Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گروه تجاری تولیدکنندگان با هشدار نسبت به افزایش قیمتها و کمبود عرضه گاز در زمستان امسال، از وزارت انرژی آمریکا خواستند به تولیدکنندگان گاز طبیعی مایع (LNG) دستور دهد صادرات را کاهش دهند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، قیمتهای گاز طبیعی امسال تحت تاثیر تقاضای جهانی قوی و افزایش اندک تولید در نیمه اول سال، افزایش پیدا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقاضا برای گاز طبیعی آمریکا قیمتها را بیش از دو برابر کرده و صادرات این کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش پیدا کرده است. گاز آمریکا روز جمعه حدود پنج دلار و ۲۲ سنت به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا (mmBtu) معامله شد که بالاتر از دو دلار و ۵۴ سنت در ژانویه است.

مصرف کنندگان انرژی صنعتی آمریکا که گروه تجاری نماینده تولیدکنندگان شیمیایی، غذایی و متریال است، اعلام کرد قیمتهای آمریکا باید به ۱۰ دلار به ازای هر واحد mmBtu افزایش پیدا کند تا تولیدکنندگان به تولید بیشتر گاز ترغیب شوند و سطح ذخایر به سطح تاریخی سابق برگردد.

نیروگاههای آمریکایی گاز کمتر از حد معمولی برای فصل گرمایش زمستان که معمولا تقاضا برای این سوخت اوج می گیرد، ذخیره کرده اند. ذخایر آمریکا هفت درصد پایین میانگین پنج ساله برای این وقت از سال است.

با این حال یک مدافع تجارت LNG اعلام کرد صادرات گاز به مصرف کنندگان آمریکایی لطمه نمی زند و اکثر خریداران قراردادهای ثابتی با قیمتهای بسیار پایینتر از نرخ محموله های تک دارند.

چارلی ریدل، مدیر مرکز گاز طبیعی مایع گفت: آنچه که مشاهده کرده ایم و بارها و بارها ثابت شده این است که قیمت گاز طبیعی تاثیر منفی از صادرات LNG نپذیرفته است.

گروه مصرف کنندگان انرژی صنعتی آمریکا از وزارت انرژی خواسته است مجوزدهی برای تاسیسات جدید صادرات LNG را متوقف کرده و به تولیدکنندگان دستور دهد صادرات را تا زمان افزایش ذخایر آمریکا کاهش دهند. پل سیسیو، رییس این گروه گفت: خریداران LNG که برای گاز طبیعی با مصرف کنندگان آمریکایی رقابت می کنند، شرکتهای دولتی و نیروگاههای تحت کنترل دولتهای خارجی هستند که هزینه ها را به طور خودکار به مصرف کنندگان منتقل می کنند. تولیدکنندگان آمریکایی نمی توانند با آنها در زمینه قیمتها رقابت کنند.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش قیمتهای گاز طبیعی شرکت "سی اف اینداستریز" که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کود در جهان است را ناچار کرده است دو کارخانه اش در انگلیس را تعطیل کند. شرکت نروژی یارا هم تولید آمونیاک در اروپا را محدود کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گاز طبیعی آمریکا انرژی صنعتی مصرف کنندگان گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت نزولی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کاهش تنش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی و تمرکز بازار بر عوامل بنیادین سبب شد قیمت نفت روز دوشنبه (سوم اردیبهشت‌) بیش از یک‌درصد کاهش یابد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه به وقت گرینویچ با یک دلار و ۲۱ سنت یا ۱.۴ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا برای تحویل در ماه مه نیز روز دوشنبه با ۹۷ سنت یا ۱.۲ درصد کاهش با قیمت ۸۲ دلار و ۱۷ سنت برای هر بشکه معامله شد. این در حالی است که برای تحویل در ماه ژوئن با یک دلار و ۲۳ سنت افت به ۸۰ دلار و ۹۹ سنت برای هر بشکه رسید.

ییپ جون رانگ، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: با پیش‌بینی‌های گسترده مبنی بر فروکش‌کردن تنش‌های ژئوپلیتیک بین ایران و رژیم صهیونیستی، قیمت نفت خام برنت نتوانست افزایش اولیه خود را حفظ کند.

وی افزود: به همین دلیل بازارها ریسک ژئوپلیتیک مرتبط با اختلال احتمالی در عرضه نفت را همچنان کاهش می‌دهند. اختلال در عرضه، در زمان کنونی بعید به نظر می‌رسد.

به‌گفته ییپ، افزایش ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا نیز به فروش نفت فشار بیشتری وارد کرده است.

داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه افزایش یافت که حدود دو برابر پیش‌بینی تحلیلگران بود. تحلیلگران افزایش یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه‌ای را برای ذخیره‌سازی آمریکا پیش‌بینی کرده بودند.

تینا تانگ، تحلیلگر مستقل بازار نیز اعلام کرد: نگرانی‌های اقتصادی بار دیگر به عامل کاهشی در بازار نفت تبدیل می‌شود و افزایش ذخیره‌سازی ایالات‌متحده و تندروی بانک مرکزی آمریکا و درنتیجه افزایش ارزش دلار، قیمت نفت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. افزایش ارزش دلار سبب بالارفتن قیمت نفت برای دارندگان ارزهای دیگر می‌شود.

کد خبر 6085654 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی