Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@20:52:48 GMT

هدف گردهمایی واشنگتن مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۶۶۷۴

هدف گردهمایی واشنگتن مشخص شد

با این که گردهمایی معروف به عدالت برای ششم ژانویه (۱۷ دی ماه) که روز شنبه برای حمایت از شورشیانی که با اتهامات کیفری در حمله به ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن روبه رو هستند، کم شمارتر از میزان پیش بینی شده و بدون ناآرامی و خشونت بود، اما به معنای بی خطر بودن آن نیست.

به گزارش برنا به نقل از سی ان ان؛ با وجود بدون شورش و خشونت بودن این گردهمایی در واشنگتن پایتخت ایالات متحده برخلاف نگرانی وزارت امنیت داخلی، بخشی از تلاشی خطرناک برای دوباره نویسی روایت آن روز پیش از انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ در این کشور بود که در آن بیش از ۶۰۰ مهاجم توسط پلیس، بازداشت و متهم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا پس از ماه ها پخش و تکرار مطالب نادرست در باره رخ دادن تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، مدعی شد که انتخابات دزدیده شده و از هوادارانش خواست که اقدام کنند. بسیاری از اعضای جمهوری خواه کنگره نیز همین مطالب بی پایه را تکرار می کردند.

این گروه هم به تصور خام و نادرست دفاع از مردمسالاری در ایالات متحده و حمایت از انتخابات هنگامی با شعار دزدی را متوقف کنید و مایک پنس معاون رئیس جمهوری را اعدام کنید به ساختمان "کاپیتول" حمله کردند که نشست اعضای کنگره برای تائید نتایج این انتخابات در آن تشکیل شده بود.

به نظر می رسد اکنون سازمان دهندگان تظاهرات عدالت بر ششم ژانویه به رهبری عوامل و کارکنان ستاد پیشین کارزار انتخاباتی ترامپ، قصد داشته اند بسیاری از این شورشیان را تبرئه و آنان را همانند قربانی نشان دهند. در نامه درخواست مجوز برگزاری این گردهمایی که به پلیس کاپیتول داده شده، هدف از این رخداد آگاهسازی و جلب بتوجه به برخورد ناعادلانه و غیراخلاقی با زندانیان سیاسی رخداد مسالمت آمیز ۶ ژانویه عنوان شده است.  
 
ترامپ که از مدت ها پیش به این روایت اعتبار بخشیده، در بیانیه ای با تکرار این دروغ بزرگ، با شهروندانی ابراز همدردی کرده که در پی اعتراض به انتخابات تقلب آمیز ریاست جمهوری، تحت پیگرد بسیار ناعادلانه قرارگرفته اند. بسیاری از جمهوری خواهان برجسته کنگره، اندکی پس از شورش ۶ ژانویه با محکوم کردن ترامپ، از خشونت دوری جستند. میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا در فوریه، اقدامات ترامپ رئیس جمهوری پیشین را قبل از این شورش، تخلف بسیار شرم آور از وظیفه دانسته بود. وی افزود: بدون شک ترامپ عملا و اخلاقا مسئول تحریک رخدادهای آن روز به شمار می رود.

اما این احساس خشم دیری نپائید و جمهوری خواهان با نگاه به هدف انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲، به تلاش برای دوباره نویسی روایت آن روز پرداختند. بسیاری خشونت را کم اهمیت جلوه داده یا تکذیب کردند و حتی اندرو کلاید نماینده جمهوری خواه، ان را با دیدار گردشگری عادی از این ساختمان مقایسه کرد. بسیاری از جمهوری خواهان کنگره نیز برای جلوگیری از تشکیل هیئت دو حزبی تلاش کردند.

ترامپ در ادامه تلاش برای تحریف واقعیت ها، مدعی شد که شورشیان واشنگتن مسالمت آمیز بودند و حتی ماموران پلیس را در آغوش گرفته و می بوسیدند. نظرات نادرستی هم در باره مسئولیت اعضای جنبش جان سیاهپوستان مهم است، در رسانه های اجتمای یا شبکه های رادیویی راستگرا منتشر می شد.

بر اساس یک نظرسنجی تازه، با اینکه بیشتر شهروندان آمریکا، ترامپ را مقصر می دانند، اما این دروغ ها در میان راستگرایان ریشه دوانده است. رسانه های باورمند به برتری سفیدپوستان و محافظه کار، که بیشتر جمهوری خواهان را تشکیل می دهند، تقصیر را متوجه کنشگران لیبرال یا چپگرا می کردند.

نویسنده این مقاله، این رخدادها را نه تنها به علت تحریف و دروغ واقعیت ها، بلکه برای کاهش و نابود کردن فرصت رهبران منتخب آمریکا برای پیگرد ترامپ و عوامل و هوادارانش. واقعا خطرناک دانسته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا شورش خشونت واشنگتن ایالات متحده انتخابات انتخابات ریاست جمهوری معاون مسالمت آمیز سنا خشم گردشگری ماموران پلیس رسانه پایتخت خشونت شورش کنگره آمریکا واشنگتن جمهوری خواهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق اسرائیل مورد اصابت موشک‌های ایرانی قرار گرفتند؟

روزنامه واشنگتن پست با انتشار گزارشی با عنوان «ایران حملات موشکی و پهپادی گسترده‌ای را علیه اسرائیل انجام داد» با انتشار نقشه‌ای نقاطی را که مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفتند را مشخص کرد.
 
بنا به این گزارش واشنگتن پست نقاطی که در اسرائیل مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفتند عبارتند از: رامون، نواتیم، جولان و آراد (مناطق مشخص شده با علامت قرمز)
 
بر اساس این گزارش موشک‌های شلیک شده به چهار منطقه نیز رهگیری شدند. (مناطق مشخص شده با علامت سیاه)

منبع: عصر ایران

tags # اسرائیل سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
  • کدام مناطق اسرائیل مورد اصابت موشک‌های ایرانی قرار گرفتند؟
  • مناطقی از اسرائیل که مورد اصابت موشک های ایرانی قرار گرفتند (+نقشه)