Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-20@16:30:40 GMT

(تصاویر) تجربه اشتباه یزد و تهران در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۶۸۶۷

(تصاویر) تجربه اشتباه یزد و تهران در قزوین

محله تاریخی و کهن «دباغان» در جوار امامزاده حسین (ع) در قزوین، که پیش از این به محله «کهن‌بر» شناخته می‌شد، سال ۹۲ به بهانه توسعه اقتصادی و اجتماعی جنوب شهر قزوین که در دهه ۷۰ نوشته شده بود، تخریب و محله را به مخروبه‌ای تبدیل کرد که امروز در آن نشانی از هویت اجتماعی نیست و برعکس محلی برای اختفای معتادان متجاهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محله با سابقه دست کم ۱۳۰۰ ساله در تاریخ شهرسازی قزوین، نقش تعیین کننده‌ای در هویت تاریخی و پیشینه فرهنگی قزوین داشته است، اما با اجرایی شدن طرح ساماندهی محلۀ دباغان، مردم بومی مجبور به مستاجری در حاشیۀ شهر و نقاط دیگر قزوین.

اکنون و بعد از گذشت این مدت زمان؛ مسئولان قصد کرده‌اند تا نشاط را به محله برگردانند، بر همین اساس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین اقدام به تأسیس بوستان در این محله کرده است، اما مشخص نیست این طرح آن‌هم بعد از حدود ۳۰ سال چطور می‌تواند اصالت و هویت را به مخروبه‌های باقی مانده از دباغانِ قزوین قدیم برگرداند؟ اقدامی که مسئولان شهری تجربه‌اش را در بافت تاریخی یزد و حتی بافت تاریخی تهران در محله «اودلاجان» داشته‌اند و تنها نتیجه‌اش تا کنون تبدیل زمین‌های باقی مانده از بنا‌های تاریخی به پارکینگ بوده است!

منبع: فرارو

کلیدواژه: قزوین بافت تاریخی تخریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ ایستگاه خط ۶ مترو در سال جاری تکمیل می‌ شوند

به گزارش همشهری آنلاین، امروز- اول اردیبهشت-جلسه‌ای در خصوص اهم اقدامات خط ۶ مترو در سال ۱۴۰۳ با حضور "مسعود درستی" مدیرعامل شرکت مترو تهران برگزار شد. در این جلسه مسائل مختلفی از جمله افتتاح ایستگاه‌های باقی مانده و ورودی‌های جدید، پایانه مترویی دولت آباد و پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در این نشست با تاکید بر لزوم تسریع عملیات احداث ایستگاه‌های پروژه توسعه جنوبی خط ۶ (از دولت آباد تا شهرری)، اولویت اصلی اقدامات متناظر با این خط در سال جاری را تکمیل ۴ ایستگاه باقی مانده بخش اصلی خط ۶ (سرباز، استاد نجات اللهی، میدان خراسان و شهدای هفدهم شهریور) برشمرد و خواهان ارائه برنامه جدید برای تکمیل ایستگاه‌های خط مذکور شد.

گفتنی است در بخش اصلی خط ۶ مترو تهران، غیر از ۴ ایستگاه باقی مانده که مربوط به بخش‌های میانی و جنوبی این خط است، پروژه توسعه جنوبی خط نیز دنبال می‌شود که اسفندماه سال گذشته عملیات حفاری مکانیزه آن به پایان رسید و از سال جاری، مرحله تکمیل ایستگاه‌های آن با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

کد خبر 845789 برچسب‌ها حمل و نقل شهرداری شهردارى تهران مترو خط ۶ پایتخت مترو مترو تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • ۴ ایستگاه خط ۶ مترو در سال جاری تکمیل می‌ شوند
  • نرخ رهن و اجاره مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • فرهنگ عشایری باید احیا شود/ گم شدن یک هویت در تاریخ
  • بازی سختی را پشت سر گذاشتیم/ حریف از اشتباه ما استفاده کرد
  • خانه‌های کلنگی تهران چند؟/ این خانه کلنگی ۹۰ میلیارد تومان می‌ارزد + جدول
  • خانه‌های کلنگی تهران چند؟
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • کشف بیش از ۱۲ هزار ایمپلنت قاچاق در تهران
  • کشف ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران
  • کشف ۱۲۴۰۰ عدد ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران