Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@00:20:53 GMT

فرمانده سپاه کرمان، استاندار می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۶۶۷۳

فرمانده سپاه کرمان، استاندار می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

سردار"حسین معروفی" عصر امروز ۲۸ شهریورماه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در دفاع مقدس خانواده ها بیشتر نقش داشتند و جانبازان حدود ۳۷ سال است که هر روز شهید می شوند. خس خس سینه جانبازان شیمیایی خواب را از چشمان خانواده هایشان ربوده است.

معروفی با اشاره به اینکه چه کسی حس فرزندان شهید که آرزوی در آغوش کشیدن پدرانشان را نچشیده، درک کرده است؟ افزود: ما حقیقتا شرمنده جامعه ایثارگری هستیم و جانبازان با ایثار برای ما اقتدار به ارمغان آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: جنگ را بر ما تحمیل کردند و یکی از اهداف تجزیه ایران بود اما ما دفاع کردیم و اجازه تحقق این اهداف را به دشمن ندادیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به حمایت کشورهای مختلف از رژیم بعثی در جنگ علیه ایران اظهار کرد: ما یک انقلاب نوپای اسلامی و تنها بودیم و دست ما حتی در آخر جنگ هم خالی(امکانات و تجهیزات) بود.

وی فرهنگ ایرانی و عاشورایی را علل مقدس کردن جنگ تحمیلی دانست و عنوان کرد: در جنگ توکل و توسل داشتیم و حقیقت دین را در صحنه جنگ می دیدیم و جبهه قطعه ای از بهشت بود.

معروفی با تاکید برآنکه هشت سال، کربلا را تکرار کردیم، افزود: شب های عملیات کربلای پنج، شب های قدر انقلاب اسلامی است.

وی شکل و محتوای جنگ تحمیلی را تماما عاشورایی دانست و اظهار کرد: ‌فرماندهی جنگ، فرماندهی عاشورایی بود. فرماندهان ما در خط مقدم و در کنار سربازان می جنگیدند و این باعث بالا رفتن روحیه رزمندگان می شد.

معروفی با بیان اینکه حاج قاسم از سال ۱۳۶۰، حاج قاسم بود و در قلوب جا داشت، اظهار کرد: اندیشه زیبا، اقدام به فعل را نیز زیبا می کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه امام راحل هنرمندانه همه را جمع و مدیریت کرد، گفت: دشمنان، مولفه هایی که در هشت سال دفاع مقدس ما را پیروز کرد مورد هدف قرار داده اند که ایمان، بصیرت، صبر، ولایت باوری، ساده زیستی در جنگ، اخلاص در عمل و ... از جمله رموز پیروزی ما بود.

وی شاه کلید دفاع مقدس را اخلاص در عمل دانست و در ادامه به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در استان کرمان پرداخت و گفت: رزمایش کمک مومنانه، بیعت فرماندهان سپاه ثارالله با حاج قاسم سلیمانی، نذر خون(اهدای خون)، رونمایی از هشت کتاب دفاع مقدس، غبارروبی گلزار شهدا و تجلیل از سربازان نمونه از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در استان کرمان هستند.

معروفی برگزاری یادواره شهدای گمنام، دیدار با خانواده های شهدا، واگذاری ۵۰۰ واحد مسکن محرومین در بردسیر، افتتاح ۱۴۷ طرح و پروژه عمرانی و ... را از دیگر برنامه های سپاه ثارالله استان کرمان در هفته دفاع مقدس برشمرد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد طرح برگزاری ۶۵۰۰ یادواره خانگی شهدا در داده ایم، بیان کرد: متاسفانه تاکنون شهدا را به خوبی معرفی نکردیم که با این طرح می توانیم این مهم را محقق کنیم و رسانه ها در این زمینه می توانند نقش موثری داشته باشند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان توسعه کشور را در مشارکت مردم، نخبگان، خیران و مسئولان دانست و عنوان کرد: از ظرفیت مردم برای انجام پروژه ها بهره بگیرید.

وی درباره مطالب منتشر شده مبنی بر استاندار شدنش گفت: شایعه است. اما ما سرباز ولایت، مردم و نظام هستیم و چهل سال یاد گرفتیم رسالت محور و تصمیم گرا باشیم.

معروفی ادامه داد: از همه دغدغه مندان و شخصیت های حقیقی و حقوقی انقلاب اسلامی تقاضا داریم اجازه دهید که این دولت با طمانینه تصمیم بگیرد.

وی بیان کرد: فضا را متشنج نکنید و امروز به وفاق و وحدت نیاز داریم و اگر می خواهیم مشکلات حل شود باید وحدت و انسجام ایجاد کنیم. دعواهای خصوصی را به رسانه ها کشاندن مشکلی از مردم حل نمی کند و ما باید کار مردم و انقلاب را انجام دهیم و حاشیه نباید درست کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سردار حسین معروفی استاندار کرمان سپاه سپاه ثارالله استان کرمان هفته دفاع مقدس فرمانده سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور نقش پایگاه‌های مقاومت بسیج در حل بخشی از مشکلات جامعه را موثر دانست و اظهار داشت: هر چه میزان تعامل و هم‌افزایی امام جماعت مساجد با پایگاه بسیج بیشتر باشد، توانایی، بالندگی و خروجی آن مسجد و پایگاه بیشتر است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) افزود: مردم سرمایه اصلی این انقلاب هستند و همه در هر لباس و قشری باید با تمام وجود برای خدمت به آنها کوتاهی نکنند.

وی افزود: وجود و حضور بسیج در آزمون‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی موجب پویایی و نشاط نظام شده و دشمن در ضربه زدن به آن ناکام مانده است. بر این اساس تقویت بیش از پیش پایگاه‌های بسیج از سوی مراکز مرتبط با مساجد به ویژه حوزه های علمیه موجب اثرگذاری بیش از پیش در حوزه فرهنگی شده و به افزایش ضریب امنیتی جامعه کمک قابل توجهی خواهد کرد.

موحد با بیان اینکه پایگاه‌های مقاومت بسیج و به ویژه گروه‌های جهادی در ایام کرونا به خوبی نقش همدلی و روحیه جهادی خود را ایفا کردند، تصریح کرد: حوزه و بسیج مردمی نشان دادند که در بزنگاه‌های بحران دوشادوش هم می‌توانند بر مشکلات جامعه و کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرینی ارزشمندی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت جهادگران در ایام نوروز همانند دفاع مقدس است
  • پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان به اهتزاز درآمد
  • شبکه مدیران محله در استان قم تشکیل شد
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند
  • ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است