Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:26:25 GMT

لغو دیدار وزرای دفاع فرانسه و انگلیس بر سر بلوای AUKUS

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۷۹۷۰

لغو دیدار وزرای دفاع فرانسه و انگلیس بر سر بلوای AUKUS

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه گاردین چاپ لندن روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که دیدار هفته آینده «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس با «فلورنس پارلی» همتای فرانسوی اش در لندن به دلیل تشدید اختلاف‌ها میان دو کشور بر سر امضای توافقنامه امنیتی سه جانبه و غافلگیرانه انگلیس با آمریکا و استرالیا لغو شده است.

«پیتر ریکتس» رئیس شورای دفاعی فرانسه- انگلیس و مشاور پیشین امنیت ملی انگلیس اعلام کرد که این دیدار به «زمان دیگری موکول شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که در پی لغو این دیدار، سفر وزیر دفاع ان

با این حال، منابع انگلیسی نسبت به برقراری این دیدار ابراز خوش بینی کردند. در همین ارتباط، یک مقام انگلیسی ناشناس با اشاره به عملیات‌های ضدتروریستی مشترک دو کشور در عراق و مالی به مثابه نمونه‌های از ارتباطات دو کشور مدعی شد که لندن و پاریس به عنوان متحدانی قابل اعتماد «دارای شراکت دفاعی قدرتمند و نزدیکی هستند».

یکی از دلایل خشم فرانسه از امضای این توافقنامه آن بود که تعهدسپاری واشنگتن و لندن به تولید زیردریایی با سوخت هسته‌ای برای استرالیا سبب شد که مقامات کانبرا قرارداد ۹۰ میلیارد دلاری خود با یک شرکت فرانسوی جهت ساخت زیردریایی را فسخ کرده و بدین ترتیب، دولت فرانسه را از یک قرارداد فروش تسلیحاتی پرمنفعت محروم نمایند.

خشم و اعتراض مقامات فرانسه از امضای این توافقنامه تاحدی شدت گرفت که پاریس سفرای خود از ایالات متحده و استرالیان فراخواند و سطح روابط با انگلیس را به طور غیرمنتظره ای کاهش داد. هرچند که وزارت خارجه فرانسه از فراخواندن سفیر این کشور در انگلیس خودداری کرد، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی تأکید کرد که این امر به این خاطر است که پاریس از «فرصت طلبی همیشگی انگلیس» خبر دارد.

گفتنی است، نگرانی‌ها از نحوه واکنش فرانسه باعث شد که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای حل این اختلاف نظر خواستار دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه شود.

کد خبر 5308776

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه انگلیس بن والاس توافقنامه همکاری ایالات متحده امریکا استرالیا فلورنس پارلی وزیردفاع ایالات متحده امریکا افغانستان فلسطین رژیم صهیونیستی لبنان انگلیس ایران فرانسه استرالیا روسیه عراق کره شمالی سوریه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس امروز سه شنبه تایید کرد که لندن تا سال ۲۰۳۰ هزینه‌های دفاعی خود را به ۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور افزایش خواهد داد.

سوناک در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، خاطرنشان کرد که تغییرات از امروز آغاز می‌شود و بودجه هزینه‌ها "به طور پیوسته هر سال افزایش می‌یابد. " 

وی تصریح کرد: "طی شش سال آینده، ما ۷۵ میلیارد پوند اضافی برای دفاع خود سرمایه گذاری خواهیم کرد و به طور کامل، بدون افزایش وام یا بدهی، تامین خواهد شد. "

این طرح، انگلیس را به "بزرگترین قدرت دفاعی اروپا و دومین قدرت دفاعی در ناتو" تبدیل خواهد کرد. این طرح در حال حاضر بر تقویت دفاع لندن و تغییر مدل تدارکات این کشور، نوآوری‌ها و حمایت بلندمدت از اوکراین متمرکز است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!