Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@21:30:19 GMT

دانشجویان همچنان ظلم ستیز و عدالت خواه باشند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۶۸۳۵

دانشجویان همچنان ظلم ستیز و عدالت خواه باشند

ایسنا/قم رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در طول تاریخ عده‌ای راه افراط در پیش گرفته و عده‌ای نیز از چارچوب‌ها خارج شدند اما دانشجویان باید در راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب و رشد و تعالی کشور قدم برداشته و پیوسته روحیه عدالتخواهی و ظلم‌ستیزی را در خود تقویت کنند.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار جمعی از دانشجویان، بر لزوم حمایت و پشتیبانی روحانیت از نسل جوانی که در خط مقدم حفاظت از آرمان‌های انقلاب و تعالی کشور در حال تلاش هستند، تاکید کرد و ادامه داد: دانشجویان در دانشگاه‌ها باید فعالانه عمل نموده و روحیه تلاش، عدالت خواهی و ظلم ستیزی را در خود تقویت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشجو باید آرمان گرا و واقع نگر باشد تا نقاط و افق‌های دور را مد نظر قرار داده و در نتیجه آن بتواند به موفقیت دست یابد و کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

وی با تاکید بر لزوم آرمان گرایی واقع گرایانه، اضافه کرد: پیگیری مطالبات و دغدغه‌هایی که از سمت دانشجویان مطرح می شود در دستور کار بنده قرار خواهد گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شعار وحدت حوزه و دانشگاه، خاطر نشان کرد: اگر شعار وحدت حوزه و دانشگاه کامل تر شکل می‌گرفت و عملیاتی تر می‌شد، بدنه حوزه و دانشگاه هر دو در تحقق یک هدف، یعنی رشد و تعالی کشور مؤثرتر بودند.

حسینی بوشهری در پایان سخنان خود به لزوم نهادینه سازی صبر و تحمل در محیط دانشگاه اشاره کرد و افزود: اینگونه نباشد که وقتی مسئولی با دانشجویان دیدار می‌کند، با برخوردهای غیرمناسب او را دلسرد کنند، چرا که با این نوع از برخوردها نه شما به خواسته‌ها و مطالبات خود می‌رسید و نه دیگر مسئولین در جمع شما حاضر می‌شوند؛ بلکه باید مطالبات خود را با  اخلاق حسنه مطرح کنید.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه قم حسيني بوشهري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در نشست پرسش و پاسخ دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاهی که فهم سیاسی ندارد، اثر بخش هم ندارد.
محمدعلی زلفی‌گل در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر کاهش فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، به سامانه فرهنگ‌نما و ثبت فعالیت‌های فرهنگی در این سامانه اشاره و تأکید کرد: برای دانشگاهیان فعال در امور فرهنگی، کارنامه فرهنگی صادر می‌شود و به همین منظور، بودجه فرهنگی نیز به ردیف‌های بودجه سال ۱۴۰۳ اضافه شده است.
وی همچنین از پایان‌نامه‌هایی که بروندادی ندارد به عنوان علم عنکبوتی یاد کرد و افزود: رتبه علمی ۱۵ در جهان نتیجه رشد علمی کشور است.
وزیر علوم همچنین درباره استفاده از نخبگان و اعضای هیئت علمی، واقعیت دانشگاه را مبتنی بر بر پویایی و توانایی علمی دانست و ضمن دعوت مسئول بسیج دانشگاه علامه به انجام کار تحقیقاتی گفت: تولید علم شامل نظریه و مقاله هم می‌شود و برونداد‌های دیگری از جمله تبدیل ایده به محصول هم دارد.
زلفی‌گل با درخواست برای ارزیابی وزارت علوم اساس قانون خاطرنشان کرد: به همه حرف‌هایی که زدیم و وعده‌هایی که دادیم عمل کردیم و اگر کمی انصاف داشته باشید، همیشه در بین دانشجویان حضور داشتیم.
لازم به ذکر است سامانه فرهنگ‌نما (فرنما) سامانه‌ای است که با رویکرد جمع‌آوری کارنامه فرهنگی دانشجویان راه‌اندازی شد و تمام فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در این سامانه ثبت می‌شود. بر این اساس، دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی، علاوه بر کارنامه علمی، یک کارنامه فرهنگی نیز خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • مرز خسروی فعال‌تر می‌شود
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • طرح پرسش‌هایی از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس توسط دانشجویان دانشگاه تهران