Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی در توییتر به تغییرات در تیم مذاکره کننده ایران برای مذاکرات برجام واکنش نشان داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «تغییرات خاص در تیم مذاکره کننده پس از تشکیل دولت جدید در ایران طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین نکته برای موفقیت  گفت‌وگوهای وین این است که از تداوم روند اطمینان حاصل شود».

اولیانوف اضافه کرد: «مذاکرات باید نه از ابتدا ، بلکه از نقطه ای که تا 20 ژوئن به آن رسیده است ، از سر گرفته شود».

سعید خطیب زاده،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، امروز در کنفرانس خبری خود درباره ترکیب تیم مذاکره کننده ایران برای مذاکرات برجام گفت: « ترکیب تیم مذاکره کننده در حال بررسی است و طبیعتا تغییراتی صورت خواهد گرفت و شکل و شمایل این تغییرات هنوز نهایی نشده و به محض نهایی شدن به اطلاع همه خواهد رسید».

تا کنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

مضاف بر این، مقام‌های دولت آمریکا پیش از این تصریح کرده‌اند که قصد دارند از ورود به برجام به عنوان «سکویی» جهت پرداختن به سایر اختلافات از جمله مسائل موشکی و منطقه‌ای استفاده کنند.

اخیراً مقام معظم رهبری در جلسه‌ای تأکید کردند آمریکایی‌ها خواستار گنجاندن بندی در توافق هسته‌ای برجام برای ملزم کردن ایران به گفت‌وگو بر سر مسائل موشکی و منطقه‌ای هستند.

رهبر انقلاب اسلامی چهارشنبه هفته گذشته در آخرین دیدار با دولت دوازدهم خاطرنشان کردند: «آمریکایی‌ها در زبان و وعده می‌گویند تحریم‌ها را بر می‌داریم اما تحریم‌ها را برنداشتند و برنمی‌دارند، ضمن آنکه شرط هم می‌گذارند و می‌گویند که باید در همین توافق جمله‌ای بگنجانید که بعداً درباره برخی موضوعات صحبت شود و گرنه توافقی نخواهیم داشت.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: «آنها می‌خواهند با گذاشتن این جمله، بهانه‌ای برای دخالت‌های بعدی خود درباره اصل برجام و مسائل موشکی و منطقه‌ای فراهم کنند و اگر ایران حاضر به بحث درباره آنها نشود بگویند توافق را نقض کرده‌اید و توافق، بی‌توافق.»

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه اتریش میخائیل اولیانوف تیم مذاکره کننده تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز ارتش به نقطه اوج رسیده است

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از فرماندهان و نیروهای محوری زمینی و هوانیروز، پدافند، دریایی راهبردی، هوایی ارتش جمهوری اسلامی، سپاه، مرزبانی و نیروی انتظامی به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با ادای احترام و گل‌افشانی گلزار شهدای وادی رحمت تبریز، صبح امروز با آرمان‌های امام راحل و شهیدان تجدید میثاق کردند.

امیر سرتیپ دوم ستاد «امیرحسین شفیعی»، فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در مراسم غبارروبی و گل‌افشانی گلزار شهدای وادی رحمت تبریز با تبریک روز ارتش به آحاد ملت شریف و تمامی نیروهای مسلح گفت: امروز نیروهای پدافند، دریایی راهبردی، هوایی و محوریت ارتش در لباس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده حفاظت و صیانت از نوامیس میهن اسلامی هستند و جان خود را در این مسیر فدا خواهند کرد.

وی با اشاره به رشادت‌های غیورمردان ارتش در سال‌های جنگ افزود: امروز ارتش قهرمان به نقطه اوج خود رسیده است.

امیر سرتیپ‌دوم شفیعی، ارتش جمهوری اسلامی ایران را قدرت بلامنازع جهان دانست و اظهار کرد: امروز در پیشگاه شهدا اعلام می‌کنیم که تا آخرین قطره خون از میهن اسلامی‌مان دفاع خواهیم کرد و در راستای سیاست‌ها و راهبردهای خود کوچک‌ترین عقب‌نشینی نخواهیم داشت.

فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی درخصوص عملیات نظامی وعده صادق که با محوریت هوافضای سپاه و همکاری ارتش انجام شد گفت: این عملیات، وعده صادقی بود که به همه مسلمین جهان وعده داده شده بود.

وی با اشاره به سازوکار هر عملیاتی نظامی مبنی‌بر عملیات فریب، پشتیبانی و اقدام اصلی افزود: عملیات موفق وعده صادق، نماد موفقیت قدرت نظامی میهن اسلامی در این سال‌ها بود و در این عملیات قدرت ایران را به جهانیان ثابت کردیم.

فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی عملیات وعده صادق را دستاورد خون شهدا دانست و گفت: با این عملیات، یک نیروی بازدارنده در سطح دنیا برای ایران اسلامی پدید آمد.

حجت‌الاسلام علی صحرانورد، رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز نیز با تبریک فرارسیدن روز ارتش گفت: حضور همیشگی ما در مبارزه با استکبار میراث خون شهیدانی است که امروز برای ادای احترام به روح بلندمرتبه آنان و گل‌افشانی به مزار مطهرشان آمده‌ایم.

وی امنیت و سربلندی امروز را میراث خون شهیدان دانست و اظهار کرد: این بیان امام خمینی (ره) است که ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.

صحرانورد با اشاره به شکست و رسوایی رژیم صهیونیستی گفت: عملیات نظامی اخیر که پاسخی به گستاخی‌های اسرائیل بود ثابت کرد که امروز معادلات نظامی تغییر پیدا کرده است.

رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه ششم رزمی هوانیروز افزود: عملیات نظامی وعده صادق، بدخواهان را رسوا کرد و ثابت کرد که امروز غیورمردان نیروهای مسلح پشتیبان ولایت فقیه هستند.

وی سال‌های جبهه‌های جنگ را سال‌هایی دانست که وحدت و جبهه واحد دستاورد مردم از آن دوران بود و اظهار کرد: شهیدان گلگون‌کفن میهن اسلامی، وحدت را در جبهه‌های جنگ معنا کردند.

کد خبر 6080472

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است/ قبل و بعد از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • امروز ارتش به نقطه اوج رسیده است
  • روابط ما با آمریکا به نقطه حساسی رسیده است
  • روابط با آمریکا به نقطه حساسی رسیده است
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است