Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی  تصریح کرد: پرواز‌های اربعین از بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه برنامه ریزی شده و امسال دولت عراق صرفا پذیرش مسافر را  از طریق هوایی انجام می دهد و شرایطی را مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: عمده‌ترین شرایط کشور عراق برای سفر اربعین امسال گرفتن ویزا در تهران، تزریق دو دوز واکسن کرونا و انجام تست پی سی ار ۷۲ ساعت قبل از پرواز است.

خوشخو با بیان اینکه امسال طبق توافق صورت گرفته مقرر شد ۶۰ هزار زائر در ایام اربعین امسال از ایران اعزام شوند گفت: ضرورت مدیریت این موضوع ایجاب می‌کرد که یک سازمان متولی اقدامات لازم در این بخش باشد و در همین راستا در ستاد مرکزی اربعین  مقرر شد سازمان حج و زیارت متولی ایجاد سامانه‌ای با عنوان سماح برای زائران شود .

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی تاکید کرد: بسیاری از هموطنان که دو دوز واکسن خود را تزریق کرده اند، در این سامانه ثبت نام کرده اند و این سامانه به وزارت بهداشت جهت صحت سنجی اطلاعات لینک داده شده است.

خوشخو بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته لیست این افراد به وزارت عراق جهت ارائه ویزا ارسال شده و باید در بازه تعریف شده نسبت به تهیه ویزا اقدام کنند. بعد از تایید ، لیست افراد به سازمان هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی جهت صدور بلیت ارسال می شود.

خوشخو یادآور شد: تا  پایان روز یکشنبه بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت ۱۲ هزار ویزای قطعی صادر شده که لیست اسامی این ۱۲ هزار نفر  را در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار داده ایم تا این افراد نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی با بیان اینکه اخباری مبنی بر اینکه برخی از شرکت‌های هواپیمایی اقدام به فروش بلیت به صورت یک طرفه می‌کنند افزود: سازمان هواپیمایی این موضوعات و سود جویی برخی از ایرلاین‌ها را پیش بینی کرده بود و به همین دلیل جلسه‌ هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی در ۲۴ شهریور برگزار شد تا ایرلاین‌ها تسهیلات مناسبی در اختیار زوار قرار دهند. به همین منظور نرخ بلیت رفت و برگشت تهران- نجف ۵ میلیون تومان ، مشهد-نجف ۶ میلیون تومان ، بلیت یک طرفه تهران-نجف ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مسیر یک طرفه مشهد-نجف ۴میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

خوشخو بیان کرد: مقرر شد این نرخ مصوب در اختیار تمامی زوار دارای شرایط قرار گیرد.

او با بیان اینکه در حال حاضر گزارش‌هایی به ما رسیده که برخی از بلیت‌ها با نرخ‌های بالاتر از نرخ مصوب در اختیار زوار قرار گرفته و این موضوع به سازمان هواپیمایی گزارش داده شده است افزود: دستگاه‌های ذیربط ورود پیدا کرده و اخطار‌هایی به آژانس و ایرلاین‌های متخلف که این نرخ را رعایت نکرده داده شده است. به سایت‌هایی که بالاتر از نرخ مصوب مبالغی را نمایش می‌دادند هم گزارش و اخطار‌های لازم داده شده است.

او با بیان اینکه برخی از ایرلاین‌ها در این بازه زمانی اقدام به صدور بلیت اربعین به صورت یک طرفه می‌کنند که این موضوع هم به سازمان هواپیمایی گزارش داده شده بود افزود: با بررسی‌هایی که سازمان هواپیمایی در این خصوص انجام داد مشخص شد که این موضوع صحت دارد. این سازمان با شرکت‌هایی که به صورت اجباری به مسافران بلیت مسیر یک طرفه را به فروش می‌رسانند هم اخطار‌های کتبی را داده است و فرجه زمانی مشخصی را تعیین کرده تا هرچه سریعتر اقدام به فروش بلیت رفت و برگشت کنند.

او ادامه داد: در بسیاری از موارد زائر تمایل دارد که بلیت رفت و برگشت تهیه کند بنابراین باید ایرلاین ها در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند.

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی افزود: سازمان هواپیمایی هیچ مماشاتی با ایرلاین ها در رابطه با رعایت حقوق مسافران نخواهد کرد و اگر شرکت‌های هواپیمایی مواردی که در جلسه اعلام شده را رعایت نکنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

او اظهار کرد: به زوار توصیه می‌شود اگر قرار باشد این سفر بروند از ویزای خود مطلع شوند و برای گرفتن بلیت حتما به دفاتر و‌آژانس‌های هواپیمایی معتبر مراجعه کنند.

خوشخو تاکید کرد: اگر مسافران گلایه و یا شکایتی از شرکت‌های هواپیمایی دارند می‌توانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی شکایت خود را بارگذاری کنند و رسیدگی به تخلفات و موضوعات زائران در اولین فرصت صورت می‌گیرد.

خوشخو بیان کرد: ایرلاین‌ها نباید مردم را شرایطی قرار دهند که برای تهیه بلیت نرخی بالا‌تر از نرخ مصوب پرداخت کنند چند تذکر جدی در این خصوص داده شده و سازمان تعزیرات با آن‌ها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرواز اربعین ایرلاین سازمان هواپیمایی داده شده ایرلاین ها نرخ مصوب یک طرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۷۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پیش نشست اجلاس وزیران فرهنگ کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، با حضور کارشناسان و نمایندگان فرهنگی کشور‌های عضو به صورت برخط برگزار شد.

در این نشست با بررسی تمهیدات لازم برای برگزاری جلسه وزیران فرهنگ کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، پیشنهاد‌های متنوع کارشناسان برای ارتقای روابط فرهنگی این کشورها، مطرح و بررسی شد.

قرار است بیست و یکمین نشست وزیران فرهنگ کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، اردیبهشت ماه امسال در قزاقستان برگزار شود.

در این نشست برخط که به ریاست قزاقستان برگزار شد، کارشناسان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، هند، چین، پاکستان، تاجیکستان، روسیه، ازبکستان و قزاقستان حضور داشتند. قرقیزستان که عضو نهم سازمان همکاری شانگهای است، در این نشست حضور نداشت.

عادل خانی، مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که با همراهی پرویز قاسمی، رئیس اداره همکاری فرهنگی سازمان‌های بین المللی و مردم نهاد در این نشست حضور داشت، گفت: جمهوری اسلامی ایران از برگزاری جشنواره‌های مشترک فرهنگی بین کشور‌های عضو سازمان، استقبال و آمادگی خود برای اعزام گروه‌های هنری جوان و توانمند، برای حضور در چنین رویداد‌هایی اعلام می‌کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای، از اجرایی کردن برنامه‌های فرهنگی بین کشور‌های عضو استقبال می‌کند و در همه آنها حضور خواهد داشت.

خانی گفت: در زمینه توسعه همکاری‌های فرهنگی بین کشور‌های عضو سازمان، ویزای زیارتی یا گردشگری برای شهروندان این کشورها، برقرار شود تا از این طریق، توسعه فرهنگی، شتاب گیرد.

سایر کارشناسان حاضر در این نشست برخط، با موافقت با این پیشنهاد ایران، اعلام کردند که این موضوع به صورت مکتوب و مدون در اجلاس آتی وزیران فرهنگ کشورها، بررسی و در قالب یک توافق نامه، به امضا برسد.

بر همین اساس، مباحث حقوقی و دیپلماتیک این پیشنهاد با هماهنگی وزارت خانه‌های امور خارجه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان، پیگیری، تدوین و به سایر کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، ارائه می شود. 

مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش دیگری از این نشست برخط با اشاره به ابتکار قزاقستان در طرحی برای ارائه زیارتگاه‌های معنوی کشور‌های عضو سازمان گفت: معرفی یکی از زیارتگاه‌های کشور‌های عضو، ایده بسیار خوبی است و در این چارچوب، ما یکی از اماکن برجسته دینی کشورمان را معرفی کرده‌ایم و پیشنهاد ما این است که در نشست ماه آینده وزرای فرهنگ، این ابتکار، اجرایی شود.

براساس این ابتکار، قزاقستان به عنوان رئیس دوره‌ای اجلاس وزرای فرهنگ، از ویدئو‌ها و عکس‌های یک زیارتگاه معرفی شده از سوی کشور‌های عضو، اثری تصویری تولید و به صورت بین المللی آن را منتشر خواهد کرد. این طرح توسط رئیس جمهوری قزاقستان در اجلاس سران شانگهای ۲۰۲۳ در دهلی نو مطرح شده است.

اهداف این طرح، تقویت و حفظ دوستی ملل، بازشناسی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری، تبلیغ و ترویج بنا‌های میراث معنوی و فرهنگی کشور‌های عضو، عنوان شده است.

در بیست و یکمین نشست اجلاس وزیران فرهنگ کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، علاوه بر تبادل نظر برای تعیین چشم انداز توسعه همکاری‌های فرهنگی چند جانبه، پیشرفت اجرای موافقت نامه بین دولت‌های عضو سازمان در زمینه همکاری فرهنگی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در بخش‌های دیگر این نشست نیز، هریک از کارشناسان، درباره پیشنهاد‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه گسترش همکاری‌های فرهنگی، نکاتی را مطرح و پیشنهادات خود را نیز در این راستا ارائه کردند. قرار است جلسه حضوری این نشست، پیش از برگزاری اجلاس وزیران فرهنگ کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، در شهر آلماتی؛ پایتخت قزاقستان برگزار شود.

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور رفع شد
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • با این ترفندها بلیط هواپیما استانبول را ارزان بخرید
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود
  • مبلغ استرداد بلیت هواپیما باید ظرف ۷۲ ساعت بازگردانده شود
  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • سازمان هواپیمایی: شرکت‌ها باید به امور مسافران خود رسیدگی کنند
  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می باید