Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:58:03 GMT

سلامت دانش آموزان در اولویت آموزش حضوری قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۶۹۸۳

سلامت دانش آموزان در اولویت آموزش حضوری قرار گیرد

فاطمه لباف عصر یکشنبه در نشست نمایندگان مجلس دانش آموزی آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج افزود: ما صدای جامعه دانش‌آموزی برای واکسیناسیون گروه‌های حساس دانش‌آموز قبل ‌از بازگشایی حضوری سال تحصیلی جدید هستیم.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم سلامت دانش‌آموزان درمحوریت برنامه ریزی قرارگیرد،افزود: یقین داریم که درآستانه آغاز سال تحصیلی جدید تصمیم آموزش و پرورش برای آموزش حضوری،غیرحضوری یا تلفیقی به سود دانش‌آموز خواهد بود و بهترین تصمیم اتخاذ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برای بازگشایی مدارس لازم است که هر دو دُز واکسن تزریق شود.

لباف با بیان اینکه لازم است دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن دریافت کنند، اضافه کرد: در مراکز واکسیناسیونبرای دانش آموزان حق تقدم قائل شوند.

وی یادآورشد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و مدارس ضروری است روند گسترش فعالیت های حضوری دانش آموزان در مدارس، در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مورد توجه قرارگیرد.

نایب رییس مجلس دانش آموزی کشورادامه داد: باید حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها اولویت اصلی در فرآیند بازگشایی حضوری مدارس باشد تا خانواده ها نگران آموزش حضوری نباشند.

وی بیان داشت: توجه به سلامت و ایمنی دانش آموز و برخورداری از تعلیم و تربیت باکیفیت مطالبه دانش آموزان است.

لباف برعدالت در تامین فرصت های آموزش و یادگیری در نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد وافزود: لازم است افکار عمومی نسبت به ضرورت تقدم تعلیم و تربیت حضوری بر روش های غیرحضوری اقناع شود.

 مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج نیزگفت: برای بازگشایی مدارس تابع تصمیم ستاد ملی پیشگیری از کرونا هستیم.

مراد مالمیر با اشاره به اینکه ساماندهی نیروی انسانی در مدارس انجام‌شده است و هیچ مشکلی در رابطه با ساماندهی معلمان نداریم، افزود: ۸۶ درصد مدارس ناحیه چهار کرج دونوبته هستند.

وی بیان داشت: تعداد زیادی از کلاس‌های درس این ناحیه  ۵۰ نفر به بالا هستند وبیش‌از ۱۰۰ کلاس بالای ۴۰ نفر در مقطع آموزش ابتدایی داریم.

وی خاطرنشان کرد:  برای حل معضل چندین ساله کمبود کلاس های درس در ناحیه چهار کرج ، ۱۴ پروژه خیرساز در حال بهره برداری و اجراست و رایزنی با خیرین برای کلنگ زنی پروژهای آموزشی دیگر نیز ادامه دارد.

مالمیر با بیان اینکه معلم و دانش‌آموز لازم و ملزوم همدیگر هستند،عنوان کرد: مدرسه با حضور معلم و دانش‌آموز هویت پیدا می‌کند و معلم عشق، علاقه و شادابی را با حضور دانش‌آموز احساس می‌کند.

وی تصریح کرد: امسال برای اولین‌بار در کنکور سراسری دانش‌آموزان ناحیه چهار کرج چندین رتبه تک‌رقمی و دو رقمی به دست آوردند.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در ارزیابی تمامی شاخص‌ها رشد کمی و کیفی حاصل شد.

مدیرآموزش و پرورش البرزدر ادامه به  افتتاح دو مجتمع بزرگ آموزشی رازی و قلم دراین ناحیه با حضورمسوولان کشوری و استانی از جمله سرپرست وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآورشد: پروژه بزرگ مجتمع آموزشی رازی با ۴۸ کلاس درس متشکل از سه مدرسه ۱۶ کلاسه «شهید باب‌الله مومنی»، «شهید هادی آریایی» و «مرحوم میرزا علی‌اکبر ولی‌زاده» و امکانات سالن ورزشی، کتابخانه، نمازخانه، سالن چند منظوره و سایت رایانه می باشد که با زیربنای ۸ هزار ۱۴۰ مترمربع و اعتبار ۸۰ میلیارد تومان دراین ناحیه ساخته شده است.

مالمیرگفت: مجتمع آموزشی قلم با ۴۰ کلاس درس متشکل از مدرسه ۲۴ کلاسه قلم ۱، و ۱۶ کلاسه قلم ۲ نیز با زیربنای ۶ هزار ۹۰۰ مترمربع و صرف اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در ناحیه چهاراحداث شده که دارای امکاناتی نظیر سالن ورزشی، نمازخانه، کتابخانه و سایت رایانه است.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که یک سوم آن در مدارس آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج تحصیل می کند.

برچسب‌ها مدارس البرز مجلس دانش آموزی واکسن کووید 19

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز مجلس دانش آموزی مدارس البرز مجلس دانش آموزی واکسن کووید 19 ناحیه چهار کرج آموزش و پرورش دانش آموزان سال تحصیلی دانش آموزی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۶۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟