Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@12:16:16 GMT

تولید ۶ سریال جدید در شبکه دو

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۷۸۶۵

تولید ۶ سریال جدید در شبکه دو

بهرنگ ملک‌محمدی اعلام کرد، گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در مجموع تا تابستان ۱۴۰۱ تولید شش سریال جدید در قالب ۱۸۵ قسمت (به جز نگارش سریال‌های جدید) را در دست تولید دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه دو، بهرنگ ملک‌محمدی، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو در ادامه خبر بالا افزود: هر چند در یکی، دو پروژه به دلیل درگیری عوامل با کووید ۱۹ دچار توقف موقت شدند اما در حال حاضر به جز سریالِ در حال پخش «در کنار پروانه‌ها»، چهار سریال در حال تصویربرداری است که این تعداد سریال در مجموع ۱۴۰ قسمت را شامل می‌شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار این مجموعه‌ها، ۱۵ قسمت سریال نوروزی و ۳۰ قسمت سریال رمضانی را می‌توان اضافه کرد که ۱۸۵ قسمت تا تابستان ۱۴۰۱ ،تدارک ویژه گروه فیلم و سریال برای علاقمندان به فیلم و سریال خواهد بود.
ملک محمدی در توضیح سریال‌های در حال تصویربرداری این شبکه گفت: «نوار زرد ۲» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی سروش محمدزاده در ۳۰ قسمت، «از سرنوشت ۴» به تهیه‌کنندگی علی اکبر تحویلیان و کارگردانی محمدرضا خردمندان در ۵۰ قسمت، «شب بیدار» به تهیه‌کنندگی علی مهام و کارگردانی  رضا ابوفاضلی در ۳۰ قسمت و «تب و تاب» به تهیه‌کنندگی مهدی شفیعی و کارگردانی داریوش مختاری در ۳۰ قسمت از جمله سریال‌های در حال تصویربرداری این شبکه است.
وی در ادامه درباره زمان پخش این سریال‌ها بیان کرد: پیش‌بینی شده «نوار زرد ۲» آذرماه به پخش برس. «از سرنوشت ۴» با ۵۰ قسمت زمستان، «شب بیدار» و «تب و تاب» هم مقرر است بعد از رمضان ۱۴۰۱ در جدول پخش سریال‌های این شبکه قرار بگیرند. برای نوروز و رمضان ۱۴۰۱ نیز دو سریال را در نظر گرفته‌ایم که به زودی مشخصات کامل آن اعلام خواهد شد.

آثار در دست نگارش 

ملک‌محمدی افزود: در حوزه نگارش محمدمهدی عسگرپور در حال نگارش یک اثر جدید به نام «برای او» است که در گروه فیلم و سریال شبکه دو تولید خواهد شد و به محض فراغت ایشان از پروژه‌هایی که در دست دارند، تولید این سریال را نیز آغاز خواهیم کرد. همچنین سامان سالور نیز نگارش یک اثر دیگر را پیش می‌برند.
وی ادامه داد: «بچه مهندس ۵» به عنوان یکی از پروژه‌های مطرح و شاخص شبکه دو نیز در حال نگارش است که با تهیه‌کنندگی سعید سعدی و کارگردانی علی غفاری سال آینده به تولید خواهد رسید. «مهیار عیار» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید نیز یک پروژه تاریخی و وزین است که در دوره صفویه می‌گذرد و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا به تولید نزدیک شود.
او بیان کرد: خانواده محور بودن سریال‌ها، در نظر داشتن معرفی سبک زندگی صحیح اسلامی- ایرانی، پرداختن به مسائل خانواده‌ها و جوانان و ... از جمله ویژگی‌های دیگر این سریال‌هاست. هر شبکه‌ای به صورت استاندارد نیاز دارد ۸ تا ۹ سریال جدید در سال تولید کند که شبکه دو نیز در این راستا همین تعداد تولید را تا کنون برنامه‌ریزی کرده است.

تلویزیون؛ سکوی پرش هنرمندان جوان و کاربلد

وی افزود: گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در کنار به کارگیری هنرمندان پیشکسوت، روی ظرفیت جوان تلویزیون در حال سرمایه‌گذاری است. در این راستا رضا ابوفاضلی و داریوش مختاری از جمله کارگردان‌هایی هستند که هر چند در زمینه کارگردانی فیلم‌های تلویزیونی و نویسندگی دارای تجارب ارزشمندی هستند اما به طور مشخص کارگردانیِ اولین سریال‌شان را در شبکه دو سیما تجربه  می‌کنند.
ملک‌محمدی ادامه داد: بانیپال شومون، سامرند معروفی و ... نیز از جمله بازیگران جوانی هستند که با توجه به تجربه‌ای که در آثار مختلف تصویری کسب کرده‌اند، به عنوان شخصیت اصلی سریال‌های «نوار زرد ۲» و «در کنار پروانه‌ها» با پروژه‌ها همکاری می‌کنند. در سریال‌های نوروز و رمضان شبکه هم به کارگیری ظرفیت‌های جوان در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: این عوامل و بازیگران سال‌ها تجربه در کارنامه کاری خود دارند اما باید در نقطه‌ای مورد اعتماد بیشتر قرار گیرند. تولید سریال‌های مختلف در شبکه نمایش خانگی باعث به کارگیری بسیاری از عوامل شده و اینجاست که تلویزیون باید زایش پیوسته نیروهای کارآمد خود را داشته و به سرمایه‌گذاری بر نیروهای جوان تمرکز ویژه‌ای داشته باشد.
مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو تاکید کرد: همه چهره‌های مهم سینما و تلویزیون یک نقطه ورود به آثار مهم تصویری داشته‌اند. قطعا در پروژه‌ای به آنها اطمینان شده و اینها تبدیل به سرمایه‌های تلویزیون شده‌اند. سینما، نمایش خانگی و تلویزیون سه بازار مهم برای به کارگیری نیروهای کاربلد است. اما نکته قابل توجه این است که یکی از آورده‌های مهم تلویزیون کادرسازی به مفهوم وارد کردن عوامل جوان است، همان‌طور که بسیاری از چهره‌های معروف سینما و نمایش خانگی نیز سکوی پرش‌شان تلویزیون بوده است.
وی تصریح کرد: بنابراین تلویزیون نباید از این وظیفه ذاتی خود یعنی پرورش نیروهای جوان غافل شود و هر ساله به صورت مستمر به کشف و معرفی این استعدادها بپردازد. شبکه‌های مختلف هم این رویکرد را دارند و در شبکه دو به طور مشخص این اتفاق پیگیری می‌شود.
ملک‌محمدی در توضیح بیشتر این مساله افزود: در سریال «از سرنوشت» سه فصل قبلی را هم محمدرضا خردمندان به عنوان یک کارگردان جوان کارگردانی کرد که با استقبال ویژه مخاطب روبرو شد. در این مجموعه دارا حیایی، کیسان دیباج، مونا کرمی، فاطیما بهارمست و سایر بازیگران جوان این سریال نیز به عنوان اولین حضور جدی خود در سریال‌های تلویزیونی به خوبی دیده شدند. فصل جدید این سریال نیز با وجود بیماری کرونا و تعطیلی های موقت پروژه، بدون کمترین تغییری روانه آنتن خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنم که فصل متفاوت و زیبایی خواهد شد.
مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو در پایان یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این گروه توجه به استفاده از بازیگران بومی هر استان است. اگر پروژه‌ای لوکیشنِ شهرستان دارد و در استان‌های مختلف تصویربرداری می‌شود حتما از بازیگران بومی آن استان در آن سریال استفاده می‌کنیم. این مساله برای ما بسیار اهمیت دارد که از ظرفیت‌های بومی هر استان در حوزه سریال‌سازی استفاده کنیم و این اتفاق در پروژه‌های این شبکه که نمونه اخیر آن سریال «در کنار پروانه‌ها» بوده، رخ داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شبكه دو گروه فیلم و سریال شبکه دو تهیه کنندگی ملک محمدی پروژه ها خواهد شد سریال ها ۳۰ قسمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۷۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر‌ها از ساخت پایتخت ۷ | دستمزد نجومی سلبریتی‌ها اصلاح می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

غفوری قائم‌مقام سیما که پیش از این به عنوان مدیر شبکه‌های مستند و افق سیما شناخته می‌شود؛ معتقد است سال ۱۴۰۲ تغییر در شیوه سریال‌سازی یعنی دفتر فیلمنامه شکل گرفت و بنابر این شد تا فیلمنامه‌ای تکمیل نشده وارد تولید نشود.

او می‌گوید: این تغییر رویکردی که هم در ساختار و هم در فضای سریال‌سازی ایجاد شد عملاً در سال ۱۴۰۲ به نتیجه رسید و اکنون بیش از ۱۳۰ فیلمنامه در مراحل مختلف وجود دارد. در سیمافیلم تعداد زیادی سریال در مراحل مختلف پیش تولید، تولید و پس تولید قرار دارد و این‌ها نویدبخش فضای خوبی امسال است.

با سلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما درباره ساخت سریال‌های جدید، ادامه نهضت دنباله‌سازی، سرانجام ساخت سریال «موسی (ع)» و فصل جدید «پایتخت» و همچنین دستمزد‌های سلبریتی‌ها گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

آقای سلیم غفوری! سرمایه‌گذاری روی ساخت سریال‌های طنز و برنامه‌های سرگرم‌کننده جواب داد. آنچه که در میان سریال‌های امسال در ماه رمضان هم دیدیم نه ماورایی انتظار داشتیم ماورایی از آب درآمد و نه معمایی، معمایی شد. برنامه‌تان برای ساخت سریال‌های جدید به چه صورت است و آیا به سمت ساخت سریال‌های طنز متعدد خواهید رفت یا خیر؟

چند کار طنز در دست تولید است. این آثار نمایشی برای آنتن تابستان پیش‌بینی شده که از جمله آن می‌توان به سریال «بدل» علی مسعودی (علی مشهدی) اشاره کرد و به تدریج نام سریال‌های بعدی را اطلاع‌رسانی خواهند کرد. «پایتخت» در حال گفتگو هستند طبعاً به طرح و فیلمنامه خوب و جذابی برسند حتماً امسال در دستور کار قرار می‌گیرد. این روز‌ها دفتر فیلمنامه کار‌های جدید در حوزه طنز طراحی می‌کند.

تلویزیون باید بین همه ژانر‌های نمایشی تعادل ایجاد کند

آیا اولویتی برای پرداختن به ژانر‌های نمایشی دارید؛ مثلاً طنز یا درام و معمایی؟

حتماً اولویت بر آن است در گونه‌های مختلف تعادل وجود داشته باشد. تلویزیون هم به کار طنز نیاز دارد و هم کار اجتماعی، هم به کار تاریخی، معمایی، پلیسی و به همه این‌ها نیاز دارد. اگر هر شب تلویزیون، طنز پخش کند در همه شبکه‌ها دلزدگی ایجاد می‌شود. باید بین گونه‌های مختلف تعادل وجود داشته باشد.

کما اینکه همان قدر کار‌های طنز پرمخاطب است که کار‌های تاریخی هم این‌طور است. مصداق بارز آن سریال «سرزمین مادری» که در زمستان کار پرمخاطبی شد. مخاطب آن را پسندید و دنبال کرد؛ بنابراین کار تاریخی هم جذاب است. تلویزیون حتماً بین گونه‌های نمایشی تعادل ایجاد می‌کند و این نکته در دستور کار است.

نکته‌ای درباره نهضت دنباله‌سازی مطرح شد. از نون‌خ، زیرخاکی و پایتخت صحبت شد که نون‌خ و زیرخاکی به آنتن رسیدند و شما به پیگیری «پایتخت» جدید اشاره کردید. آیا قرار است دنباله‌هایی همچون «بچه مهندس» و دیگر چند فصله‌های تلویزیون هم در دستور کار قرار بگیرد؟

باید به ایده رسید و مثلاً باید دید «بچه مهندس» که اشاره کردید چقدر قابلیت ادامه دادن و ساخت فصل جدید را دارد. حتماً کاری قابلیت داشت در نهضت فصل بعدی‌سازی که در دستور کار ما است، مورد توجه قرار می‌گیرد منتها با طرح و ایده جدید. اگر یک دنباله‌ای طرح و ایده جدید نداشته باشد نه تنها موفق نخواهد بود بلکه عقبه آن برند را هم از بین می‌برد.

صحبت‌ها بر سرِ شروع تولید سریال «موسی (ع)» است. آیا امسال جلوی دوربین می‌رود؟

الان سریال «موسی (ع)» در مرحله پیش‌تولید است. تست‌ها را از عوامل و بازیگران و دست‌اندرکاران می‌گیرند. سریال «حضرت موسی (ع)» با یک سیستم نوآوری جدید تولید می‌شود باید تجهیزات آن تأمین و وارد کشور شود. شاید امسال به تولید اصلی نرسد، اما فرآیند آن دنبال می‌شود.

خبر‌هایی در فضای‌مجازی پخش می‌شود که بابک حمیدیان بازیگر نقش «موسی (ع)» خواهد بود و حتی نام‌های دیگری هم مطرح می‌شوند؛ صحت دارند؟

هنوز هیچ‌چیز راجع به هنرپیشه‌ها قطعی نیست و به نظرمن اجازه بدهید کارگردان و تهیه‌کننده در فضای آرامی با عوامل و بازیگران گفتگو کنند تا به نتیجه برسند.

همان‌طور که می‌دانید آقای جبلی درباره ماجرای دستمزد سلبریتی‌ها در تحویل سال توضیحاتی دادند. آیا فرآیند بازنگری و اصلاح فرآیند دستمزد‌ها به چهره‌ها که گفته شد در حال انجام است. دستمزد چهره‌هایی که میهمان برنامه‌های تلویزیونی می‌شوند یا در سریال‌ها و برنامه‌ها حضور دارند اصلاح می‌شود یا خیر؟

فرآیند آن در حال انجام است. طبعاً چهره‌ها برای حضور در سریال، میهمان شدن در تلویزیون، اجرا و به انحاء و گونه‌های دیگر دستمزد‌هایی را طلب می‌کنند. البته این اتفاق فقط مختص به تلویزیون نیست بلکه در فضا‌های رسانه‌ای دیگر هم اتفاق می‌افتد. متأسفانه در خلال صحبت‌هایم به آن اشاره کردم که پلتفرم‌ها فضای دستمزدی را به شدت تغییر دادند. به هر حال اگر قرار باشد این یک بام و دو هوایی‌ها و دستمزد‌های عجیب و غریب کاملاً اصلاح شوند نیازمند همگرایی بین تلویزیون، سینما و پلتفرم‌هاست. اگر این همگرایی کامل شکل نگیرد کنترل شرایط حتماً پیچیده و سخت خواهد بود و این فرآیند حتماً دنبال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تلویزیون دستمزد نجومی می‌دهد؟
  • دستمزد نجومی بازیگران تلویزیون؛ شایعه یا واقعیت؟
  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • آخرین خبر‌ها از ساخت «پایتخت ۷»؛ دستمزد نجومی سلبریتی‌ها
  • آخرین خبر‌ها از ساخت پایتخت ۷ | دستمزد نجومی سلبریتی‌ها اصلاح می‌شود
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی
  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟
  • پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • اعلام پربیننده ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز