Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از المسیره، محمد علی الحوثی یکشنبه شب بیان کرد: زیر سوال بردن قصاص عاملان ترور شهید صماد از سوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به درخواست کشورهای متجاوز و به دلیل ارتباط تناتنگ آنها با این جنایت است.

وی افزود: قوه قضاییه جمهوری یمن از طریق یک مرجع قانونی و شرعی حکم می‌کند و زیر سوال بردن قصاص محکومان به ترور شهید صماد از سوی گوترش، سیاسی‌کاری و مردود است و بر اساس هیچ گونه شواهد و حقایقی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی سیاسی یمن اضافه کرد: کشورهای متجاوز جنایت ترور صماد را تامین مالی و برنامه‌ریزی کردند و به آن اعتراف و اعلام کردند که در تعیین هدف بر روی عناصر میدانی خود اتکا داشتند.

پیش‌تر استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعدام ۹ نفر در یمن را به جرم ترور الصماد محکوم کرده و مدعی شده که اقدامات لازم برای محاکمه قانونی این متهمان فراهم نشده بود.

دادگاه ویژه جنایی استان الحدیده در غرب یمن سال گذشته ۱۶ نفر را در ارتباط با ترور "الصماد" رییس پیشین شورای عالی سیاسی این کشور به اعدام محکوم کرد که در میان آنها "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی و "محمد بن زاید آل نهیان" ولیعهد ابوظبی نیز بود.

الصماد ۳۰ فروردین ۹۷ در حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی در استان «الحدیده» در غرب یمن کشته شد.

برچسب‌ها محمدعلی الحوثی سازمان ملل متحد یمن آنتونیو گوترش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدعلی الحوثی سازمان ملل متحد یمن محمدعلی الحوثی سازمان ملل متحد یمن آنتونیو گوترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش: زمان کاهش تنش فرا رسیده است

شورای امنیت سازمان ملل جلسه خود را برای بررسی اوضاع در منطقه غرب آسیا پس از اقدام تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در جلسه شوار امنیت سازمان ملل درباره اوضاع در منطقه غرب آسیا، خواستار کاهش تنش شد.

گوترش گفت: مردم منطقه با یک خطر واقعی روبرو هستند که نشان‌دهنده یک درگیری ویرانگر در مقیاس وسیع است. زمان کاهش تنش، توقف تشدید و اعمال خویشتن‌داری حداکثری فرا رسیده است.

او همچنین گفت: صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی هر ساعت تضعیف می‌شود و جهان نمی‌تواند جنگ‌های بیشتری را تحمل کند. ما موظف هستیم خشونت را در کرانه باختری متوقف کنیم، اوضاع را در لبنان آرام کنیم و کشتیرانی ایمن را به دریای سرخ بازگردانیم.

در حال تکمیل

دیگر خبرها

  • ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد
  • فارن پالیسی: بنیامین نتانیاهو از جنگ تغذیه می کند / آیا همه کشتار و قحطی در غزه را فراموش کردند؟/ اسرائیل به ترور بی هزینه مقام های نظامی ایران عادت کرده بود/ اسرائیل بدون هماهنگی با امریکا به ایران حمله نمی کند
  • ابتکارات مجاهدان یمنی در حمایت از فلسطین، معادلات را به نفع غزه رقم خواهد زد
  • رئیسی: ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در حمایت از فلسطین، معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد
  • مقام‌های صهیونیست: ایران دیگر مستقیم به اسرائیل حمله می‌کند
  • نام و جای ضارب شهید صیاد شیرازی افشا شد
  • گوترش: زمان کاهش تنش فرا رسیده است
  • جلسه شورای امنیت درباره اوضاع در منطقه
  • مقام یمنی: معادله در منطقه تغییر کرده است
  • هشدار اسرائیل به مقام های سیاسی