Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی بی اس آمریکا، برنی سندرز، سناتور ارشد دموکرات آمریکا با اشاره به اشتباه این کشور در حمله پهپادی به کابل پایتخت افغانستان که در روز ۲۹ آگوست (۷ شهریور) و بمنظور هدف قرار دادن نیرو‌های داعش خراسان انجام و سبب کشته شدن ۱۰ غیرنظامی از جمله ۷ کودک شده بود را یک تراژدی انسانی قلمداد کرد و غیرقابل قبول دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این راستا اظهار کرد: امیدوارم پنتاگون به این موضوع پی ببرد که چه اتفاقی رخ داده است.

سندرز افزود: آن‌ها باید این اطمینان را حاصل کنند که دیگر هرگز چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد.

چندی پیش، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) به کشته شدن غیرنظامیان افغانستانی در حمله ۲۹ اوت کابل که گفته شده است در آن عناصر تروریستی داعش مورد هدف قرار گرفته بودند، اعتراف کرد و گفت: از این که در حمله ۲۹ اوت در کابل غیرنظامیان کشته شدند، عذرخواهی می‌کنیم و مسئولیت آن را می‌پذیریم. ما اطلاعاتی در مورد حمله قریب الوقوع به فرودگاه کابل در ۲۹ اوت دریافت کرده بودیم.

فرمانده سنتکام همچنین به جزئیات روز حادثه پرداخت و گفت: ما آن روز یک خودروی مشکوک را مشاهده و مسیر آن را در کابل دنبال کردیم. اطلاعات و گزارشات موجود این موضوع را تایید کرد که خودروی مشکوک توسط یکی از اعضای گروهک تروریستی داعش کنترل می شده است.

پیش از این ادعا شده بود که در این حمله چند عضو داعش در آن کشته شدند، ۱۰ غیرنظامی از جمله ۷ کودک کشته شدند.

عذاب وجدان و یا هر موضوع دیگری سبب شده است تا بسیاری از مقامات آمریکایی در رابطه با این حمله مرگبار اظهار نظر کرده و آن را به باد انتقاد بگیرند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل

بین الملل تابناک: تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل،  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل، حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی، احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل و سقوط ۲ بالگرد ژاپن با هشت سرنشین در اقیانوس آرام از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل

 پایگاه خبری اکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی که نامشان را فاش نکرد، گفت : واشنگتن بزودی گردان" نتزا یهودا" وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری، تحریم می کند.

 اکسیوس افزود این اولین باری است که آمریکا یک واحد نظامی اسرائیل را تحریم می‌کند و بزودی تحریم این گردان (افراطی ) از سوی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام می شود.

آکسیوس به نقل از منابع آگاه گفت که تحریم ها مانع از دریافت هر نوع کمک یا آموزش نظامی به این گردان و اعضای آن می شود.

گردان نتزا یهودا در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک واحد ویژه برای سربازان فوق ارتدوکس یهودی تشکیل شد.

آکسیوس افزود که این گردان مستقر در کرانه باختری «به مرکز جذب بسیاری از جوانان شهرک‌نشین راست‌گرای افراطی» که در هیچ گردان دیگر ارتش رژیم اسرائیل دیگری پذیرفته نشده اند، تبدیل شده است.

 تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه بسته ۲۶ میلیارد دلاری کمک نظامی به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

به گزارش "الجزیره انگلیسی" بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که تصویب میلیاردها دلار کمک نظامی جدید نشان دهنده حمایت قوی از اسرائیل و "دفاع از تمدن غرب" است.

او در پیامی در رسانه ایکس گفت: «کنگره آمریکا با اکثریت قاطع، لایحه کمکی بسیار تحسین برانگیز را تصویب کرد که نشان دهنده حمایت قوی دو حزبی از اسرائیل و دفاع از تمدن غربی است.»

حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای جدید از حمله به هدفی حیاتی در جولان اشغالی خبر داد.

 مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای امروز صبح تاکید کرد: در ادامه رویکرد ما در مقاومت در برابر اشغالگران و یاری به مردم غزه و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم غاصب در حق غیرنظامیان فلسطینی از کودکان، زنان و سالمندان مبارزان مقاومت اسلامی در عراق صبح امروز برابر با ۲۱ آوریل ۲۰۲۴ هدفی حیاتی را در جولان اشغالی با پهپاد هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی در عراق همچنین بر ادامه هدف قرار دادن مواضع اشغالگران تاکید کرد.

احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفرای کشورهای فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، مالت، اسلوونی و اکوادور را احضار کرد.

 وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفرای کشورهای فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، مالت، اسلوونی و اکوادور را پس از رای موافق به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد احضار کرد.

بامداد جمعه شورای امنیت برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد نشست رای گیری کرد که با وتوی آمریکا شکست خورد.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند.

در پی وتوی آمریکا، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل گفت ایالات متحده چشمان خود را به روی فجایعی که در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی در حال وقوع است، بسته است.

او همچنین این اقدام آمریکا را «تلاش ناامیدکننده برای توقف دوره اجتناب ناپذیر تاریخ» توصیف کردند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود.

سقوط ۲ بالگرد ژاپن با هشت سرنشین در اقیانوس آرام

وزارت دفاع ژاپن روز شنبه از سرنگونی ۲ بالگرد آموزش نظامی با هشت سرنشین در اقیانوس آرام خبر داده است.

«مینورو کیهارا» وزیر دفاع ژاپن گفت که ۲ بالگرد اس. اچ-۶۰کی هنگام آموزش در نزدیکی جزیره توریشیما در جنوب توکیو تماس خود را با مرکز از دست دادند.

یکی از سرنشینان این بالگردها پیدا شد. جستجو برای یافتن هفت سرنشین دیگر ادامه دارد.

کیهارا اظهار کرد که علت سقوط این بالگردها مشخص نیست.

 

دیگر خبرها

  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • داعش مسئولیت انفجار شب گذشته در کابل را برعهده گرفت
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم