Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@01:24:28 GMT

۳طرح عظیم فولاد در خوزستان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۶۸۳۰

۳طرح عظیم فولاد در خوزستان افتتاح شد

گروه استان‌ها_ ۳ طرح عظیم شرکت فولاد خوزستان شامل بهره برداری پروژه ریخته‌گری اسلی عرضی، کلنگ‌زنی نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی و احداث کارخانه اکسیژن ۴ امروز به بهره برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، شرکت فولاد خوزستان با بهره برداری از 3 طرح بزرگ توسعه‌ای خود حرکت خود برمدار جهانی را سرعت بخشید و زمینه سازی برای اشتغال‌زایی بیش از 4 هزار نفر از جوانان خوزستانی را پدید آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، که با حضور فرمانده سپاه خوزستان، نمایندگان مجلس، مدیران استانی و شهری و همچنین جمعی از مدیران و کارگران شرکت فولاد خوزستان در محل این شرکت در اهواز برگزار شد، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، با بیان اینکه افتتاح این سه پروژه زمینه اشتغال بیش از چند هزار نفر از جوانان استان را پدید می‌آورد اظهار داشت: طرح‌های توسعه‌ای شرکت فولاد خوزستان حکم حیاتی برای این شرکت دارند که علاوه بر رفع مشکلات گذشته این شرکت، زمینه اشتغال جمعی از جوانان خوزستانی را پدید می‌آوردند.

وی افزود: با همت جوانان خوزستانی و فکر مدیران ایرانی امروز آیین کلنگ‌زنی 3 طرح بزرگ فولادی در خوزستان اجرایی شد که شامل افتتاح مجتمع ریخته‌گری اسلب عرضی، کلنگ‌زنی نیروگاه 520 مگاواتی  و احداث کارخانه اکسیژن 4 است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: یکی از طرح‌های مهم توسعه فولاد خوزستان پروژه ریخته‌گری اسلب عریض است که پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه شرکت نورد لوله ایران از طریق منع واردات ورق‌های فولادی برای ضربه به پروژه‌های پتروشیمی و نفت کشور، به تولید این محصول بسیار مهم در داخل کشور توجه شد که ماده اولیه این اسلب عریض است.

ابراهیمی ادامه داد: اسلب عریض در واقع، شمش‌های بزرگ فولادی هستند با سطح بالا و ارتفاع کم که از ریخته‌گری پیوسته فولاد در کوره بدست می‌آید که امروز ریخته‌گری این محصول بسیار مهم و استراتژیک در شرکت فولاد خوزستان کلنگ زنی شد که با اجرای موفق این طرح، علاوه بر خودکفایی داخلی و عملاً بی اثر کردن تحریم‌ها، پای ایران را به بازارهای فولاد در جهان باز می‌کند.

صنایع خوزستان به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند400 کیلومتر لوله‌کشی برای آب‌رسانی به 702 روستای کم‌‌آب خوزستانمیادین مشترک نفت و گاز کشور توسعه داده می‌شود/700میلیارد تومان در حوزه مسوولیت اجتماعی استان خوزستان اختصاص داده شد

وی با اشاره به موضوع کاهش تولید شرکت فولاد خوزستان براثر مشکل کمبود برق در کشور گفت: در طی سال گذشته این شرکت به دلیل اعمال محدودیت‌های برق با مشکل تولید رو به رو شد که به طبع افزایش قیمت محصولات این شرکت و هزینه ساخت و ساز را در پی داشت، که این امر به دلیل کاهش تولید برق در کشور بود.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان افزود: با کلنگ زنی طرح احداث نیروگاه 520 مگاواتی بخش عظیمی از نیاز برق شرکت توسط این نیروگاه تامین و با این امر علاوه بر پایداری شبکه برق شرکت و تولید مستمر بدون اعمال محدودیت، شبکه برق کشوری نیز با پایداری و افزایش حجم تولیدی مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح کارخانه اکسیژن 4 شرکت فولاد خوزستان گفت: به منظور تامین گاز صنعتی مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای شرکت، افتتاح کارخانه اکسیژن 4 با ظرفیت تولید 16 هزار مترمکعب گاز اکسیژن، هزار مترمکعب اکسیژن مایع، 8 هزار مترمکعب گاز نیتروژن، 500 متر مکعب نیتروژن مایع و 560 متر مکعب بر ساعت آرگون مایع ایجاد شده است.

ابراهیمی در انتها در خصوص جزئیات طرح های توسعه‌ای شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری 128 میلیون یوریو و با صرف مدت زمان 36 ماهه افتتاح می‌شوند.

انتهای پیام/331  /ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت فولاد خوزستان کارخانه اکسیژن ریخته گری کلنگ زنی توسعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر صمت فاز توسعه شرکت صنایع شیمیایی در شهرک صنعتی سمنان به بهره برداری رسید، ابراز داشت: برای این طرح هشت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ضمن بیان اینکه این واحد ظرفیت تولید ۲۳۲ هزار تن انواع محصولات شیمیایی را دارد، افزود: طرح توسعه برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرد و این شرکت به صورت کلی ۸۶۰ نفر را شاغل کرده است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه رئیس جمهور از شرکت تولید کاشی با حضور وزیر صمت بازدید کرده است، ابراز داشت: این واحد پس از ۱۴ سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت و با اشتغال ۱۰۰ نفره ظرفیت تولید پنج میلیون متر مربع کاشی دیواری را دارد.

احمدی ضمن بیان اینکه با حضور وزیر صمت مسائل شرکت قطعات کنترل حرارتی و الکتریکی نیز بررسی شدند، تصریح کرد: این واحد ظرفیت تولید سالانه ۱۰ میلیون قطعه کنترل حرارتی و الکتریکی با اشتغال ۱۹۰ را دارد.

وی ضمن بیان اینکه دیگر بازدید ضمن از شرکت تولید هواکش برقی با ظرفیت تولید ۹۰۰ هزار موتور برقی تک فاز القایی دیگر برنامه امروز بود، افزود: برای این شرکت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد و ۱۱۰ نفر را شاغل کرده است.

کد خبر 6081710

دیگر خبرها

  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر
  • تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد