Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن خوشخو در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تخلفات برخی شرکت‌های هواپیمایی در خصوص فروش چارتری بلیت پروازهای اربعین اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری معمولاً در مسیرهای پروازی خارجی ممنوعیتی برای فروش چارتری بلیت اعمال نمی‌کند.

فروش بلیت چارتری پروازهای عراق ممنوع نیست

وی افزود: از گذشته، پروازهای عراق عموماً چارتری به فروش می‌رسید و مسافران عتبات عالیات به صورت تور به زیارت مشرف می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های برگزار کننده تورهای عتبات نیز بلیت‌ها را به صورت چارتری خریداری و به مسافران عرضه می‌کردند. لذا هیچ موقع چارتر کردن پروازهای عراق را ممنوع نکرده بودیم.

مدیرکل نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: اما با توجه به اهمیت پروازهای اربعین مقرر شد نرخ بلیت تهران- نجف به صورت دو طرفه ۵ و یک طرفه ۳.۲ میلیون تومان و مشهد –نجف دو طرفه ۶ و یک طرفه ۴ میلیون تومان به فروش برسد.

فروش پروازهای اربعین خارج از نرخ مصوب تخلف است

وی ادامه داد: اگر شرکت‌های هواپیمایی اقدام به فروش بلیت پروازهای اربعین در بازه ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر خارج از نرخ مذکور اعم از چارتری و غیر چارتری کنند تخلف است و علاوه بر برخورد سازمان هواپیمایی کشوری با ایرلاین‌های متخلف، به مراجع قضائی نیز معرفی خواهند شد.

چرا ایرلاینها از فروش بلیت‌های دوطرفه طفره می‌روند؟: چون مسیر برگشت زمینی باز است!

خوشخو در خصوص عدم به روز رسانی وبسایت شرکت‌های هواپیمایی در خصوص اعمال نرخ‌های جدید پرواز اربعین تاکید کرد: با توجه به اینکه اعلام شده زائران اربعین در مسیر برگشت می‌توانند از مرز زمینی به کشور برگردند و لذا برخی مسافران هنوز تصمیم نگرفته اند که هوایی بر می‌گردند یا زمینی، از همین رو هنوز برخی شرکت‌های هواپیمایی در خصوص فروش بلیت پروازهای دو طرفه اربعین مرددند.

وی خاطرنشان کرد: اما اگر شرکت هواپیمایی اقدام به درج فروش بلیت دو طرفه در وبسایت خود کند اما از فروش آن خودداری کند تخلف کرده است.

تا کنون ۱۲ هزار زائر اربعین ویزای عراق گرفته اند

به گفته این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشور تاکنون اسامی ۱۲ هزار نفر از مسافرانی که برای آنها ویزای عراق صادر شده از سوی سازمان حج و زیارت به سازمان هواپیمایی ارسال شده است و ما نیز این لیست را به شرکت‌های هواپیمایی داده ایم.

وی ادامه داد: برخی از زائران شکایاتی به سازمان هواپیمایی ارسال کرده اند که شرکت‌های هواپیمایی بلیت اربعین را به صورت یک طرفه می‌فروشند و از فروش دو طرفه خودداری می‌کنند. اگر برای سازمان هواپیمایی این موضوع محرز شود با آن برخورد خواهیم کرد.

فردا، جلسه اتمام حجت سازمان‌های هواپیمایی و حج و زیارت با ایرلاین‌ها

خوشخو تاکید کرد: فردا قبل از ظهر جلسه دوم سازمان هواپیمایی، سازمان حج و زیارت و شرکت هواپیمایی برای بررسی مشکلات تهیه بلیت پروازهای اربعین برگزار می‌شود و در این جلسه قرار است با ایرلاین‌ها اتمام حجت کنیم.

زائران بدون ثبت نام در سامانه سماح به فرودگاه نروند

مدیرکل نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: علیرغم آنکه بارها اعلام شده که زائران اربعین بدون ویزا به فرودگاه نیایند و یا بدون ثبت نام در سامانه سماح اقدام به خرید بلیت نکنند اما باز هم این اتفاق رخ داده؛ امروز سه پرواز داشتیم که مردم از آژانس‌ها بلیت نجف خریداری کرده بودند و تخلف آژانس هواپیمایی در این قضیه واضح است.

امروز ۷۰۰ نفر بدون ویزا در فرودگاه‌های امام و مشهد

وی ادامه داد: امروز ۵۰۰ نفر در فرودگاه مشهد و ۲۰۰ نفر در فرودگاه امام خمینی (ره) سرگردان شده بودند ولی آژانس هواپیمایی سوءاستفاده کرده بود و به مسافران گفته بود موافقتنامه با عراق داریم.

کد خبر 5308577 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: پروازهای اربعین سازمان هواپیمایی کشوری بلیط چارتری اربعین 1400 اجلاس شانگهای 2021 اربعین 1400 قیمت دلار سازمان همکاری شانگهای پروازهای اربعین اقتصاد چین كاهش شاخص بورس قیمت جهانی نفت قیمت نفت بازار سرمایه قیمت جهانی طلا سازمان هواپیمایی کشوری وزارت جهاد کشاورزی وزارت راه و شهرسازی سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی پروازهای اربعین بلیت پروازهای فروش بلیت دو طرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش خارج مصوب نرخ کرایه تاکسی در شهرستانِ ملارد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، این افزایشِ نرخ، در حالیست که در سایرِ مناطقِ شهری، حداکثر، حدود ۴۵ درصد است و همین موضوع، موجبِ گلایه و نارضایتیِ شهروندان در شهرستانِ ملارد شده است 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند
  • فراهم شدن شرایط برقراری پروازهای خارجی در یاسوج
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی
  • افزایش خارج مصوب نرخ کرایه تاکسی در شهرستانِ ملارد
  • بلیت تمامی مسافران پروازهای باطل شده بازگردانده شد
  • بلیت تمامی مسافران پرواز‌های باطل شده بازگردانده شد