Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@12:56:04 GMT

کاهش فشارخون با تاثیرگذارترین نوشیدنی خانگی

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۷۹۵۷

دانشمندان پاکستانی به تاثیر خارق‌العاده مصرف یک نوشیدنی در پایین آوردن فشار خون پی بردند.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: فشار خون بالا یکی از مرگبارترین بیماری‌های زمینه‌ای است که می‌تواند باعث بروز بیماری‌های دیگر شود. براساس تحقیقات کالج سلطنتی لندن و سازمان جهانی بهداشت طی ۳۰ سال اخیر شمار افراد دارای فشار خون بالا از ۶۵۰ میلیون نفر به یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهبود رژیم غذایی یکی از مواردی است که می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کند. با این حال، دانشمندان پاکستانی به نوشیدنی جالبی برای درمان فشار خون بالا دست یافته اند. تحقیقات آن‌ها نشان داده است مصرف چای سیر و عسل در این زمینه بسیار موثر است.

پژوهشگران در این مطالعه اثر ضد فشار خونی چای سیر و عسل بر سلامت انسان را مورد بررسی قرار دادند. دانشمندان پاکستانی به تجویز ۳، ۵، و ۷ گرم عسل و سیر در قالب چای به شرکت‌کنندگان به مدت ۴۲ روز اقدام کردند؛ سپس فشار خون آن‌ها را مورد سنجش قرار دادند.

شواهد نشان داد مصرف چای عسل و سیر به میزان قابل توجهی به کاهش فشار خون این افراد کمک کرد. این تاثیرگذاری به حدی بود که متخصصان می‌گویند می‌توان از این ترکیب به عنوان یک راهکار درمانی برای کاهش فشار خون بهره برد.

سرویس بهداشت همگانی انگلیس می‌گوید در کنار مصرف نوشیدنی‌هایی مانند چای سیر و عسل یا چای ترش می‌توانید با انتخاب رژیم غذایی سالم به کاهش فشار خون خود کمک کنید. متاسفانه نمک یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش فشار خون در جهان است.

مردم باید به طور معمول روزانه کمتر از ۶ گرم نمک مصرف کنند. این در حالی است که آمار‌های جهانی مصرف بیش از دو برابر این میزان را نشان می‌دهد، همچنین داشتن یک رژیم غذایی با درصد چربی کم و شامل فیبر زیاد مانند غلات کامل، میوه و سبزیجات کافی می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

همچنین تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان داده است داشتن تحرک کافی و ورزش کردن می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

از این رو، توصیه می‌شود رژیم غذایی مناسب، تحرک کافی و سبک زندگی سالم را برای کنترل فشار خون انتخاب کنید. کسانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند باید به طور پیوسته اقدام به سنجش فشار خونشان کنند و از توصیه پزشکان به طور جدی پیروی کنند.

بیشتر بخوانید: سم زدایی کلیه‌ها با معجونی شگفت انگیز

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبارسلامت فشار خون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فشار خون کاهش فشار خون فشار خون بالا رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی

مدیرعامل توانیر از اعطای جایزه خودرو به مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند به قید قرعه خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در نشستی خبری اظهار داشت: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون خودرو و لوازم خانگی که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود، برخوردار خواهند شد.

وی افزود: برای تابستان امسال 47 میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه تعرفه برق در سال 1403 هیچ تغییری نخواهد داشت، گفت: کسانی که بیش از 2.5 برابر الگو مصرف برق دارند، به ازای هر کیلووات ساعت مازاد بر 2.5 برابر الگو، 2700 تومان پرداخت خواهند کرد که مطابق با قیمت خرید برق تجدیدپذیرها خواهد بود.

وی ادامه داد: این مشترکان که حدود یک میلیون مشترک هستند تا پیش از تابستان به کنتورهای هوشمند مجهز می شوند و در صورت ادامه پرمصرفی قطعا با قبوض سنگین برق مواجه خواهند شد.

ادامه دارد..

دیگر خبرها

  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار بگذارید
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق گسترده‌تر از ۲ سال گذشته