص بخش پایانی یعنی سه ورزشکار برتر قرن گفت:

عبدالله موحد برترین ورزشکار قرن است. دلیل واضحی هم دارد، شش طلای متوالی جهان را گرفت. حمید سوریان انتخاب دومم است چرا که هفت مدال طلای جهانی دارد. انتخاب سوم هم محمد نصیری، اعجوبه ای در وزنه برداری و ورزشکاری شایسته و فوق العاده.

فرم نظرخواهی تکمیل شده ضیا عربشاهی

اخبار داغ 

رقص جنجالی مرد ایرانی با همسر رونالدو / این فیلم جنجال به پا کرد مهدی قائدی به نام استقلال، به کام شباب الاهلی! وزارت ورزش نام مصطفی آجورلو را برای مدیرعاملی استقلال تایید کرد تمجید تروی دینی از حرفه ای گری رونالدو: اگر او حتی مدفوع اسب بخورد، من هم می خورم! بارسلونای 2022؛ اولمو هدف، پوگبا فرصت و هالند رویا برترین های قرن با عبدالعلی چنگیز: هزار نفر بهتر از قائدی داریم اما کسی نیست کشف شان کند!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فوتبال ایران برترین های قرن انتخاب می کنم ضیا عربشاهی فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است

وزیر ورزش و جوانان، روز واگذاری استقلال و پرسپولیس را بهترین روز تاریخ ورزش کشورمان توصیف کرد.

طرفداری | کیومرث هاشمی در مراسم واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس صحبت کرد.

کیومرث هاشمی اظهار داشت:

35 سال است که سابقه حضور در ورزش دارم و به نظرم امروز، بهترین روز و نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است. استقلال و پرسپولیس مورد توجه افکار عمومی هستند. مردم با خوشحالی سرخابی‌ها شاد می‌شوند و ناراحتی دو تیم باعث ناراحتی مردم است. استقلال و پرسپولیس یکی از ظرفیت‌های مردمی کشور است.

وی با تشکر از عوامل وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و وزارت اقتصاد و دارایی برای واگذاری سرخابی‌های پایتخت بیان کرد:

اگر تأکیدات رئیس جمهور نبود، شاید این کار انجام نمی‌شد. از خریداران عزیز که محبت کردند و با ورود به این عرصه، به فوتبال کشور کمک کردند، تشکر می‌کنم. با حضور این عزیزان شاهد توسعه فوتبال در بخش باشگاهی خواهیم بود و بسیاری از مشکلاتی که طی سال‌های گذشته مورد نقد کارشناسان فوتبال بوده است، به حداقل می‌رسد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه این وزارتخانه از این پس صرفاً از جایگاه نظارتی گام برمی‌دارد، عنوان کرد:

رسانه‌های کشور انتقاداتی نسبت به مشکلات دو باشگاه داشتند. رسانه یک فرصت برای ورزش کشور است و خودمان را مدیون مجموعه رسانه‌ای می‌دانیم. انتقال استقلال و پرسپولیس امروز انجام می‌شود، اما کار نظارتی وزارت اقتصاد و دارایی، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان تازه آغاز می‌شود. با مدیریت خوب سهامداران، شاهد تحول فوتبال کشور خواهیم بود.

«هرگاه حال استقلال و پرسپولیس خوب باشد، حال فوتبال ایران و ورزش کشور خوب است.»، هاشمی ضمن بیان این جمله خاطر نشان کرد:

در هشت ماه گذشته گفتم که کار وزارت ورزش صرفاً سیاست‌گذاری و نظارت است، نه تیمداری. ما دنبال تحقق اراده دولت هستیم. خیلی از دوستان می‌گفتند نباید این حرف را می‌زدی (واگذاری سرخابی‌ها) و این کار شدنی نیست. خوشحال هستیم که اراده دولت محقق شد و از همه پیشکسوتان دو باشگاه تشکر می‌کنم.

وی با اعلام خبر واگذاری پنج درصد از سهام سرخابی‌ها به بازیکنان سابق دو باشگاه گفت:

پنج درصد هم برای سهام پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس پیش‌بینی شده که در اختیار وزارت ورزش و جوانان است و متعلق به صاحبان اصلی دو باشگاه یعنی پیشکسوتان خواهد بود. این اقدام را با مشورت با پیشکسوتان انجام می‌دهیم و واگذاری این پنج درصد به‌زودی انجام می‌شود. استقلال و پرسپولیس مشکلات بیشتری داشتند و مالکیت مشترک دو باشگاه یکی از دغدغه‌ها بود.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه تصریح کرد:

تلاش کردیم استقلال و پرسپولیس، بدون دغدغه در مسابقات آسیایی شرکت کنند تا هواداران هم استرسی نداشته باشند. وزارت ورزش و جوانان و نیز وزارت اقتصاد و دارایی در تعیین این مسئله که چه کسی برای در اختیار گرفتن سهام دو باشگاه اقدام کنند، هیچ نقشی نداشتیم. سهام سرخابی‌ها را چند بار به مزایده گذاشتند که کسی پا پیش نگذاشت و سهامداران جدید، این اقدام را با رغبت خودشان انجام دادند.

هاشمی با اشاره به اهمیت تصمیمات مدیران شرکت‌های سهامدار سرخابی‌ها در سرنوشت این دو باشگاه اظهار داشت:

امیدواریم مدیران شرکت‌های مالک، سعه صدر لازم را نسبت به مدیریت استقلال و پرسپولیس داشته باشند. تأکید می‌کنم که سهامداران دو باشگاه، دقت کامل را در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند. نظر هواداران از اهمیت زیادی برای مجموعه ورزش کشور برخوردار است و هر اقدامی باید به رضایت مردم ختم شود.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ میرزازاده و کیانی بهترین ورزشکاران از نگاه مردم
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند/آقای ورزش ایران؛ امین میرزازاده
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند
  • برترین قهرمانان ایران انتخاب شدند/ «ناهید کیانی و امین میرزازاده» بانو و آقای ورزش ایران
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شد!
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان