Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@08:20:44 GMT

استقرار اورژانس هوایی در دستور کار است

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۶۷۸۶

استقرار اورژانس هوایی در دستور کار است

بیکی فرماندار نهبندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: کارکنان اورژانس و فوریت‌های پزشکی خادمان بی منت و فرشتگان نجات جامعه هستند که در سخت‌ترین لحظات زندگی بر بالین بیماران و مصدومان حاضر می شوند تا سایه امنی بر آلام آن ها باشند.

او با اشاره به وجود ۱۱ پایگاه اورژانس در نهبندان افزود: استقرار پایگاه‌های جدید و مختلف اورژانس در پایگاه شهید اردونی و چاه عباس بر سرعت مأموریت‌ها و کمک رسانی پرسنل اورژانس به مردم موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیکی بیان کرد: امسال اعتباراتی برای استقرار اورژانس هوایی در نهبندان در نظر گرفته شده و در حال پیگیری هستیم تا با اسقرار آن بر سرعت خدمت رسانی اورژانس افزوده شود.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرسنل اورژانس اورژانس هوایی فوریت های پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز ۱۸۰ میلیون تومانی اورژانس | هزینه‌های امداد هوایی کمرشکن است

همشهری آنلاین - مریم سرخوش: از اواخر اسفند ۱۴۰۲ تا پایان تعطیلات نوروز امسال آمار ماموریت‌های اورژانس‌ هوایی در کشور نسبت به‌مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۰درصد رشد داشته است. این افزایش ماموریت‌ها نخستین چیزی که به ذهن می‌آورد، رشد صعودی حوادث و بیماران نیازمند درمان در مناطق صعب‌العبور است؛ اما بابک یکتاپرست، سخنگوی سازمان اورژانس کشور این نکته را تایید نمی‌کند و دلیل افزایش ماموریت‌ها را توسعه ظرفیت اورژانس هوایی در کل کشور می‌داند.

او در گفت‌وگو با همشهری به نکات جالبی درباره این امدادهای هوایی اشاره می‌کند؛ اما از هزینه‌های قابل توجه این ماموریت‌ها هم می‌گوید که باید با تدبیر مسئولان تامین شود تا اختلالی در روند امدادرسانی وجود نداشته باشد.

پای هواپیما در بندرعباس باز شد

یکتاپرست با بیان اینکه ظرفیت پایگاه‌های هوایی در شهرهای کشور روبه‌افزایش است، بیان می‌کند: درحال‌حاضر در بندرعباس پایگاه بال ثابت راه‌اندازی شده است. پیش از این تنها یک بالگرد در این منطقه مستقر بود که در هوای گرم و هنگام شب نمی‌توانست پرواز داشته باشد؛ به همین دلیل ارائه خدمات به ساکنان جزایر مشکلاتی داشت؛ اما با استقرار هواپیمای بال ثابت اورژانس آمار ماموریت‌های هوایی در این منطقه افزایش یافته است.

افزایش ظرفیت خدمت‌رسانی

در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش ماموریت‌ها را باید به‌معنای افزایش حوادث دانست، یکتاپرست عنوان می‌کند: این آمار الزاما به‌معنای افزایش حوادث نیست؛ بلکه تعداد ماموریت‌ها به‌دلیل افزایش ظرفیت خدمت‌رسانی بیشتر شده است. به‌عنوان مثال هلی‌کوپتر یاسوج زمین خورده بود و از آن تاریخ به بعد، حدود ۴‌ماه در کل منطقه امداد هوایی نبود. آن منطقه به‌دلیل آمار بالای روستاهای دورافتاده، هرروز یک یا دو پرواز دارد و اکنون که این خدمات دوباره برقرار شده، آمار ماموریت‌ها افزایش یافته است.

به‌گفته این مسئول، ایران کشوری گسترده است و آمار بالایی در مناطق صعب‌العبور دارد. علاوه بر این برای ساکنان جزایر و عشایر هم الزاما باید از امداد هوایی استفاده شود.

هزینه‌های کمرشکن امداد هوایی

هزینه هر ماموریت امداد هوایی واقعا کمرشکن است؛ اما ارزش نجات یک انسان از مرگ یا معلولیت بسیار بیشتر است. یکتاپرست با بیان این مطلب درباره هزینه‌های هر امداد هوایی می‌گوید: همین چند روز پیش کودکی از همدان به تهران منتقل شد که نیاز به عمل جراحی اورژانسی داشت. تنها همین ماموریت چیزی حدود ۱۸۰میلیون تومان هزینه داشت ولی برای این کودک و خانواده‌اش کاملا رایگان انجام شد.

او با اشاره به حجم بدهی‌ها در خدمات سرویس و تعمیر هلی‌کوپترها عنوان می‌کند: ما به تمام شرکت‌هایی که در این حوزه به ما کمک می‌کنند بدهکاریم و امیدواریم تا حدودی دراین‌باره شاهد مساعدت و حمایت باشیم تا به رفع مشکلات و پرداخت بدهی‌ها منجر شود.

بیشتر بخوانید

چرا هلی‌کوپتر اورژانس جان یک خبرنگار را نجات نداد؟ اورژانس دونده هم راه افتاد ۲ بالگرد امداد در مسیر بلوچستان مصدومان اورژانسی این شهر دیرتر به مقصد می‌رسند

سخنگوی سازمان اورژانس در پاسخ به این پرسش که اگر مشکلات اقتصادی این حوزه برطرف نشود، چه آسیب‌هایی در ارائه خدمات اورژانس هوایی به‌وجود خواهد آمد، بیان می‌کند: شرکتی که خدمات تعمیری برای ما انجام می‌دهد باید حق‌الزحمه خود را دریافت کند. ما از هلی‌کوپترهای هوانیروز استفاده می‌کنیم که نیازمند سرویس و تعمیر قطعاتند. سایر هزینه‌ها مثل سوخت هم هست.

او تاکید می‌کند: دراین‌باره باید یک تشکر ویژه از مجموعه‌هایی داشت که با وجود تمامی این مشکلات همچنان با ما همکاری می‌کنند.

خسارت‌های تعطیلی امداد هوایی

به‌گفته یکتاپرست اگر امداد هوایی نباشد و نتوانیم در شرایط سخت بیماران را در مناطق صعب‌العبور درمان کنیم، خسارت‌های اقتصادی و معنوی آن برای افراد نیازمند به دریافت خدمات بیشتر خواهد بود.

او در توضیح بیشتر بیان می‌کند: ارزش نجات جان یک پدر قطعا قابل مقایسه با هزینه‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیونی امداد هوایی نیست؛ زیرا با از دست‌رفتن جان سرپرست یک خانوار قطعا آسیب‌های بیشتری متوجه یک خانواده خواهد شد. ایجاد معلولیت در افراد هم به‌دلیل دریافت‌نکردن بموقع خدمات درمانی نه‌تنها منجر به حذف یک نیروی کار کشور می‌شود، بلکه آینده او و خانواده‌اش را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و هزینه سرباری هم به نظام سلامت و دیگر نهادها تحمیل می‌کند.

کد خبر 843992 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها اورژانس حوادث پزشکی تصادف

دیگر خبرها

  • بالگرد اورژانس هوایی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر شد
  • استقرار بالگرد اورژانس ۱۱۵ در فرودگاه خرم آباد
  • انتقال هوایی یک مصدوم نیازمند فوری دریافت خدمات فوق تخصصی
  • تجهیز اورژانس چهارمحال و بختیاری به یکی از بالگرد‌های روز جهان
  • امدادرسانی اورژانس هوایی کردستان به مادر باردار
  • عملکرد بهتر اورژانس تهران نسبت به سال گذشته
  • اورژانس ۱۱۵ ندوشن آماده بهره برداری
  • پرواز ۱۸۰ میلیون تومانی اورژانس | هزینه‌های امداد هوایی کمرشکن است
  • ضرورت سرعت عمل در اطلاع رسانی و روایت خدمت
  • مرگ‌ومیر مادران باردار در الیگودرز به صفر رسید